Stránka 1 z 1

Niva benzínová => Niva naftová (a jejich rozdíly)

Napsal: pát říj 23, 2009 19:21
od Laďuša
Zdravim úsek 4x4 našeho fora :)

Prolez jsem celej 2121 chlívek, ale nedobral jsem se těch správných informací.
Jde mi o tohle: je Niva 1600 na karbu a chtěla by se z ní udělat Niva 1900 na naftu.

Co jsem zatim zjistil: motor Peugeot XUD 9SD (minimálně v Peu406, asi i v Xantii), je to 1,9, verze s turbem i bez. Dával se do Niv i jinej typ motoru?
Přední diferák má jiný uchycení. Takže je tvarově jinej a nebo je přidělanej na ňákým mezikusu?
Mezikus mezi převodovkou a motorem, prej je i jinej spojkovej koš. To jsou asi celkem nesehnatelný věci, co? Výroba přichází do úvahy? Pokud ano, existuje technickej výkres?
Elektrika asi bude taky jiná, ale tak drátky už se dotvoří snadno...
Co dalšího je ňáká zásadní věc při takovýdle přestavbě?

Prostě se jedná o to, že přístup k naftovým motorom by asi byl, ale třeba pošéfovat zbytek a zjistit, jestli má vůbec cenu se do něčeho takovýho pustit. A sehnat k tomu papíry by asi taky bylo dost těžký, co?

Napsal: pát říj 23, 2009 21:40
od termi4x4
MNo,

takze co se tyce difu, je uchycenej dvema lyzema o stabik a ne o motor. je to aj v katalogu, da se sehnat. co se tyce motoru a prevodovky - budu ted menit spojkove lozisko tak ti to muzu nafotit. Jinak motor tam je v ose a ne kolmo na os jako u peugeotu takze je tam jina priruba na vyfuk a elektriku prehazis z orginal motoru a jeho zapojeni(snad).

Toz je tolik co vim.

Jinak sehnat papiry je stejne pravdepodobne jako ze ja prodam svou nivu za 10 000 EUR.
Ale mozna ze jo.

Jinak kdyz si spoctes praci a cas co na tom stravis, vcetne cen dilu, neni jednodussi odemne tu nivu koupit? :wink:

Napsal: sob říj 24, 2009 08:06
od Maysner
papiry leda z neceho dotazenyho. u nas se to neprodavalo. je jina i vana motoru, jestli je nejak upraveny olejovy cerpadlo nevim.

Napsal: pon říj 26, 2009 19:24
od Laďuša
termi4x4 píše:co se tyce motoru a prevodovky - budu ted menit spojkove lozisko tak ti to muzu nafotit.
Kdyby jsi byl tý lásky, byl bych tě vděčen ;)

Jinak díky za odpovědi, bohužel se mi víceméně potvrdilo to, že to žádná sranda nebude 8)

Motor

Napsal: stř úno 12, 2014 20:17
od Lada Niva
Mám Nivu ročník 91. Síce z novym karburátorok ale s vybehanym motorom rad by som tam namontoval nejaky dizel ale neviem aky, a ci by my tam pasoval bez nejakych uprav.
Prosím poradte my. :D

Re: Motor

Napsal: stř úno 12, 2014 20:21
od Míra151
dával se tam původně Peugeot 1,9d

Re: Motor

Napsal: stř úno 12, 2014 22:05
od JAROSLAV BORSKÝ
Míra151 píše:dával se tam původně Peugeot 1,9d
to je ztráta času, benzín je OK :D

Re: Motor

Napsal: čtv úno 13, 2014 08:30
od Majo
presne tak. Ak chces setrit, zozen druhy motor(i ked ja by som sa priklanal hoci aj ku GO) a potom namontuj LPG. Bude to lacnejsie nez nejaky dizel a vyhnes sa mnohym komplikaciam. Za vsetky spomeniem len jednu: Niva sice ma motor z Peugeota, ale minimalne spojkovy kos na prevodovke je vyrobeny na mieru. A to len tak nezozenies. Musel by si zohnat Nivu 1.9D(alebo TD) a prehodit. Takze zvas sam, co je lepsie.

Re: Niva benzínová => Niva naftová (a jejich rozdíly)

Napsal: čtv bře 13, 2014 07:50
od Lada Niva
plyn je ok ale co s toho ked je Niva bez papierov :? a jedna flaša stojí 20€ :|