Stránka 1 z 2

Gufero difu

Napsal: sob čer 20, 2009 07:06
od Pavel V.
Gufero do diferáku.............od kardanky.

Víte někdo chlapci číslo tohoto gufera?

Napsal: sob čer 20, 2009 07:11
od Křečík Barbuška
68x35x10

Napsal: sob čer 20, 2009 09:32
od Luděk Ondrůch
kat. číslo je: 2101 - 2402052-01

Napsal: sob čer 20, 2009 19:04
od Pavel V.
Ďééééékuji :!: :lol:

Napsal: úte čer 23, 2009 18:40
od Pavel V.
A kudy pa tama cesta? Vodšroubuju kardan čtyři šrouby a pak co? jak je tzam uchycený protikus kardanu a jak vyndat to guferko? Dííík :P

Napsal: úte čer 23, 2009 19:14
od Hurikán
Protikus kardanu (náboj difu) je přišroubován jednou maticí.

Postup:
Po demontáži kardanu a poloos:

- změříme moment odporu proti otáčení pastorku
- odšroubuje se matice příruby
- sejme se gufero
- nové gufero se namaže olejem a zalisuje do skříně rozvodovky
- příruba s pastorkem se nasadí na pastorek a matice se dotáhne klíčem. Hodnota utahovacího momentu má být o 9,8 - 19,6 N.cm větší než pořáteční před výměnou gufera. Byl li původní moment odporu menší než 58,8 N.cm potom dotáhneme matici tak, aby moment odporu byl 58,8 - 88,3 N.cm. Orientační hodnota dotahovacího momentu matice příruby je 128 - 255 N.m.

Já to nikdy nedělal. Takhle se o tom zmiňuje literatůra. Hodně štěstí. :wink: :D

Napsal: úte čer 23, 2009 19:46
od Křečík Barbuška
A když to přetáhneš moc, tak se tam cosi rozpěrného zku*ví, máš radost? :mrgreen:

Napsal: úte čer 23, 2009 20:12
od Nemo
Ale zas tak kritické to není, ten postup, co zde předkládá Hurikán, je ideální, ale já to před nějakými dvanácti lety dělal tak, že jsem dotyčnou matku utáhl od oka zhruba tak, jak jsem se domníval, že byla utažená než jsem jí povolil, a od té doby 02jka naběhala nějakých kilometrů!
Ať už jako vozidlo hlavní a jediné, či později jako pracovně-lesně-dřevozásobovací, a kolem gufera difu je dodnes jen lehce oroseno, a dif samotný vydává hluk v únosných mezích.
Tak směle do toho :wink: ....ačkoli, ta horní hodnota utahovacího momentu mě trochu zneklidňuje, i ta dolní mi přijde až,až.

Napsal: pon čer 29, 2009 19:08
od Dusan
Luděk Ondrůch píše:kat. číslo je: 2101 - 2402052-01
ano ale udal iste ze : 68x35x10 a katalogove ma :D35,8x68x12 vojde to tam :D

Napsal: úte čer 30, 2009 04:41
od Wolf
Přátelé, já jsem se s tím v poslední době něco natrápil, když jsem měl několikrát rozhozený celý diferák, abych ho přivedl k rozumu. Je třeba k tomu připomenout, že jsou dva druhy rozpěrných kroužků, silnější (síla stěny) a slabší. Ty slabší jdou dotáhnout (momenťákem) docela snadno, ale ty silnější potřebují k dotažení trochu síly. Je ovšem pravda, že já jsem vždy měl diferák venku a vždy jsem dával nový rozpěrný kroužek. Ale proč to všechno píšu, chci upozornit na to, že v závěru dotahování se musí přitahovat opravdu po milimetřících (a to doslova) a stále měřit odpor. Kdo nemá siloměr, stejně jako já, pak může k dosažení kýženého výsledku použít závaží, třeba pet láhve naplněné vodou (stejně jako já). Ještě jednou připomínám, že při práci ať již s použitým nebo novým rozpěrným kroužkem - v závěru utahovat opravdu pomalinku, pokud se to přetáhne a hruška jde ztuha, nedá se to jenom povolit, ale musí se vyndat simering, vnější ložisko i rozpěrné pouzdro a po jeho výměně začít znova :wink:

PS simerinky se dají sehnat jíž i silikonové :!:

Napsal: úte čer 30, 2009 07:18
od Drobek81
Wolf píše:Kdo nemá siloměr, stejně jako já, pak může k dosažení kýženého výsledku použít závaží, třeba pet láhve naplněné vodou (stejně jako já)
:lol: vida, aspon nejsem sam...kdyz sem nemel moznost momentaku tak sem to taky resil zavazim na tyci (ja pouzival ale zavazi z cinek v urcite vzdalenosti na pace)...
PS simerinky se dají sehnat jíž i silikonové :!:
coz je zajiste povzbudiva zprava, jak na potvoru mi simering ale ne a ne odejit...to je jedna z mala puvodnich veci co na aute vydrzela 8)

Napsal: úte čer 30, 2009 07:27
od Michal Pokorný
Drobek81 píše:jak na potvoru mi simering ale ne a ne odejit
nerouhej se !! :P

Napsal: čtv črc 02, 2009 06:56
od Dusan
TAk ze mam 2 navody... DAt dole kolesa a bubny. a zmerat silu 8,9-22,6N zalozit simering ditiahnut na nameranu silu.
tu ma byt 22,6N*m alebo ako....

Alebo vytiahnut polosi zmerat moment. zalozit simering dotiahnut na moment vetčši o 9,8-19,6N*cm to je 0,098N*m ??? nez pociatocny moment pred vymenov...
Ak bol povodny moment mensi ako 58,8N*cm potom utiahnut tak aby moment bol 58,8-88,3N*cm


stymi jednotkami nie som si isty..... A ako zistim ze je ten rozperny kruzok v haji????

Napsal: čtv črc 02, 2009 16:41
od Saša
Pokud to přeženeš ložisko začne zavíjet jak vlci na Měsíc a záhy odejde .

Napsal: čtv črc 02, 2009 21:20
od Dusan
..hm neviem zohnat merak len do 6N co sa pouziva na WV krafteri tam to dotahuju na 5N....