Stránka 1 z 4
NIVA - geometrie kol
Napsal: pon zář 14, 2009 09:37
od marian horvath
ako nastavime geometriu kolies na lade niva 1.7i bez nastivenia servisu??(doma)
Napsal: pon zář 14, 2009 09:49
od Majo
tazko
ale vik2 to tu urcite rad objasni
Napsal: čtv zář 17, 2009 08:05
od vik2
Nouzove (pro me trvale) nastavuju sbihavost takto:
Dlouhe rovne prkno, prilozit vodorovne na stredy kol jedne strany. no a na predku hned vidis esli ti jde dovnitr, nebo ven a podobne.
Da se tim docilit slusne presnosti, a to takove ze kola se nesjizdeji spatne.
Odklon se da nouzove nsatavit tak, ze prkno nastojato, a metrem meris vzdalenost od lemu.
Muze se pouzit i vodovaha, a pak matematika, kdyz to chces met skoropresne
vzadu nastaveni pandhartky taktez prkno nastojato a meris od lemu...
Napsal: čtv zář 17, 2009 21:20
od jiri.k
ale vepredu je vetsi rozchod o par mm, ale vetsi nez vzadu, to prkno bude sejdrem, ne?
Napsal: pát zář 18, 2009 08:26
od Majo
preto je to riesenie nudzove
a vzdy to treba nastavovat do zbiehavosti, teda ze predna guma sa vzadu dotyka prkna a vpredu je dajme tomu 1cm dovnutra.
Napsal: ned zář 20, 2009 15:31
od vik2
jj klasicka Niva ma 1430/1400mm tusim. tak si dej vzadu na prkno 15mm podlozku a mas to presne
Čepy řízení
Napsal: pon říj 04, 2010 19:25
od veliz
Na mé nivě byl originál delší čep řízení jako vnější, zatímco ten kratší byl uvnitř. Na obrázcích je tomu ale přesně obráceně. Jak to má být správně, nebo je to snad jedno? Liší se nějak čepy řízení na pravé a levé straně auta?
Napsal: úte říj 05, 2010 08:18
od vik2
ja to tak taky mel, jako ty. nicemu to nevadilo.
ale tu spojovaci trubku bych otocil sroubama dolu.
mam takovej pocit ze pri urcitym rejdu a zatizeni kola ty srouby chytaly o nosnik.
Majovi urcite ano. Ovsem na druhou stranu ja mel upravy a majo extremni upravy,,, takze tobe to mozna nebude delat.
Geometrie u 21214
Napsal: ned led 08, 2012 09:13
od PetrX
Zdravím všechny,nemáte někdo literaturu,ze které by se daly vyčíst správné hodnoty nastavení geometrie přední nápravy u 21214 rv 98? Odklon kola,záklon rejdového čepu a sbíhavost?
Když jsem to kdysi zjišťoval pro jiné auto,stejně se údaje z různých zdrojů lišily,ale aspoň něco.Kdyby jste něco našli,napište prosím i zdroj informací.Díky.
Re: Geometrie u 21214
Napsal: ned led 08, 2012 10:06
od Luděk Ondrůch
Odklon -0°30´ +-20´
Záklon rejd. čepu 3°30´ +-30´
Sbíhavost -3 +-1mm.
Zdroj: Návod k opravám VAZ 2121 rok vydání 1989.
Re: Geometrie u 21214
Napsal: ned led 08, 2012 13:40
od PetrX
Díky,a je to pro zatížený,nebo prázdný vůz? Příští týden se chystám zajít na geometrii tak jsem zvědav,jaké hodnoty budou mít oni v databázi u toho laserového krámu...
Re: Geometrie u 21214
Napsal: ned led 08, 2012 19:00
od Luděk Ondrůch
Omlouvám se, to jsem zapoměl napsat. je to pro statické zatížení 3140 N.
Re: Geometrie u 21214
Napsal: ned led 08, 2012 19:23
od PetrX
Takže 320kg.Tak to asi v tom servisu budou mít určitě hodnoty jiné a pro nezatížené auto. Leda že by během měření geometrie naskákali do auta 4 maníci v umaštěných montérkách po 80kg živé váhy,nebo nevím,jak to dříve dělali,když ty hodnoty byly udávány většinou pro zatížený vůz. Pokud byste náhodou někdo měli hodnoty geometrie nezatíženého vozu,docela by mně zajímalo,kolik se to bude lišit od zatíženého.
Re: Geometrie u 21214
Napsal: ned led 08, 2012 22:21
od Luděk Ondrůch
Zítra je zkusím dohledat v jiné příručce.
Re: Geometrie u 21214
Napsal: pon led 09, 2012 14:31
od Majo
v servisoch maju hodnoty udane vyrobcom pre zatazene auto, problem je, ze to nikto nezatazuje(jedine ze by ste prisli nalozeny tehlami) a vobec nikto nic taketo bohuzial neriesi.