Svorka baterie
Moderátor: Moderátoři
Svorka baterie
Koukněte na tohle. Mínusová svorka na baterce se mi roztekla na šrot. Je to blbá fotka, ale ten kydanec je vyteklej cín z toho spoje a navíc se takhle pěkně rozšklebila. Zjistil sem to, až když sem potřeboval odpojit baterku při nasazování převodovky. Auto před tim stálo 14 dní u garáže bez špajzky. Je jasný, že je to způsobený průtokem velkýho proudu, ale není mi jasný co ho způsobilo. Jediný, co mě napadlo je to, že byly dost bouřky a jestli to neprásklo někde poblíž. Startér mám Magneton a chytá na brnk. A že bych si někde štrejch to taky vylučuju.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Správně Jsi pochopil že je to spůsobeno průchodem proudu ale ukáplo to kvůli přechodovému odporu . Prostě špatně zalisovaný kabel ve svorce a při startování tam vzniká teplo . Blesk na to nemá vliv , ani přímý zásah auta by tuhle věc nepoškodil .
Teď to po sobě čtu a napadlo mně že píšeš o vyndané převodovce a že jsi poté potřeboval odpojit baterku . To Jsi jí neodpojil před výndáním ? Pokud tam byl startér jen tak "pohozený" mohl se vlivem jakýhkoli příčin sesunout a přikostřit . V tom případe Tě od požáru zachránil trochu špatný spoj kde to uhořelo dřív než chytily dráty .
Teď to po sobě čtu a napadlo mně že píšeš o vyndané převodovce a že jsi poté potřeboval odpojit baterku . To Jsi jí neodpojil před výndáním ? Pokud tam byl startér jen tak "pohozený" mohl se vlivem jakýhkoli příčin sesunout a přikostřit . V tom případe Tě od požáru zachránil trochu špatný spoj kde to uhořelo dřív než chytily dráty .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jasně, že sem ji odpojil už při demontáži. Hned jak sem šáhnul na šrouby vejfuku u startéru, tak sem si řek, že bych moch odpojit baterku a to sem taky udělal. Pak sem nechal auto stát u garáže a než sem auto opustil, tak sem zas baterku připojil a auto na tejden zaalarmoval. Když sem po tejdnu přijel, tak sem auto zase normálně dálkou odemk a baterka byla ready. I celou dobu, než sem znova odpojil baterku tak osvětlení interiéru svítilo a to už ta svorka vypadala takhle a byla úplně studená. Jen nechápu to, že v případě zkratu ta svorka neupadla úplně a auto zůstalo pod proudem.
VAZ 1800kk na prvočinitele
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No kunu sem u garáže ještě neviděl a to tam trávim docela dost času. Je pravda, že se tam ten startér jen tak válel a že při zatlačení auta na jámu byla baterka zapojená a startér nezajištěnej, ale žádný jiskření nebo čoud sem za celou dobu nezaznamenal. A co to muselo bejt za proud, když se mi povedlo jednou šlusnout 13kou klíčem plus na startéru na kostru a to bylo jisker a čoudu a prskanců jak na ohňostroji a se svorkou to neudělalo nic. Budu muset ohledat startér a okolí jak říkáš a snad najdu bod dotyku. Páč jinak nevim.
VAZ 1800kk na prvočinitele