Stránka 1 z 2

dotaz vymena gufer ventilu

Napsal: ned čer 14, 2009 10:10
od D1NOsauR
Zdravim všechny Ladisty, moje Lada 2103 mi začala brát olej natolik, že se za studena jen tak tak udrží na sitič. Myslím si, že jsou špatný tesníci gufera na ventilech. V Kia-Lada servizu za opravu chtejí 2500Kč, což je pro mě dost. Chci se zeptat jestli by bylo možny tuto opravu provést doma z bězným dílenskym vybavením tzn. bez přípravku. A co to obnaší jestli musí hlava dolu. jestli se mi podaří sundat pružiny ventilu atd.. S autem počitam tak ještě na 2 roky a nechci do něj už moc investovat. Nemám doma žádnou literaturu, tak předem děkuju za každou radu.

Napsal: ned čer 14, 2009 10:20
od Cory
Da sa to doma, hlavu nemusis davat dolu, ale musis mat pripravok, s ktorym podlozis ventil, aby nespadol dolu... Ked som to zvladol ja ako 17 ročný, vtedy bez skusenosti, tak to zvladnes aj ty. Potrebujes kluce velkosti 8, 10, 13, 17, a ak budes davat dolu hlavu, tak aj 19, najlepsia je gola sada. Dalej kladivo, a stahovak na ventily (da sa to aj bez neho, ale musite byt dvaja, jeden bude 2 sroubovakmi tlacit pruzinu a druhy vyberat/nasadzovat poistky).

Je tu niekde tema, kde som sa na to pytal ja, ale nenasiel som ju

Napsal: ned čer 14, 2009 10:45
od Ivo
Více méně souhlasím s Corym, akorád při výměně gufer bez demontáže hlavy, stačí ventily podložit šroubovákem přes díru na svíčku. A to jenom 4 ventily, protože zbývající 4 se opřou o píst a nikam nespadnou.

Napsal: ned čer 14, 2009 10:50
od Cory
alebo pretocit motorom aby sa vystriedali piesty v HU, Len potom treba dobre nastavit rozvody.

Napsal: ned čer 14, 2009 11:50
od Majo2103
Pružiny sa mi perfektne vyberali s vodárenskou trubkou a kladivom.Priložíš trubku,2-3krát po nej tresneš,poistky vypadnú a máš rozobraté.Prv som to skúšal tými šrubovákmi,kombinačkami,ale problém bol v tom,že sa hýbal celý ventil aj s podložkou a poistky sa nedali vybrať.Skladanie je trochu obtiažnejšie.To som robil pomocou prípravku,ktorý som si urobil podľa obrázka v Lada biblii.Nie je to nič zložité,keď máš zváračku a flexu.

Napsal: ned čer 14, 2009 18:10
od Marek
Jestliže Ti motor není schopen běžet bez sytiče, je díra v pístu nebo prasklý kroužek, ale určitě ne vadné simeringy na ventilech.

Napsal: ned čer 14, 2009 18:53
od D1NOsauR
Díky všem, přesně tohle jsem potřeboval vědět. Akorát mam strach z rozvodu jestli je pak pořídim zpravně nastavit. Protože jedno gufero stojí zhruba 30 kč a dávat 2500 Kč v Ladě se mi nechce.

TO Marek: myslel jsem to tak, že když startuju studené auto a musím dát sitič tak se to dusí a kucká na 3 nebo 2 válce a modře hulí - jde vyloženě cítit pach oleje, když je motor ohřat jde bez problemu bez sitiče. asi se olej za tepla líp spaluje či co.

Napsal: ned čer 14, 2009 18:54
od Cory
30 kč? :shock: U nas stoji 12sk silikonove. A akych 2500kc? Ved na jeden ventil ide jedno gufero - 8x30=240kc

Napsal: ned čer 14, 2009 19:00
od D1NOsauR
Cory píše:30 kč? :shock: U nas stoji 12sk silikonove. A akych 2500kc? Ved na jeden ventil ide jedno gufero - 8x30=240kc
fakt chtějí 30 - 40 kč teď si nejsem jistej. no 2500 kč chtějí za celou opravu když bych to tam nechal dělat.

Napsal: ned čer 14, 2009 19:02
od Cory
Skus si pytat silikonove na favorita, mozno bude cena nizsia

Napsal: pon čer 15, 2009 05:33
od Majo2103
No,ja som kupoval silikonove na favorita za 27sk alebo tak nejak.....

Napsal: pon čer 15, 2009 05:40
od Cory
:shock: tak to ostavam dost prekvapeny :shock:

Napsal: pon čer 15, 2009 05:48
od Majo2103
Ja som tiež onemel,keď mi zahnojili cenu....

Napsal: pon čer 15, 2009 06:11
od Luděk Musil

Napsal: pon čer 15, 2009 19:17
od D1NOsauR
Luděk Musil píše:Návod zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146

Děkuju, toto mi velice pomůže, jde vidět že neumim hledat :oops: