Špatný start, nedrží volnoběh!
Moderátor: Moderátoři
Špatný start, nedrží volnoběh!
PETR HC píše:
Na srazu ke mně přišel Raduz s přáním diagnostikovat jeho nedobře pracující motor v 2111. Poněvadž se tato závada může přihodit komukoli z majitelů LADY 211x dávám výsledky diagnozy i sem na fórum.
Komentář k tabulce a grafu Raduz1: na místě
Z červeně zvýrazněných průběhů napětí na lambda sondě 2 (normálně rovnoměrně okolo 450 mV) , rozptylu trvání a vysoké hodnoty impulzu vstřiku (normálně cca 2,8 – 3,2 msec při 800 ot/min.- tuto závadu by mohl způsobit i nízký tlak paliva dodávaný čerpadlem- doporučený okolo 3 Atp) , vysoké teploty motoru (v poměrně chladném a vlhkém počasí normálně pod 90 st.C i méně) a opakovaného hlášení chyby čidla fáze vstřiku vyplývá téměř jednoznačný závěr – aby totiž motor vůbec s poruchou čidla impulzu vstřiku pracoval, ŘJ přechází do nouzového režimu, kdy vstřikuje více paliva (zejména ve volnoběhu – nemá totiž jednoznačnou informaci, kdy má která tryska vstřikovat) než je pro daný režim chodu motoru nutné. S tím souvisí i obtížné startování a nízké otáčky volnoběhu (než ŘJ nastaví nouzový režim). Existuje i určité nebezpečí poškození katalyzátoru, poněvadž přebytečný benzin se v něm spaluje. Závada je tedy na 98% v čidle fáze vstřiku. Obávám se však, že autoservisy si nedají práci s podrobnou analyzou časového průběhu těchto veličin a zvolí jim vlastní „vejměnkářskou“ metodu. Ještě větší obavu mám z toho, že se mohu také mýlit. Ale to nám Raduz potvrdí nebo vyvrátí po odstranění závady (jede totiž do Sadské, kam bych se asi obrátil také v případě, že bych si s něčím nevěděl rady).
Stejný závěr vyplývá z tabulky a grafu Raduz 2 : za jízdy po ranwayi.
Tak ať nám všem čidla „čujou“ bez závad.
Přílohy : 2x graf s tabulkou
Na srazu ke mně přišel Raduz s přáním diagnostikovat jeho nedobře pracující motor v 2111. Poněvadž se tato závada může přihodit komukoli z majitelů LADY 211x dávám výsledky diagnozy i sem na fórum.
Komentář k tabulce a grafu Raduz1: na místě
Z červeně zvýrazněných průběhů napětí na lambda sondě 2 (normálně rovnoměrně okolo 450 mV) , rozptylu trvání a vysoké hodnoty impulzu vstřiku (normálně cca 2,8 – 3,2 msec při 800 ot/min.- tuto závadu by mohl způsobit i nízký tlak paliva dodávaný čerpadlem- doporučený okolo 3 Atp) , vysoké teploty motoru (v poměrně chladném a vlhkém počasí normálně pod 90 st.C i méně) a opakovaného hlášení chyby čidla fáze vstřiku vyplývá téměř jednoznačný závěr – aby totiž motor vůbec s poruchou čidla impulzu vstřiku pracoval, ŘJ přechází do nouzového režimu, kdy vstřikuje více paliva (zejména ve volnoběhu – nemá totiž jednoznačnou informaci, kdy má která tryska vstřikovat) než je pro daný režim chodu motoru nutné. S tím souvisí i obtížné startování a nízké otáčky volnoběhu (než ŘJ nastaví nouzový režim). Existuje i určité nebezpečí poškození katalyzátoru, poněvadž přebytečný benzin se v něm spaluje. Závada je tedy na 98% v čidle fáze vstřiku. Obávám se však, že autoservisy si nedají práci s podrobnou analyzou časového průběhu těchto veličin a zvolí jim vlastní „vejměnkářskou“ metodu. Ještě větší obavu mám z toho, že se mohu také mýlit. Ale to nám Raduz potvrdí nebo vyvrátí po odstranění závady (jede totiž do Sadské, kam bych se asi obrátil také v případě, že bych si s něčím nevěděl rady).
Stejný závěr vyplývá z tabulky a grafu Raduz 2 : za jízdy po ranwayi.
Tak ať nám všem čidla „čujou“ bez závad.
Přílohy : 2x graf s tabulkou
®; Člen LKCS
Včera jsem provedl měření co tím kablíkem vlastně jde.
Do čidla vedou tři kablíky-
-černý..............-pól
-růžovočerný...+ pól
-bíločerný.........signál(S)
Při otočení klíčku do polohy 1. jsem naměřil:
mezi + a - 12,6V
mezi + a S 2,4V
mezi - a S 10,1
Při nastartování se celkově napětí úměrně zvedlo na všech pinech.
Dále jsem proměřoval čidlo, v kterém předpokládám, že bude nějaká cívka. Při žádné kombinaci pinů nebyla naměřena žádná ohmická hodnota.
Dnes se chystám s multimetrem na Koněvku a chci proměřit nové čidlo zda li něco ukazuje. Jestli bude tak je to celkem jasné.
