Stránka 1 z 3

vodní pumpa

Napsal: ned říj 25, 2009 22:07
od rosta
nevíte někdo jestli má stejný vnitřek vodní čerpadlo od fenoxu a klasický starý-mám v háji ložisko-pumpa má vůli-je hlučná a to tak že dost ale zatím neteče-mám doma 2 sady ložisko+ucpávka ale na původní pumpu -a v autě fenox a nevím jestli to bude pasovat-poraďte prosím- díky

Napsal: ned říj 25, 2009 22:18
od Cooper
Mohl bys popsat zvuk, co to dělá?

Napsal: pon říj 26, 2009 06:16
od Kewint
píská,bzučí,cvrká,dělala mi to pumpa na 05tce

Napsal: pon říj 26, 2009 07:41
od rosta
Cooper píše:Mohl bys popsat zvuk, co to dělá?
je to jakési chchchchchchchchchch....-prostě ložisko v háji

Napsal: pon říj 26, 2009 08:24
od Cenek
Nevím jak je to s průměrem hřídele, ale co vím přesně je, že pumpa od Fenoxu má jiné lopatkové kolo. Když jsem naposledy měnil vodní pumpu byl víkend, všechny obchody zavřený, nutně jsem potřeboval odjet, demontoval původní origo pumpu a zděsil se, že to nemůže pasovat... Kolo od fenoxu má větší průměr a jiný počet lopatek, ale i přes to všechno pasuje perfektně... :D

Napsal: pon říj 26, 2009 09:23
od Teepee
Myslím si, že jít se starou ucpávkovou sadou na pumpu Fenox nelze. Minimálně je v ní z boku závrt pro červík, který drží ložiskové pouzdro a myslím, že také odtokový otvor směrem dolů stará pumpa nemá. Ovšem je to pouze doměnka "od stolu"
Vzhledem k pracnosti výměny (nutnost slisování a hlavně přesné nalisování kola) se mi jeví jednodušší a výhodnější koupit opět Fenox. V CS AutoLADA na jaře stála 555Kč, říkají tomu víko pumpy.

Napsal: pon říj 26, 2009 09:45
od Saša
Ta Fenoxácká se mi vůbec dle obrázku nelíbí . Je ale možné že funguje dobře .
rosta píše:poraďte prosím- díky
Pokud nemáš s opravou Lada vodních pump skušenosti , tak opravu nedoporučuji . Ač se to nezdá je poměrně náročná . A v obvykle vybavené garáži neproveditelná .
Kup jinou stojí do 400kč .

Napsal: pon říj 26, 2009 09:56
od Teepee
Saša píše:Ta Fenoxácká se mi vůbec dle obrázku nelíbí . Je ale možné že funguje dobře.
Ptal jsem se tehdy, než šla na auto a myslím Drobek to popsal slovy, dal jsem to do auta se značnou nedůvěrou a 30 000km jezdím a vůbec o ní nevím.
Sám jsem měl na výběr jestli Fenox, nebo originál, ale můj originál měl (má) jednu lopatku naštíplou, tak jsem raději použil Fenox, který jsem koupil a ležel by doma pro nic. Originál se mi dostal do ruky asi 14 dní po koupení Fenoxu.
Bál jsem se jak bude s Fenoxem voda v okruhu cirkulovat, když má o lopatku míň a asi cirkuluje dobře, prostě o ní nevím.

Tehdejší diskuzi o FENOX pumpě jsem po chvíli dohledal: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=189&start=57

Napsal: pon říj 26, 2009 12:20
od rosta
dneska jsem vyndal fenoxáckou pumpu a až na vůli na ložisku je ok-když byla venku porovnal jsem ji se starým provedením-stejné jako na obrázku výše

Napsal: pon říj 26, 2009 14:28
od Kewint
tož to sem rád že posloužila :)

Napsal: stř črc 28, 2010 18:32
od MartasBrno
Mám dotaz na výměnu vodní pumpy v 2101. Výměna je nutná, ložisko má vůle jakoby tam nebylo. Mám druhou ze stařičké, dnes již nežijící 2101 s neznámým nájezdem. Je relativně čistá a chodí v ruce obstojně.
Chci se hlavně zeptat, jestli jde vyměnit pumpa v 01 bez demontáže chladiče, resp. byl bych rád, kdyby mi někdo popsal nejvhodnější postup demontáže. Je tam prd přístup, chci si ušetřit zbytečné kroky (obratem si sám přidám vlastní :-D ). Teda: Celá pumpa samozřejmě vyndat jde, ale kdybych sundával jen to přední víko s ložiskem, jestli to jde - nedostal jsem z toho bez násilí ani vrtuli. K chladiči jsou nějaké 3cm...

A ještě: doporučíte mi demontáž veškeré vody a mechanické vyčištění, když mám hadice zarostlé šutrem a potečené kapalinou? Rád bych to rozdělal celé, ale zase abych nedělal zbytečnost na 10 hodin. Hne dbych přitom vyměnil termostat který už byl několikrát ozivovaný kladívkem :-D

Napsal: stř črc 28, 2010 19:14
od Miuvek
Hmm, nemám zkušenosti s 01 (mám el. saharu), ale radši bych asi vyhodil selou pumpu. Stejně budeš muset řešit těsněni, alternátor je chycený za přední díl pumpy, takže s ním budeš muset hýbat tak jako tak (už jenom kvůli řemenu). Takže asi celou pumpu ven, na stole pořešit a celou zpátky.

Napsal: stř črc 28, 2010 19:31
od MartasBrno
Altík mám už venku, byl to trochu ježek v kleci, ale asi to vyndám všechno... SPíš spodní hadice k chladiči mi přišla dost nešikovně umístěná na práci, navíc ji mám asi trochu netěsnou a je plná šutru - křupe, tak bych to asi měl rozdělat celé...

Napsal: stř črc 28, 2010 19:51
od Cooper
Nevím jak na 01, ale u mě na kombálu......Saharu pryč, baterku pryč (lepší přístup), sundat řemen, sundat tu kolejničku co se na ní napíná altík, pak už jenom 4 šroubky a pumpa je venku. Ještě je dobré si povolit řemenici s nasazeným klíňákem, aspoň se to netočí....

Napsal: stř črc 28, 2010 20:00
od MartasBrno
OK, byl jsme si to celé znova prohlídnout a rozeberu to všechno, nechci kámen v hadicích. Nejhorší přístup bdu mít k té nespodnější sponě - spodní vývod z chladiče, jinak už vím jak na to. Baterku, altík, šusplech pod motorem i kryt větráku co je přes chladič mám venku, zítra to tedy evidentně rozkuchám. DOufám jen, že ta zajetá pumpa co mám bude ok, možná ji na stole přetěsním. Snad bude mít Paličková všechna těsnění na pultě...