Vracečka benzinu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Vracečka benzinu

Příspěvek od wiku »

Dnes jsem úspěšně dořešil zpětný odvod benzinu do nádrže u auta na LPG. Vedlo mne k tomu to, že mi odešla membrána v palivovém čerpadle ( nejsem sám komu se to stalo) , ale také to že přepínání z plynu na benzin trvalo hrozně dlouho ( 10 - 15 vteřin).

Co vše bylo potřeba? Začneme u nádrže. Tady bylo nutné udělat do jejího víčka ( nemyslím plnící hrdlo ) druhou dírku a připojit hadici. Do víčka jsem vyvrtal 10mm dírku. Skrz ní se provlékl šroub se zaletovanou měděnou trubičkou v hlavě. Z vnitřní strany je fibrové těsnění a přitaženo maticí M10. Trubička je v šroubu zaletovaná cínem a ohnutá o 90°. Dále. Na trubičku je nasazená hadice vedoucí pod auto. Bylo potřeba provrtat v podlaze novou díru průměru 17mm a na hranu díry navléct průchodku aby se hadice neprořízla. Nakonec jsem to ještě zatěsnil silikonem. Pod autem hadice přechází v benzinovou trubku. Trubku jsem koupil novou a byl docela porod jí tam dostat bez odmontování čehokoli ze spodku auta. Ke staré trubce jsem ji přítáhl kábel-bindrama. Trubka končí v motorovém prostoru před benzinovým čerpadlem. Teď to vezmeme z druhé strany. Z palivového čerpadla vychází hadice. Ta se rozdvojí pomocí rozdvjky ( mosazná - stojí 90kč plastová 26kč ale tam mi hned praskla ). Dále vedou dvě hadice za nádržku ostřikovačů. Tam jsou přidělány dva elektromagnetické ventily. Jeden ventil je půvdoní, z něho hadice pokračuje do karburátoru. Druhý ventil je úplně stejný ( konstrukčně ) ale zapojení přes rozpínací relé tak aby byl zavřený když je druhý ventil otevřený a naopak. Z něho vede hadice na trubku vracečky.

Funkce: Jedu-li na benzin, ventil vracečky je zavřený, druhý ventil otevřený a benzín je tlačen do karburátoru.
Jedu-li na plyn, ventil ke karburátoru je zavřený, venzil vracečky otevřený. Čerpadlo honí benzin dokola a jeho membrána je pořád v benzinu ( a o to šlo ).

Prakcké zkušenosti:
takže nejdříve ty pozitivní- Určitě bezpečnost. Sníží se ryziko prasknutí membrány palivového čerpadla a následného rozstřikování benzinu po motoru. Přepínání z plynu na benzin je, i po dlouhé jízdě na plyn, rychlé. 1 až 2 vteřiny kdy motor netáhne.

negativní: při provozu na plyn je při stání na křižovatce ( kdy v autě je celekm ticho ) slyčet žbluňkání benzinu z nádrže ( to jak proud stříká z trubičky na hladinu. Šlo by to odstranit kusem hadice navlečeným zevnitř víčka na trubičku a ponořeným až na dno nádrže.

Snad tenhle sloh někomu dobře poslouží.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Prave kvoli tomu je u ickovej nadrzi spetna trubka ponorena uplne dole. Na druhu stranu tam ale pocut cerpadlo takze ziadna vyhra :D
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Trevor píše:Na druhu stranu tam ale pocut cerpadlo takze ziadna vyhra :D
Ale aspon nemas nutkanie cikať :lol:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

wiku píše:Prakcké zkušenosti:
takže nejdříve ty pozitivní- Určitě bezpečnost. Sníží se ryziko prasknutí membrány palivového čerpadla a následného rozstřikování benzinu po motoru.
O té membráně je to pravdivé , jinak více hadic a spojů není o bezpečnosti . Jenom nevím proč tam je to rozpínací relé které je v tomhle případě zbytečné .
Jinak dle popisu a foto je to pečlivě uděláno .
PS: Můj názor je že do karburátorového auta předělaného na plyn již benzín nepatří . 1- bezpečnost a za 2- nikdy to pořádně nepojede .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Rozpínací relé tam musí být když ten ventil ovládám od kabelu který slouží k ovládání původního ventilu. Kdyby tam nebylo, měl bych buďto oba zavřené nebo oba otevřené.

Ale patří. Na ten plyn to přecijen nejede tak dobře jako na benzín.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

A co ho připojit paralelně k plynovému ventilu :idea: .
wiku píše:Ale patří. Na ten plyn to přecijen nejede tak dobře jako na benzín
"Ale patří" A to je právě ono proč to na LPG nejede . Každý chce aby to jelo dobře na benzín i plyn a to není možné (tedy je ale jen u vstřikovaných soustav) .
Tak jako jde motor upravit a seřídit na vyšší výkon na benzín , tak to lze i na LPG .
Bohužel i úřednicky je bráno LPG jako Alternativní palivo (náhražkové) . A s tím se přistupuje i k technickému řešení zástavby "plynu" u karbeců .A po montáži řeknou : Jede to - jede , jede to levně - jede , tak si nestěžuj že to nemá výkon . Nebo si to přepni na benzín .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Saša píše:A co ho připojit paralelně k plynovému ventilu
rozhodně nejsnazší řešení :wink: , ale ve chvíli, kdy přepínam z benz. na LPG a vyjíždim karbec (oba ventily zavřený), tak by ani vracečka nefungovala. pokud tedy je relátko napájeno z sv. 15 a ovl. signál od ventilu benzínu do karburátoru, tak to funguje i v tomto př. ne? :idea: navíc jedno relé navíc neni žádný zlo :D v blizzardu je nárůst relátek o 100% od doby co jsem ho koupil :mrgreen:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“