Stránka 1 z 2

LADA NIVA - začíname :)

Napsal: stř zář 23, 2009 09:57
od matelko
zdravím,

rozhodol som sa skúsit to cestou necestou tak som si obstaral NIfku.. Vzhľadom na to, že s týmto autom nemám skúsenosti a autíčko má nejkú tú hrdzu tak by som sa chcel poradiť nakoľko je to s ňou vážne... uvítam aj prípadné postrehy a názory :)

Je to 1.7i , 1998,všetko viac menej funkčné (až na 4 prevodový stupeň, ktorý nejde zaradiť, iba škrtaju kolečká o seba :( ) ešte stav km .. 136.000km.. posledný servis má robený pri cca 115.000km..

prikladam fotky (aj poškodení hrdzou..)

Napsal: stř zář 23, 2009 10:01
od matelko
este prikladam dalsie fotecky..

na tych nosnikoch je jedna diera pred motorom a na druhej strane za motorom .. neviem ci to je dostatocne vidiet..

Napsal: stř zář 23, 2009 13:23
od darkar99
tak takle je sežraná i ta moje bejvalá nivka a to už jsem se v ní i bál jezdit (spousta práce je před tebou) :lol:

Napsal: stř zář 23, 2009 14:04
od vik2
woe docela dost zrezle........

kouknul bych esli jsou zdrave nosniky pod kasly, drzaky naprav. Pak aspon trochu dobra podlaha a prahy. Pokud ano,,,, tak jezdi a kasly na to, protoze tohle opravit bude dost narocne.

Moje bejvala "Hnilicka" byla dost sezrana. Nosniky usly, drzaky a taky i prahy zevnitr. a to auto dostavalo slusnej nákuř v terenu a kasle to vydrzela bez nejake deformace!!

takze pokud je zdrave co jsem popisoval, nemas se ceho bat, ty ji tak zabrat davat nebudes.

Napsal: pát zář 25, 2009 14:56
od matelko
a este otazocka k tej prevodovke ... to bude musiet ist asi von a tak sa na to pozriet? neda sa to zospodu cez ten otvor co som tam videl?

Diki

Napsal: sob zář 26, 2009 11:10
od vik2
detaily k prevodovce bude vedet Majo a jemu podobní tuneři.
Ja bych to resil tak, ze bych za par korun sehnal 4q narval ji tam a pak si pomalu hral s tim 5q a dal ho dokupy.......

Napsal: sob zář 26, 2009 18:55
od Maysner
k tomu 5q se obcas hodi sehnat i 4q typ 2105 v dobrym stavu. vsechny 4 rychlosti ma stejny jako 5q. ja takto vozim ve svy prevodovce prvni tri kvalty. nemusis pak shanet novy kola

Napsal: ned zář 27, 2009 10:46
od Majo
ked chces nieco riesit s prevodovkou, vzdy musi von. Zrejme bude v pr... synchron, ale ked uz bude von treba spravit komplet GO a vymenit vsetko vadne/skusene oko uvidi/....

Napsal: úte zář 29, 2009 08:10
od matelko
tak som sa cez vikend trochu dlhsie povozil a poobzeral si Nifku detailnejsie.. toho vyvarania tam okrem podbehov a nosikov nebude vela.... prevodovka pojde von na GO :) za cca 2 týždne..

a este som spozoroval jeden nie moc prijemny jav pri jazde.. pri od cca 40-50 km/h sa auto rozvibruje. je uplne jedno ci je auto v zabere alebo ide na neutral.. v prvom prade ma napadli zle vyvážene gumy... može to spôsobovať aj čosi ine?

Dakujem...

Napsal: úte zář 29, 2009 10:11
od Netopýr
kardan, nebo špatně vystředěná přídavná převodovka.

Net.

Napsal: úte zář 29, 2009 17:34
od matelko
a ako sa to da skontrolovat ?:) ked pojde ta prevodovka von tak by mohla ist aj pridavna :)

Napsal: úte zář 29, 2009 17:38
od Luděk Ondrůch
Ta musí jít dolů taky, jinak převodovku ven nedostaneš.

Napsal: stř zář 30, 2009 19:08
od matelko
a je nejaky sposob ako skontrolovat ci a co je to zle vystredene?

Napsal: stř zář 30, 2009 22:41
od Netopýr
nejlepší způsob je nastartovat, zvednout jedno kolo a přidávat plyn, až to začne vibrovat a přitom se zespoda (ideální je díra) dívat co vlastně vibruje... ¨
vhodný je pomocník a založený kola, aby tě to nepřejelo... taky se doporučuje tam zespoda nestrkat moc ruce, lecos se tam hýbe :c)

Net.

Napsal: pon říj 12, 2009 13:54
od Majo
to, jak se stredi pridavna prevodovka se resilo mnohokrat v jinych tematech.
NEPISTE TO SEM ZNOVA. Zacnu nemylosrdne mazat!!!! :twisted:

"Matelko" zkus pouzit hledani a najit si to.
A vubec jako novacek by sis to tu mohl poradne precist, nez zacnes zakladat temata!!!!!