Stránka 1 z 11

Motor nejde nastartovat

Napsal: sob říj 24, 2009 21:08
od žež
Objevila se první vážnější závada:
Motor točí, ale neháže jiskru!!!
Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok, diagnostika mlčí.
Imobilizér jsem vyřadil a stále nic.
Pojistky pod řj jsou ok.
Co by se mělo naměřit za hodnoty na drátech, co vedou do zapalovacího modulu???
Dá se nějak proměřit čidlo polohy klikového hřídele?
Mohla odejít řídící jednotka?
Dík za každou radu.

Napsal: sob říj 24, 2009 21:33
od staneko
Asi bych vyzkoušel to čidlo na klice ..... stává se, že je špatný a diagnostika ho nenahlásí .... už jsem se s tím setkal ...... myslím, že by jsme ho mohli mít skladem, tak pokud by byl zájem, tak stačí říct ...... případně objednám ....... a pokud by to nebylo ono, dá se vrátit :wink:

Re: Motor nejde nastartovat

Napsal: sob říj 24, 2009 22:25
od Petr HC
žež píše:Objevila se první vážnější závada:
1)Motor točí, ale neháže jiskru!!!
2)Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok, diagnostika mlčí.
3)Imobilizér jsem vyřadil a stále nic.
4)Pojistky pod řj jsou ok.
5)Co by se mělo naměřit za hodnoty na drátech, co vedou do zapalovacího modulu???
6)Dá se nějak proměřit čidlo polohy klikového hřídele?
7)Mohla odejít řídící jednotka?
Dík za každou radu.

1)Dobrá diagnostika (ICD) umí prověřit zapalovací soustavu i v klidu motoru.
2)Tato věta odporuje sama sobě.
3)Pokud je úplně odpojen, nemůže fungovat diagnostika.
4)Ok
5)nesahat na to
6)Odpor čidla polohy se musí pohybovat mezi 550 - 750 ohmů , střídavé napětí na čidle při otáčení motoru starterem min. 200 mV a mezera mezi zuby kotouče a čidlem má být 0,7 - 1,1 mm
7)I to je možné

Napsal: ned říj 25, 2009 08:21
od žež
Čidlo změřím a ozvu se.
1, Bohužel mám jen základní diagnostiku. :cry: (autoscanner).
2)Tato věta odporuje sama sobě.

Ok omlouvám se za špatnou formulaci.
2, Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok.
3, Propojil jsem piny 8 a 19 a zastaroval. Diagnostiku jsem měl napíchlou ještě před odpojením imobilizéru.
4, ok
5, nechám na pokoji :)
6, jedu to proměřit.
7, JEN TO NE!!! :shock:
zatím díky

Napsal: ned říj 25, 2009 09:31
od plavec
žež píše:7, JEN TO NE!!!

To bych nepřál nikomu.Když jsem se ptal orientačně na cenu ŘJ, tak prý cca 20 tisíc. Tož jsem požádal o židličku, abych si sedl a neseklo to se mnou. :cry:

Napsal: ned říj 25, 2009 10:05
od Petr HC
plavec píše:
žež píše:7, JEN TO NE!!!

To bych nepřál nikomu.Když jsem se ptal orientačně na cenu ŘJ, tak prý cca 20 tisíc. Tož jsem požádal o židličku, abych si sedl a neseklo to se mnou. :cry:

To Plavec. Asi bychom měli opravit slogan "Nakupujte u odborníků" na "Nenakupujte u zlodějů". Podle ruského ceniku stojí ŘJ na 2112 E3 6400 RBL ,což je při aktuálním kurzu 0,6 3840 CZK.
To Žež - pravděpodobnost totální poruchy ŘJ je velmi malá.
Důvody: ŘJ odvozuje počátek všech dynamických výpočtů procesoru od čidla polohy klkové hřídele . Pokud reaguje na čidla jejichž činnost není podmíněna chodem motoru (poloha plyn. pedálu, teplota motoru, teplota vzduchu, odpor top. tělísek LS) je pravděpodobně v pořádku. Musíš ale jít na diagnostiku ,která umí číst parametry motoru v klidu.

Napsal: ned říj 25, 2009 11:23
od žež
čidlo má 682 ohmu - což je ok.
řj na diag. ukazuje teplotu motoru, teplotu vzduchu, napětí na 1. a 2. lambdasondě a ještě nějaké hodnoty, teď si na vše nevzpomenu.
Co krmí zapalovací modul? řj?
Porucha proběhla asi takto: nastartoval jsem teplý motor a hned po startu chcípl a už nechytl.
Dá se proměřit zap modul? Mam koupenej novej, tak jsem ho tam dal a jiskra nikde, tak jsem šel po pojistkách a taky nic, diagnostika i imo.nic, čidlo otáček ok, ŘJ asi ok, tak kde je zakopán pes??!! :(

Napsal: ned říj 25, 2009 11:49
od Dusan
rozvod je ok ?

