Stránka 1 z 3
Otackomer 21044i
Napsal: ned srp 16, 2009 20:02
od Croft
Nevite na jakym principu pracuje - bude pracovat kdyz se do nej bude poustet stridave 0 a 12 V? Ten muj puvodni z 21061 na tom totiz nemaka. Dik
Napsal: ned srp 16, 2009 20:16
od Luděk Ondrůch
Ne nebude, ale jestli vydržíš až se dokopu rozhodit přístrojovku, tak budu mít volnej originál z 2107.
Napsal: ned srp 16, 2009 20:28
od MartasBrno
Nevím jak jsou na tom otáčkoměry v Ladě, ale takový otáčkoměry ze škodovek, mám na mysli polské MERA - LUMEL jestli nekecám, mají na vstupu obvůdek který bere jen špičky o hodnotě cca 20-50V. Předpokládám, že otáčkoměry ostatních výrobců určené k napojení na indukčku budou mít velice podobné chování. je to mj. z důvodu aby otáčkoměr neodešel při napěťových špičkách a taky aby nebyl citlivý na zákmity které se na průběhu primárního napětí zapalování objevují. Špice které to bere můžou mít stovky voltů (konkrétně nemám podloženo).
Je to zapojený tak, aby to bralo ty správné špice. Mezní délku hrany jsem neměřil, nezajímala mně, ale zjistit se dá.
K čemu to chceš použít?
Napsal: ned srp 16, 2009 20:41
od Croft
potrebuji to napojit na imsoft, ja uz mam udelanej jeden otackomer primo na miru a funkcni - diodovej - pracuje pekne, ale ten puvodni by se tam hodil vic
Napsal: ned srp 16, 2009 20:53
od Maysner
muzem to zkusit napojit na ickovej. nejaky mam doma. ale neprodam
Napsal: ned srp 16, 2009 21:11
od MartasBrno
Pokud máš původní 06 tak jde upravit. Jestli ho rozděláš a potom zase složíš tak ti někdo nebo já pomůžeme / upravíme otáčkoměr tak aby s tím fungoval. Je to otázka chvíle hledání a 0,80Kč.
Napsal: pon srp 17, 2009 04:56
od Croft
No prave ze se me ho povedlo rozdelat - dostal jsem se i k tomu tistaku - ale v tom jak to funguje se fakt nevyznam.
Napsal: pon srp 17, 2009 16:46
od MartasBrno
Takže jsem si obvod nasimuloval a vypadlo mi zhruba to, že otáčkoměr v původním provedení pracuje od výšky pulzů cca 20V a víc. Jako úpravu pro zvýšení citlivosti bych udělal výměnu horního kondenzátoru v kapacitním děliči za tvarovačem vstupních impulzů za dvojnásobnou hodnotu nebo v rozsahu cca 100nF až 220nF. Nic by se tím nemělo pokazit.
Tady je upravené schema z jiného tématu. Jestli nevíš co s tím, klidně napiš, jsme oba z Brna, tak někde bys mi to předal a já upravil. Nejlíp tento týden. Trvá to tak minutu.
Edit: Prakticky ověřeno.
Napsal: úte črc 20, 2010 13:11
od dvk
Ahoj, dovolím si oživit tohle téma.
Jak je u 1.7i otáčkoměr vlastně zapojený ? Na ŘJ nebo jak ? Nefunugje mi a chystám se to rozebrat, na co se mám připravit, popř. kde hledat chybu ? Děkuju.
Napsal: úte črc 20, 2010 14:20
od MartasBrno
Pokud máš možnost indikovat (nebo lépe zobrazit ) pulzy co jdou do otáčkoměru, tak bych je prvně zkontroloval, jestli jsou přítomný. Pokud jo a vypadaj schopně (osciloskop s sebou), hledal byhc chybu v otáčkoměru samotným. Pokud ne, bude chyba v místě, odkud se pulzy berou. Kde je to v íčku nevím, asi ŘJ.
Každopádně íčkový otáčkoměr pracuje s 12V pulzy, obyčejný s poněkud kravskými o cca minimálně dvojnásobné velikosti. Proto ta úprava obyčejného do íčka výše. Íčkový otáčkoměr by měl jít vyzkoušet i samostatně v autě tak, že se připojí na kostru a palubní napětí a přes vstup se mu bude škrtat drátem s palubním napětím. Měl by pak ukazovat údaj úměrný frekvenci a pravidelnosti škrtání. Neověřeno - jen teorie.
Napsal: úte črc 20, 2010 15:19
od Saša
Otáčkoměr u 1.7 í-čka je napojen na zapalovací blok . ŘJ na činost otáčkoměru nemá vliv .
Napsal: úte črc 20, 2010 15:45
od MartasBrno
A bere opravdu 12V pulzy? Teď jsem znejistěl.
Napsal: úte črc 20, 2010 15:55
od Saša
To ti nevím . Buď 5 nebo 12 ale nejspíš to jen kostří . Ještě sem to "nezkoumal" .
"Staré" otáčkoměry s připojením na indukčku pracují s +12 a -300V špičkama .
Napsal: úte črc 20, 2010 16:23
od MartasBrno
Aha. To že to jen kostří je klidně možný. Jinak ty staré by fakt měly pracovat jak píšeš, ale podle zapojení výše na schematu to tak u žigula není a podle toho co jsme našel v tom škodováckém, tak tam taky ne. Oboje pracuje s kladnými špicemi od cca 20V výše. Zkoušel jsem to na stole generátorem se škodováckým a simuloval na počítači s žiguláckým a ze schematu to vyplývá...
Jsem zvědavý, kde má dvk chybku...
Napsal: úte črc 20, 2010 16:27
od Saša
Těch -300V je tam po rozpojení kontaktů přerušovače vliven indukce při rozpojení indukční zátěže .