Motor nejde nastartovat
Moderátor: Moderátoři
Motor nejde nastartovat
Objevila se první vážnější závada:
Motor točí, ale neháže jiskru!!!
Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok, diagnostika mlčí.
Imobilizér jsem vyřadil a stále nic.
Pojistky pod řj jsou ok.
Co by se mělo naměřit za hodnoty na drátech, co vedou do zapalovacího modulu???
Dá se nějak proměřit čidlo polohy klikového hřídele?
Mohla odejít řídící jednotka?
Dík za každou radu.
Motor točí, ale neháže jiskru!!!
Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok, diagnostika mlčí.
Imobilizér jsem vyřadil a stále nic.
Pojistky pod řj jsou ok.
Co by se mělo naměřit za hodnoty na drátech, co vedou do zapalovacího modulu???
Dá se nějak proměřit čidlo polohy klikového hřídele?
Mohla odejít řídící jednotka?
Dík za každou radu.
Re: Motor nejde nastartovat
1)Dobrá diagnostika (ICD) umí prověřit zapalovací soustavu i v klidu motoru.žež píše:Objevila se první vážnější závada:
1)Motor točí, ale neháže jiskru!!!
2)Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok, diagnostika mlčí.
3)Imobilizér jsem vyřadil a stále nic.
4)Pojistky pod řj jsou ok.
5)Co by se mělo naměřit za hodnoty na drátech, co vedou do zapalovacího modulu???
6)Dá se nějak proměřit čidlo polohy klikového hřídele?
7)Mohla odejít řídící jednotka?
Dík za každou radu.
2)Tato věta odporuje sama sobě.
3)Pokud je úplně odpojen, nemůže fungovat diagnostika.
4)Ok
5)nesahat na to
6)Odpor čidla polohy se musí pohybovat mezi 550 - 750 ohmů , střídavé napětí na čidle při otáčení motoru starterem min. 200 mV a mezera mezi zuby kotouče a čidlem má být 0,7 - 1,1 mm
7)I to je možné
Čidlo změřím a ozvu se.
1, Bohužel mám jen základní diagnostiku. (autoscanner).
2, Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok.
3, Propojil jsem piny 8 a 19 a zastaroval. Diagnostiku jsem měl napíchlou ještě před odpojením imobilizéru.
4, ok
5, nechám na pokoji
6, jedu to proměřit.
7, JEN TO NE!!!
zatím díky
1, Bohužel mám jen základní diagnostiku. (autoscanner).
Ok omlouvám se za špatnou formulaci.2)Tato věta odporuje sama sobě.
2, Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok.
3, Propojil jsem piny 8 a 19 a zastaroval. Diagnostiku jsem měl napíchlou ještě před odpojením imobilizéru.
4, ok
5, nechám na pokoji
6, jedu to proměřit.
7, JEN TO NE!!!
zatím díky
To bych nepřál nikomu.Když jsem se ptal orientačně na cenu ŘJ, tak prý cca 20 tisíc. Tož jsem požádal o židličku, abych si sedl a neseklo to se mnou.žež píše:7, JEN TO NE!!!
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
To Plavec. Asi bychom měli opravit slogan "Nakupujte u odborníků" na "Nenakupujte u zlodějů". Podle ruského ceniku stojí ŘJ na 2112 E3 6400 RBL ,což je při aktuálním kurzu 0,6 3840 CZK.plavec píše:To bych nepřál nikomu.Když jsem se ptal orientačně na cenu ŘJ, tak prý cca 20 tisíc. Tož jsem požádal o židličku, abych si sedl a neseklo to se mnou.žež píše:7, JEN TO NE!!!
To Žež - pravděpodobnost totální poruchy ŘJ je velmi malá.
Důvody: ŘJ odvozuje počátek všech dynamických výpočtů procesoru od čidla polohy klkové hřídele . Pokud reaguje na čidla jejichž činnost není podmíněna chodem motoru (poloha plyn. pedálu, teplota motoru, teplota vzduchu, odpor top. tělísek LS) je pravděpodobně v pořádku. Musíš ale jít na diagnostiku ,která umí číst parametry motoru v klidu.
čidlo má 682 ohmu - což je ok.
řj na diag. ukazuje teplotu motoru, teplotu vzduchu, napětí na 1. a 2. lambdasondě a ještě nějaké hodnoty, teď si na vše nevzpomenu.
Co krmí zapalovací modul? řj?
Porucha proběhla asi takto: nastartoval jsem teplý motor a hned po startu chcípl a už nechytl.
Dá se proměřit zap modul? Mam koupenej novej, tak jsem ho tam dal a jiskra nikde, tak jsem šel po pojistkách a taky nic, diagnostika i imo.nic, čidlo otáček ok, ŘJ asi ok, tak kde je zakopán pes??!!
řj na diag. ukazuje teplotu motoru, teplotu vzduchu, napětí na 1. a 2. lambdasondě a ještě nějaké hodnoty, teď si na vše nevzpomenu.
Co krmí zapalovací modul? řj?
Porucha proběhla asi takto: nastartoval jsem teplý motor a hned po startu chcípl a už nechytl.
Dá se proměřit zap modul? Mam koupenej novej, tak jsem ho tam dal a jiskra nikde, tak jsem šel po pojistkách a taky nic, diagnostika i imo.nic, čidlo otáček ok, ŘJ asi ok, tak kde je zakopán pes??!!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
1.) Funguje ti palivové čerpadlo a jde palivo až do vstřikovače?
2.) Jak zkoušels jiskru?
3.) Zkusils vyblikat chybové kódy ř.j.?
4.) Když sundáš víko ventilů, není přetržený řetěz?
5.) Po nastavení řemenice na klice na 0° sedí značka na rozvodovém kole na vačce proti nálitku na obalu vačky?
2.) Jak zkoušels jiskru?
3.) Zkusils vyblikat chybové kódy ř.j.?
4.) Když sundáš víko ventilů, není přetržený řetěz?
5.) Po nastavení řemenice na klice na 0° sedí značka na rozvodovém kole na vačce proti nálitku na obalu vačky?
VAZ 1117
Jakou diagnostikou jsi kontroloval ? Co máš za motor a jakou ŘJ ? Jak jsi zjistil to "jiskra nikde"? (tím jsi mohl "odprásknout" i dobrý zapalovací modul - ZM) ZM má své VN spínací tranzistory buzené spínacími tranzistory v ŘJ. Proměření ZM je popsáno na Chiptuner.ru - ale neradím zde cokoli zkoušet, pokud nejsi elektronik - nejlépe s velkým E. Pokud máš 16V motor mohlo by také být vadné čidlo fáze na vačkové hřídeli. Běží Ti palivové čerpadlo ? Po zastartování a opětném zapnutí zapalování by mělo být slyšet. Neškodila by ani kontrola tlaku ve sběrném potrubí trysek.žež píše:čidlo má 682 ohmu - což je ok.
řj na diag. ukazuje teplotu motoru, teplotu vzduchu, napětí na 1. a 2. lambdasondě a ještě nějaké hodnoty, teď si na vše nevzpomenu.
Co krmí zapalovací modul? řj?
Porucha proběhla asi takto: nastartoval jsem teplý motor a hned po startu chcípl a už nechytl.
Dá se proměřit zap modul? Mam koupenej novej, tak jsem ho tam dal a jiskra nikde, tak jsem šel po pojistkách a taky nic, diagnostika i imo.nic, čidlo otáček ok, ŘJ asi ok, tak kde je zakopán pes??!!
P.S. Luďku O. - předpokládám ,že u Žeže jde o motor ze řady 211x.
Luďku: 3.) Vyblikávání už u desítek neumíme.Luděk Ondrůch píše:3.) Zkusils vyblikat chybové kódy ř.j.?
4.) Když sundáš víko ventilů, není přetržený řetěz?
4.) Tenhle motor má rozvodovej řemen, ne řetěz.
Trošku si to popletl.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Diagnostika autoscanner.Jakou diagnostikou jsi kontroloval ? Co máš za motor a jakou ŘJ ? Jak jsi zjistil to "jiskra nikde"? (tím jsi mohl "odprásknout" i dobrý zapalovací modul - ZM) ZM má své VN spínací tranzistory buzené spínacími tranzistory v ŘJ. Proměření ZM je popsáno na Chiptuner.ru - ale neradím zde cokoli zkoušet, pokud nejsi elektronik - nejlépe s velkým E. Pokud máš 16V motor mohlo by také být vadné čidlo fáze na vačkové hřídeli. Běží Ti palivové čerpadlo ? Po zastartování a opětném zapnutí zapalování by mělo být slyšet. Neškodila by ani kontrola tlaku ve sběrném potrubí trysek.
http://www.cardiag.cz/cz/autodiagnostik ... -cz-2.html
Motor 1,5 16v. rv 2004. řj Bosch (m7,0 přesně si nepamatuju) dodám zítra.
Zjištění jiskry vytáhl jsem faju 1. válce a dal do ní novou svíčku, tu přiložil na motor a ostatní faje zůstaly zapojeny.
Na proměření ZM jsem krátkej - elektrice moc nerozumím.
Čidlo fáze jsem nekontroloval. Je jako by před zapalovacím modulem?
Palivové čerpadlo asi běží kryje se ze zvukem toho ventilátorku ve stropě.
Na kontrolu tlaku nemám bohužel měřák. Ale neměl by být problém jej vyrobit.
Mám v autě přestavbu na lpg, mohlo by to mít nějaký vliv?
dík moc