Napsal: ned říj 25, 2009 12:17
od Luděk Ondrůch
1.) Funguje ti palivové čerpadlo a jde palivo až do vstřikovače?
2.) Jak zkoušels jiskru?
3.) Zkusils vyblikat chybové kódy ř.j.?
4.) Když sundáš víko ventilů, není přetržený řetěz?
5.) Po nastavení řemenice na klice na 0° sedí značka na rozvodovém kole na vačce proti nálitku na obalu vačky?

Napsal: ned říj 25, 2009 16:24
od Petr HC
žež píše:čidlo má 682 ohmu - což je ok.
řj na diag. ukazuje teplotu motoru, teplotu vzduchu, napětí na 1. a 2. lambdasondě a ještě nějaké hodnoty, teď si na vše nevzpomenu.
Co krmí zapalovací modul? řj?
Porucha proběhla asi takto: nastartoval jsem teplý motor a hned po startu chcípl a už nechytl.
Dá se proměřit zap modul? Mam koupenej novej, tak jsem ho tam dal a jiskra nikde, tak jsem šel po pojistkách a taky nic, diagnostika i imo.nic, čidlo otáček ok, ŘJ asi ok, tak kde je zakopán pes??!! :(

Jakou diagnostikou jsi kontroloval ? Co máš za motor a jakou ŘJ ? Jak jsi zjistil to "jiskra nikde"? (tím jsi mohl "odprásknout" i dobrý zapalovací modul - ZM) ZM má své VN spínací tranzistory buzené spínacími tranzistory v ŘJ. Proměření ZM je popsáno na Chiptuner.ru - ale neradím zde cokoli zkoušet, pokud nejsi elektronik - nejlépe s velkým E. Pokud máš 16V motor mohlo by také být vadné čidlo fáze na vačkové hřídeli. Běží Ti palivové čerpadlo ? Po zastartování a opětném zapnutí zapalování by mělo být slyšet. Neškodila by ani kontrola tlaku ve sběrném potrubí trysek.
P.S. Luďku O. - předpokládám ,že u Žeže jde o motor ze řady 211x.

Napsal: ned říj 25, 2009 20:34
od FOMA
:evil: no tak to jsem tedy zvědaf co se z toho vyklube.. :roll: původně bych zázel na imob.popř na čidlo otáček :roll:
no pokud zapal .blok proměřoval jen Ohmmetrem tak by mu ublížit nemusel

Napsal: ned říj 25, 2009 20:56
od staneko
Pokud to nejede vůbec, tak nemůže být problém to odhalit ...... nejhorší jsou závady typu ..... udělá to jednou za 14 dní .... :D
Pokud nejde jiskra, pak bych se okruhem paliva nezabýval .....
Čidlo fázování sice zhoršuje starty, ale že by to nenastartovalo vůbec??? A takhle ráz naráz???

Napsal: ned říj 25, 2009 21:56
od plavec
Luděk Ondrůch píše:3.) Zkusils vyblikat chybové kódy ř.j.?
4.) Když sundáš víko ventilů, není přetržený řetěz?

Luďku: 3.) Vyblikávání už u desítek neumíme.
4.) Tenhle motor má rozvodovej řemen, ne řetěz.
Trošku si to popletl.

Napsal: ned říj 25, 2009 22:10
od žež
Jakou diagnostikou jsi kontroloval ? Co máš za motor a jakou ŘJ ? Jak jsi zjistil to "jiskra nikde"? (tím jsi mohl "odprásknout" i dobrý zapalovací modul - ZM) ZM má své VN spínací tranzistory buzené spínacími tranzistory v ŘJ. Proměření ZM je popsáno na Chiptuner.ru - ale neradím zde cokoli zkoušet, pokud nejsi elektronik - nejlépe s velkým E. Pokud máš 16V motor mohlo by také být vadné čidlo fáze na vačkové hřídeli. Běží Ti palivové čerpadlo ? Po zastartování a opětném zapnutí zapalování by mělo být slyšet. Neškodila by ani kontrola tlaku ve sběrném potrubí trysek.

Diagnostika autoscanner.
http://www.cardiag.cz/cz/autodiagnostik ... -cz-2.html
Motor 1,5 16v. rv 2004. řj Bosch (m7,0 přesně si nepamatuju) dodám zítra.
Zjištění jiskry vytáhl jsem faju 1. válce a dal do ní novou svíčku, tu přiložil na motor a :shock: ostatní faje zůstaly zapojeny.
Na proměření ZM jsem krátkej - elektrice moc nerozumím.
Čidlo fáze jsem nekontroloval. Je jako by před zapalovacím modulem?
Palivové čerpadlo asi běží kryje se ze zvukem toho ventilátorku ve stropě.
Na kontrolu tlaku nemám bohužel měřák. Ale neměl by být problém jej vyrobit.

Mám v autě přestavbu na lpg, mohlo by to mít nějaký vliv?
dík moc

Napsal: ned říj 25, 2009 22:43
od staneko
LPG by možná vliv mít mohlo ..... ale jen mi v tom pořád nesedí, proč by nešla jiskra .....
ovládání LPG se tváří normálně?