Stránka 1 z 4

Po dlouhém odstavení nechytá

Napsal: pon čer 15, 2009 06:28
od Veverka
Prosím o nějaký nápad,moje 04(1300) opakovaně po více jak 5dením stání nechce chytnout-startér se točí,ale nechytá.Pomůže až roztažení dalším vozem,pak je to již bez problému.Pumpování paliva ničemu nepomůže.

Napsal: pon čer 15, 2009 08:42
od Saša
Karburátorový motor ke své "práci" potřebuje : benzín , jiskru , vzduch a kompresi . Pokud to nechytí na "škrt" tak se přesvěč zda to hází jiskru , pokud jo otevři plovákovku a koukni kolik je tam benzínu a jestli "chodí" systém sytiče . A pak jestli tam nejsou "staleté" svíčky . Zjištění závady proč "nejde" karburátorový motor je otázka minut .

Napsal: pon čer 15, 2009 15:56
od Křečík Barbuška
Jiskru ti to zjevně nějakou hází, tak se zaměř na dodávku paliva. Přesvěč se zda po zapnutí zapalování jde palivo do karburátoru. Při manipulaci s klapkou první komory musí akcelerační pumpička nastříkávat benzín, na to si musíš sejmout kryt filtrboxu. Také je možné, že ti "padá" benzín, to poznáš tak, že musíš ručně načerpat, ale to jde jen za předpokladu, že je motor zastaven tak, že tyčka šťouchající do čerpadla je zalezlá, takže někdy je třeba motorem pootočit. Také není od věci zkusit odpojit hadici u karburátoru a odzkoušet jak čerpadlo nastříkává, tam zase platí ta věc s tou tyčkou. Správnou funkci přívěry vzduchu poznáš tak, že při nastartovaném motoru a sejmutém víku filtrboxu zatáhneš přívěru a ta by se měla sama pootevřít, pokud tak nečiní je prasklá membránka, tato závada dokáže spouštění značně zkomplikovat. Pokud budeš mít jistotu, že benzín dovnitř jde, zkus startovat studený motor se sytičem v polovině, až třech čtvrtinách, mělo by to mít aspoň snahu. Zkontroluj též předstih. Jsou po neúspěšném startování mokré svíčky? Respektive jde z filtrboxu silný smrad po benzínu?

Napsal: pon čer 15, 2009 18:16
od Veverka
Svíčky jsou absolutně suché,akorát na krajích závitu je trošičku načernalé mazlavé kapaliny,oleje.To ostatní popsané zkontroluji zítra.

Napsal: pon čer 15, 2009 19:51
od Jelen
Pokud jsou suché, hledej v přívodu paliva. Vsadil bych na pumpu, ručním pumpováním, ani startováním nenasaje, pokud benzín opadl, ale roztažením nasaje, protože se rychle zatočí motor a rozpumpuje se rychleji.

Napsal: pon čer 15, 2009 21:12
od Veverka
Jelen píše:Pokud jsou suché, hledej v přívodu paliva. Vsadil bych na pumpu, ručním pumpováním, ani startováním nenasaje, pokud benzín opadl, ale roztažením nasaje, protože se rychle zatočí motor a rozpumpuje se rychleji.
No,nechci se předčasně radovat,ale toto vypadá jako regulérní diagnoza.
Ono totiž tam jak je filtr paliva,neměl by tam být benzín vidět???
Předchozí majitel povídal že membrána AC pumpy se prý musela měnit snad každý půl rok/rok. :roll:
Ty svíčky jsou i po vytažení sytiče atd. tak suché,jak jsem to nikdy nikdá neviděl.

Napsal: pon čer 15, 2009 21:17
od Jelen
No pokud je filtr průhlednej, palivo by vidět být mělo :-) Nové membrány stojí asi za prd, že odchází. Mimo jiné http://forum.ladaklub.com/lexicon.php?letter=AC%20pumpa
Pokud je sucho, hledej tam. Ale ve filtru by mělo být vidět palivo.

Napsal: úte čer 16, 2009 06:36
od JmJ
Jelen píše:No pokud je filtr průhlednej, palivo by vidět být mělo :-) Nové membrány stojí asi za prd, že odchází. Mimo jiné http://forum.ladaklub.com/lexicon.php?letter=AC%20pumpa
Pokud je sucho, hledej tam. Ale ve filtru by mělo být vidět palivo.
a je to tu zas ;-) AC pumpa je opravdu cerpadlo paliva ac neni zkratka od acceleration. ac pumpa != akceleracni pumpicka. je to blbe napsano i v tom nasem slavnem slovniku.

ad palivo) kdyz se k autu prijde a nechce nastartovat, tak shodit dekl od vzduchoveho filtru a mrknout se, jestli pri pridani plynu vstrikuje prave akceleracni pumpicka palivo.

