Stránka 1 z 2

Motor - cokoli nad volnoběh cuká (rozdělovač)

Napsal: úte zář 22, 2009 11:41
od Netopýr
Zdar a sílu,...

do Jedovnic jsem dojel vpohodě, sice se spotřebou 11L, ale dojel :c) v jedovnicích jsem to totálně rozštěloval, protože to začalo chcípat (nejdřív to bylo ucpanou volnoběžnou tryskou (diky Majo :cD), ale pak to chcípalo furt dál v nepředpokládatelnym okamžiku).

v brně jsem to opět komplet seřídil - předstih 5st, odtrh .40mm, výška hladiny 6,5mm a motor běžel na 1krpm krásně nakulato (zvládl by i méně, ale kvůli terénu jsem chtěl větší). Protože se to cestou domů trošku víc hřálo, asi jsem měl moc chudou směs, tak jsem přidal o čtvrt otáčky bohatosti a už to bylo OK.

cesta zpátky mi ovšem oproti očekávaným 2h trvala přes 5h... každé parkoviště bylo moje, protože motor ve vyšších otáčkách vynechával... rozborka-sborka karbecu neodhalila nic ucpaného a cukání se pořád zhoršovalo... jsem si téměř jist, že jde o elektriku (zkušel jsem různé harakiri s drátama, ale bez úspěchu)... nakonec to necuká už jen na volnoběh...

stav:
- karbec komplet vyčištěný, profoukaný stlačeným vzduchem
- předstih 5st
- odtrh .40mm
- nový rozdělovač vč. víčka
- nové zapalovací kabely
- nové svíčky

motor vynechává jako komplet, nikoli např. jeden-dva válce - zkoušel jsem:
- přemostit hlavní kabel cívka-rozdělovač
- napájení cívky
- přemostit kabel cívka-kondenzátor na rozdělovači

napadá mne už snad jen:
- vyměnit kundík
- vyměnit zapalovací cívku

problém je za tepla i za studena, když jsem se v tom hrabal, občas to těsně po tom jelo pár stovek metrů vpohodě, ale spíš to bylo dílem náhody, než že by byl někde zlomený kabel a zrovna to mělo dotyk... to jsem zkoušel...

tzn. - nemáte někdo nějaký tip? nebo z prahy a okolí kundík a/nebo zapalovací cívku na půjčení??? slovy díků bych nešetřil :c) ale na to, abych si to koupil do foroty za to chcou docela pálku :c(

diky

NepojízdnýNetopýr
PS. slova díků může na požádání obdržet i ten, který přečte celou esej až do konce :c))

Napsal: úte zář 22, 2009 13:44
od Saša
Už snad tisíckrát napsáno . Může to bejt špatné ukostření ložiska podtlakového rozdělovače . Může to být kondík , na cívku moc nesázím . Očištěné kontakty kladívka jsou? někdy se tam napeče olej a je problém .
Tady někde pod půlí je jak to udělat když je podezření na poruchu napájení zapalování http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
Do Prahy jedu ve čtvrtek .

Napsal: úte zář 22, 2009 13:51
od Netopýr
ukostření a kundík... rozdělovač má najeto max. 300km
podtlak jsem zkoušel odpojit - bez rozdílu
kladívko vyleštěný jak psí kulky... na odkaz kuknu, díky..

Net.

Napsal: úte zář 22, 2009 14:43
od Netopýr
nedalo mi to a proměřil jsem rozdělovač - na kladívku je přesně tolik, kolik jde z cívky.
odpor mezi nulou a základní deskou rozdělovače je 1kΩ.

ještě jsem dostal tip jak ověřit, jestli není probitý kundík... do série se žárovkou a neměla by svítit.

Net.

Napsal: úte zář 22, 2009 16:21
od Dusan
ale kondik moze byt ze nema kapacitu alebo sa bude chovat celkom inak...tak neviem ci si tou skuskou pomozes....

Napsal: úte zář 22, 2009 17:12
od Netopýr
nepomohl jsem si - kundík tvrdí, že "proraženej" neni.

tzn. poslední možnost je podle mého PRAVDEPODOBNE cívka... neměl by někdo na půjčení? opravdu se mi nechce dávat 440kč za novou jen na zkoušku :c(

nejvíc mě mate, že závada se začala projevovat postupně... tzn. jako když se zanáší sítko, nebo uvolňuje šroub držící kabel :c( může se i cívka postupně probíjet až je probitá? :c) spíš hypotetická úvaha :c)

Net.

Napsal: úte zář 22, 2009 17:22
od Dusan
prehliadol si hlavu rozdelovaca aj cievku dokladne ...nieje nikde nejaka prasklina ?

A co benzin...neni to nejaky sajrajt

Napsal: úte zář 22, 2009 18:46
od Netopýr
cívka nevypadá porušená. víčko rozdělovače jsem prohlédl detailně, ale nic jsem nenašel... faktem ovšem je, že mám starší, tak ho zkusím, ale jak jsem už psal, rozdělovač je komplet nový a má najeto do brna a zpět :c(

Net.

Napsal: úte zář 22, 2009 19:12
od Ivo
Já bych se bál právě toho, že je rozdělovač nový. Nejsem sám, komu nový rozdělovač nefungoval.

Napsal: úte zář 22, 2009 19:13
od Netopýr
nevyhrožuj... takovejch peněz za to chtěj...
co na něm bylo špatně? na co se mám podívat?

diky

Net.

Napsal: úte zář 22, 2009 19:18
od Ivo
Já jsem měl v háji právě kondík. Jestli máš druhý, tak ho vyměň. Mám takové tušení, že Koko Loko nový rozdělovač komplet čistil, protože ho měl plný nějakých špon. Prostě bych ho pořádně prohlídl a co se dá jednoduše vyměnit, bych postupně měnil. Možná to pomůže.

Napsal: úte zář 22, 2009 19:25
od Netopýr
jj víčko a kundík můžu zkusit ze starého rozdělovače...
diky za tip

Net.

Napsal: úte zář 22, 2009 19:33
od Křečík Barbuška
Netopýr píše:odpor mezi nulou a základní deskou rozdělovače je 1kΩ
Tato formulizace je mi nejasná.

Zkus ještě odpojit podtlak od rozdělovače, podobné psí kusy dělá zadírající se ložisko, tím by se to mělo případně eliminovat. Jinak případný výskyt špon z obrábění nelze vyloučit, mohli by tam dělat bordrel. Napiš adresu, pošlu ti nějaké cívky a kundíky, mě jsou na nic.

Napsal: úte zář 22, 2009 19:37
od Netopýr
měřil jsem odpor mezi základovou deskou rozdělovače a hlavou motoru, měřákem jsem naměřil odpor 1kΩ - tím jsem se dozvěděl, že nějaké přechodové odpory tam jsou, ale není to nic tragickýho jako např. přerušenej kostřící pásek se nekoná.

ad serepetičky - ozvu se na SZ, díky !

Net.

Napsal: úte zář 22, 2009 19:43
od Křečík Barbuška
Netopýr píše:1kΩ
1 kilo Ohm je naprostá tragédie, tam bych čekal odpor řádově v desetinách Ohmu.