Stránka 1 z 3

Doplnění relátka kontrolky dobíjení u 2105

Napsal: sob črc 25, 2009 21:41
od wiku
Nefunguje mi kontrolka dobíjení. Po otočení klíčku se nerozsvítí. Žárovička v kontrolce je ale v pořádku. V chytré knize jsem se dočetl že tahle kontrolka je připojena na nějaké relátko. Dokonce tam bylo i schema. Nikde jsem se ale nedočetl kde to relátko najdu.
Nebo je nějaký jiný důvod proč by neměla svítit?

[ Komentář přidal: Hurikán: st srpen 05, 2009 16:28 ]
Rozřešení a popis instalace relátka je na straně 3.

Napsal: sob črc 25, 2009 21:44
od Laďuša
Relátko se nachází na pravým podběhu nahoře v motorovým prostoru, minimálně v kulatých krabicích. Ale snad dokonce existuje i verze bez relátka, ňáká sofistikovanější, která si vystačí jenom ňák s altíkem či co..

Napsal: sob črc 25, 2009 21:50
od Jelen
Může to způsobovat relátko kontrolky, nebo rovnou alternátor. Mě nesvítila kontrolka dobijení už při zapnutí klíčku (a zároveň to nedobijelo) a po výměně alternátoru bylo vše v pořádku. Na nic jinýho jsem nesahal.

Napsal: sob črc 25, 2009 21:51
od wiku
Zapoměl jsem dodat že je to 21053 . 05ky už měly altík dohromady s regulátorem. Není to právě ta verze o které píšeš?

Napsal: sob črc 25, 2009 21:54
od Jelen
wiku, zřejmě to bude verze alternátoru s relátkem, nicméně kontrolka dobijení by měla být i pro tyto vozy na pravém podběhu. Zkus vyměnit altík, pokud máš náhradní.

Napsal: sob črc 25, 2009 22:09
od wiku
Na pravém podběhu jsem našel jen jedno relátko. Nevím přesně k čemu je. Ale pán od kterého jsem auto koupil říkal že nedávno odešlo a projevilo se to tak že starter jen cvaknul, ale netočil se. Dal mi k tomu ještě jedno náhradní, kdyby náhodou. To je to relátko o kterém je řeč nebo někde je ještě jedno?

Napsal: ned črc 26, 2009 07:06
od Křečík Barbuška
Prozraď nám rok výroby, u mnoha VAZů, zejména hranatých se totiž výrobce kontrolkou již neobtěžoval ... postačil voltmetr, příkladem je má sedma a čtverka.

Jinak jsou tu již témata s touto problematikou, třeba tyto, ale je jich víc, hledej http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=0

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8012&start=0

Napsal: ned črc 26, 2009 10:30
od wiku
je to rok 1989. Vyhledávání jsem samozřejmě před založením dotazu zkusil, ale nenašlo mi to nic. Jako kdyby vyhledávání nefungovalo.

Napsal: ned črc 26, 2009 10:33
od Jelen
Pokud tam máš voltmetr, tak je více, než pravděpodobné, že kontrolka není vůbec zapojena. (Dráty k ní být můžou) Místo kontrolky je tam onen Voltmetr.

Napsal: ned črc 26, 2009 10:42
od Křečík Barbuška
Toto není pravidlem, voltmetr je v pětkách v základní výbavě a třeba v mé bývalé pětce kontrolka funkční byla. Spíše bych to odvodil od použitého alternátoru neb bulharské vývod středu vinutí mají, zatímco sovětské nikoliv, mluvím o alternátorech G222 s integrovaným stabilizátorem (kostkou).

Napsal: ned črc 26, 2009 10:50
od wiku
z altíku vede 6 drátů. Dva k akumulátoru. Jeden růžový k relátku ( to která mám vyměnit když nebude startér točit ) . A tři ( růžový, hnědý, a světle oranžový ) do pojistkové skřínky.

Napsal: ned črc 26, 2009 11:13
od wiku
ten vývod středu bude Faston konektror na altíku na který bude připojen kabel?

Napsal: úte črc 28, 2009 13:45
od wiku
přečetl jsem si to staré téma. Pokud jsem to dobře pochopil a dobře jsem se koukal na altík tak mám ten bez vývodu pro kontrolku. Čili mám smůlu.

Napsal: úte črc 28, 2009 17:47
od Křečík Barbuška
Vydrž, když se k tomu večer dostanu, tak ti to nafotím, ať víš přesně, mmj. má teorie o tom, že sovětské jsou bezkontrolkové byla zbourána, altíkem z Rozmara. Vyklubal se z něho G222 osazený jen jedničkovými uhlíky, má vývod na kontrolku a je sovětský.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st červenec 29, 2009 09:15 ]
K...a to jsou hlášky :D :!: To by se okamžitě mělo tesat :!:
:D :D :D semšelskoropodstůl :D :D :D L.

Napsal: úte črc 28, 2009 22:34
od Křečík Barbuška
Každopádně těch tvých 6 drátů mi moc nesedí, tři jdou pod šroubek, jeden na kontrolku a jeden na G68 (buzení), víc jich na běžných strojích nebývá. Možná by stálo za to, aby jsi blíže upřesnil co máš vůbec za altík. Na fotce je G222, místo hliníkové kostky regulátoru s integrovanými uhlíky má jen jedničkové uhlíky, kostka by jinak zabírala cca. o dvě třetiny větší plochu směrem dolů. Zakroužkovaný faston je pro kontrolku, faston na uhlících (kostce) je pro buzení a na šroubek se připojují silové vodiče.