Dnes jsem úspěšně dořešil zpětný odvod benzinu do nádrže u auta na LPG. Vedlo mne k tomu to, že mi odešla membrána v palivovém čerpadle ( nejsem sám komu se to stalo) , ale také to že přepínání z plynu na benzin trvalo hrozně dlouho ( 10 - 15 vteřin).
Co vše bylo potřeba? Začneme u nádrže. Tady bylo nutné udělat do jejího víčka ( nemyslím plnící hrdlo ) druhou dírku a připojit hadici. Do víčka jsem vyvrtal 10mm dírku. Skrz ní se provlékl šroub se zaletovanou měděnou trubičkou v hlavě. Z vnitřní strany je fibrové těsnění a přitaženo maticí M10. Trubička je v šroubu zaletovaná cínem a ohnutá o 90°. Dále. Na trubičku je nasazená hadice vedoucí pod auto. Bylo potřeba provrtat v podlaze novou díru průměru 17mm a na hranu díry navléct průchodku aby se hadice neprořízla. Nakonec jsem to ještě zatěsnil silikonem. Pod autem hadice přechází v benzinovou trubku. Trubku jsem koupil novou a byl docela porod jí tam dostat bez odmontování čehokoli ze spodku auta. Ke staré trubce jsem ji přítáhl kábel-bindrama. Trubka končí v motorovém prostoru před benzinovým čerpadlem. Teď to vezmeme z druhé strany. Z palivového čerpadla vychází hadice. Ta se rozdvojí pomocí rozdvjky ( mosazná - stojí 90kč plastová 26kč ale tam mi hned praskla ). Dále vedou dvě hadice za nádržku ostřikovačů. Tam jsou přidělány dva elektromagnetické ventily. Jeden ventil je půvdoní, z něho hadice pokračuje do karburátoru. Druhý ventil je úplně stejný ( konstrukčně ) ale zapojení přes rozpínací relé tak aby byl zavřený když je druhý ventil otevřený a naopak. Z něho vede hadice na trubku vracečky.
Funkce: Jedu-li na benzin, ventil vracečky je zavřený, druhý ventil otevřený a benzín je tlačen do karburátoru.
Jedu-li na plyn, ventil ke karburátoru je zavřený, venzil vracečky otevřený. Čerpadlo honí benzin dokola a jeho membrána je pořád v benzinu ( a o to šlo ).
Prakcké zkušenosti:
takže nejdříve ty pozitivní- Určitě bezpečnost. Sníží se ryziko prasknutí membrány palivového čerpadla a následného rozstřikování benzinu po motoru. Přepínání z plynu na benzin je, i po dlouhé jízdě na plyn, rychlé. 1 až 2 vteřiny kdy motor netáhne.
negativní: při provozu na plyn je při stání na křižovatce ( kdy v autě je celekm ticho ) slyčet žbluňkání benzinu z nádrže ( to jak proud stříká z trubičky na hladinu. Šlo by to odstranit kusem hadice navlečeným zevnitř víčka na trubičku a ponořeným až na dno nádrže.
Snad tenhle sloh někomu dobře poslouží.
Vracečka benzinu
Moderátor: Moderátoři
O té membráně je to pravdivé , jinak více hadic a spojů není o bezpečnosti . Jenom nevím proč tam je to rozpínací relé které je v tomhle případě zbytečné .wiku píše:Prakcké zkušenosti:
takže nejdříve ty pozitivní- Určitě bezpečnost. Sníží se ryziko prasknutí membrány palivového čerpadla a následného rozstřikování benzinu po motoru.
Jinak dle popisu a foto je to pečlivě uděláno .
PS: Můj názor je že do karburátorového auta předělaného na plyn již benzín nepatří . 1- bezpečnost a za 2- nikdy to pořádně nepojede .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
A co ho připojit paralelně k plynovému ventilu .
Tak jako jde motor upravit a seřídit na vyšší výkon na benzín , tak to lze i na LPG .
Bohužel i úřednicky je bráno LPG jako Alternativní palivo (náhražkové) . A s tím se přistupuje i k technickému řešení zástavby "plynu" u karbeců .A po montáži řeknou : Jede to - jede , jede to levně - jede , tak si nestěžuj že to nemá výkon . Nebo si to přepni na benzín .
"Ale patří" A to je právě ono proč to na LPG nejede . Každý chce aby to jelo dobře na benzín i plyn a to není možné (tedy je ale jen u vstřikovaných soustav) .wiku píše:Ale patří. Na ten plyn to přecijen nejede tak dobře jako na benzín
Tak jako jde motor upravit a seřídit na vyšší výkon na benzín , tak to lze i na LPG .
Bohužel i úřednicky je bráno LPG jako Alternativní palivo (náhražkové) . A s tím se přistupuje i k technickému řešení zástavby "plynu" u karbeců .A po montáži řeknou : Jede to - jede , jede to levně - jede , tak si nestěžuj že to nemá výkon . Nebo si to přepni na benzín .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
rozhodně nejsnazší řešení , ale ve chvíli, kdy přepínam z benz. na LPG a vyjíždim karbec (oba ventily zavřený), tak by ani vracečka nefungovala. pokud tedy je relátko napájeno z sv. 15 a ovl. signál od ventilu benzínu do karburátoru, tak to funguje i v tomto př. ne? navíc jedno relé navíc neni žádný zlo v blizzardu je nárůst relátek o 100% od doby co jsem ho koupilSaša píše:A co ho připojit paralelně k plynovému ventilu
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....