Napsal: úte čer 16, 2009 16:12
od Veverka
JmJ píše:
Jelen píše:No pokud je filtr průhlednej, palivo by vidět být mělo :-) Nové membrány stojí asi za prd, že odchází. Mimo jiné http://forum.ladaklub.com/lexicon.php?letter=AC%20pumpa
Pokud je sucho, hledej tam. Ale ve filtru by mělo být vidět palivo.
a je to tu zas ;-) AC pumpa je opravdu cerpadlo paliva ac neni zkratka od acceleration. ac pumpa != akceleracni pumpicka. je to blbe napsano i v tom nasem slavnem slovniku.

ad palivo) kdyz se k autu prijde a nechce nastartovat, tak shodit dekl od vzduchoveho filtru a mrknout se, jestli pri pridani plynu vstrikuje prave akceleracni pumpicka palivo.
Takže ty pumpy jsou dvě,dole u filtru a pak u karburátoru?
Palivový filtr je SUCHÝ s pouze pár kapkami,vždycky býval v podstatě plný(bylo to vidět)
Vzduchový filtr-pouze jakási špína dole,jinak naprosto bez zápachu benzínu či benzínu samotného.Prostě jsem bez paliva,škoda že nemám ještě Tůmu,ještě jsem neviděl to vydání alespon z 80-tých let.
--------
Vytáhl jsem jednu svíčku a nešla vidět při startování jiskra(nebo jsem ji pouze neviděl)
dost mě to mate.
Na co je ta otočná věc na spodnější straně rozdělovače(vrtulka)?

Edit:Sytič se hýbe

Napsal: úte čer 16, 2009 17:47
od Jelen
Vyměň membránu a bude jezdit zas jak vítr :-) Ta akcelerační pumpička v karburátoru tě nemusí v tomto případě zajímat, nestará se o dodávku paliva do karbecu.

Napsal: úte čer 16, 2009 18:05
od Veverka
Díky za upřesnění.
Mebrána je to těsnění co je na té dolní pumpě vidět i z "venku"?Nebo je schovaná uvnitř?
Co se těm mebránám vůbec děje?To ona jako způsobí zavzdušnění nebo jak?
Lynčuji se za absenci chytrých knih :roll: ,do prázdnin si musím obstarat.

Napsal: úte čer 16, 2009 18:29
od Jelen
Jo, to je to, co je vidět. Ona pumpuje nahoru a dolu, jsou tam dva jednocestné ventilky, které dovolí nasát, ale ne vrátit z5 do nádrže. Dá se i samo-domo vyrobit, třeba z takovejch těch starejch pevnejch venkovních ubrusů, jako by igelitovejch a látkovejch zároveň.

Napsal: úte čer 16, 2009 19:02
od Křečík Barbuška
No, cestou výroby z těch ubrusů bych opravdu nešel ... jestli si tedy nechceš vyrobit podpalovač, bohatě stačí nekvalita nových. Analyzuj toto http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=3974&start=0 . Z obrázku je patrný tvar membrány i jejich počet a umístění na čerpadle, při koupi nových většinou stojí misky a mezikruží za prd, bývá to neodjehlené a křivé, proto doporučuji jen výměnu membrán, to ořezávátko do sestavy nepatří, je použito jako zátěž, aby membrána držela tvar.

Napsal: úte čer 16, 2009 19:53
od Jelen
No ty ubrusy jsou vyzkoušená věc. Ale pokud máš v okruhu někoho, kdo má náhradní pumpu, tak ji rovnou vyměň a starou můžeš zrepasovat Je to i rychlejší. Ubrus je samozřejmě pro extrémní případ v džungli, abys dojel, jde to i z igelitky. Ale prodává se ta hmota, ze které bys to mohl vyříznout a udělat nový.

Napsal: úte čer 16, 2009 21:46
od Veverka
Jelen píše:No ty ubrusy jsou vyzkoušená věc. Ale pokud máš v okruhu někoho, kdo má náhradní pumpu, tak ji rovnou vyměň a starou můžeš zrepasovat Je to i rychlejší. Ubrus je samozřejmě pro extrémní případ v džungli, abys dojel, jde to i z igelitky. Ale prodává se ta hmota, ze které bys to mohl vyříznout a udělat nový.
???
Myslel jsi to tak,že mám od někoho vzít pumpu a na svojí staré vyměnit membránu?
"Zrepasovat" přece netrvá dlouho nebo ne?