Jinak čidlo je jiné pro 8ventil a 16ventil, cena ja stejná cca700Kč.
S panem Nedbalem jsem zatím pouze v telefonickém spojení.
Do čidla vedou tři kablíky-
-černý..............-pól
-růžovočerný...+ pól
-bíločerný.........signál(S)
Při otočení klíčku do polohy 1. jsem naměřil:
mezi + a - 12,6V
mezi + a S 2,4V
mezi - a S 10,1
Při nastartování se celkově napětí úměrně zvedlo na všech pinech.
Dále jsem proměřoval čidlo, v kterém předpokládám, že bude nějaká cívka. Při žádné kombinaci pinů nebyla naměřena žádná ohmická hodnota.
Dnes se chystám s multimetrem na Koněvku a chci proměřit nové čidlo zda li něco ukazuje. Jestli bude tak je to celkem jasné.
Jinak čidlo je jiné pro 8ventil a 16ventil, cena ja stejná cca700Kč.
S panem Nedbalem jsem zatím pouze v telefonickém spojení.
®; Člen LKCS
Tenhle snímač není pasivní (tedy jen nějaká cívka) je v tom elektronika . Prosté oměření vývodů ohmetrem nevede k zjištění funkce . Jinak by do něj nevedlo napájení . Dvou vodičové snímače jsou v drtivé většině pasivní (většinou odporové) ty jdou ohmetrem jednoduše změřit , tří vodičové až na vyjímky (potenciometry) mají v sobě elektroniku . Funkčnost snímače se dá ověřit pouhou LED diodou s odporem zapojenou mezi + a výstup čidla , popřípadě kostru a výstup čidla . Zapne se zapalování a otáčí se motorem . LED musí blikat (počet bliknutí bude záviset od počtu "měřících" výstupků na vačce) . Pokud bude jen jeden LED blikne pouze jednou za dvě otáčky klikovky !
Všechny čidla a snímače jdou velmi lehce otestovat
Pokud ovšem snímač "blbne" až při vyšší frekvenci spínání , tak je to možné ověřit pouze osciloskopem nebo čítačem .
Všechny čidla a snímače jdou velmi lehce otestovat
Pokud ovšem snímač "blbne" až při vyšší frekvenci spínání , tak je to možné ověřit pouze osciloskopem nebo čítačem .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Citace z manuálu :
Čidlo fáze :
Nacházi se na hlavě bloku válců . Princip jeho funkce je založen na Hallově jevu . U motoru VAZ 2112 se na řemenici sací vačkové hřídele nachází kotouč s výřezem na obvodu . Ten prochází mezerou čidla a při průchodu touto mezerou je vyslán impuls indikující horní úvrať 1 ho válce v okamžiku konce zážehu a zajišťuje se tak sekvenční vstřikování . Při poruše tohoto čidla ŘJ přecházi do režimu vícebodového (nefázovaného-nesekvenčního) vstřiku
V ruském manuálu je řečeno v podstatě totéž.
Tak , jak to popisuje Saša to sedí. pokud je čidlo totálně špatné, nepůjdou z něho impulzy vůbec, pokud "blbne" bude nutný pomaloběžný, nebo paměťový osciloskop. Ale při troše šikovnosti by stačil i servisní (problém bude se synchronizací a sledováním delšího záznamu).
Čidlo fáze :
Nacházi se na hlavě bloku válců . Princip jeho funkce je založen na Hallově jevu . U motoru VAZ 2112 se na řemenici sací vačkové hřídele nachází kotouč s výřezem na obvodu . Ten prochází mezerou čidla a při průchodu touto mezerou je vyslán impuls indikující horní úvrať 1 ho válce v okamžiku konce zážehu a zajišťuje se tak sekvenční vstřikování . Při poruše tohoto čidla ŘJ přecházi do režimu vícebodového (nefázovaného-nesekvenčního) vstřiku
V ruském manuálu je řečeno v podstatě totéž.
Tak , jak to popisuje Saša to sedí. pokud je čidlo totálně špatné, nepůjdou z něho impulzy vůbec, pokud "blbne" bude nutný pomaloběžný, nebo paměťový osciloskop. Ale při troše šikovnosti by stačil i servisní (problém bude se synchronizací a sledováním delšího záznamu).
Tak teď nevím, jestli ten smajlík je místo tečky nebo otazníku nebo jde o fór.zelvotron píše:To je ale můj motor, aspoň tedy už vím, kde to čidlo mám. Ty máš motor 2111Petr HC píše:U motoru VAZ 2112 se na řemenici sací vačkové hřídele nachází kotouč s výřezem na obvodu .
Ta věta je doslovná citace z manuálu. Pokud je mi známo, tak Lady 2110, 11 a 12 byly vybavovány motory 1500 ccm 8V a 16V, poslední serie 1600 ccm tuším 8V. Čidlo fáze u 8V verzí je na společné vačkové hřídeli, u 16V kde jsou VH dvě, je na hřídeli ovládající sací ventily. U obou provedení jsou čidla na opačné straně,než je rozvodový řemen.
Jej, omlouvám se, tak já hlavně myslel, že ten příspěvěk psal Raduz - máte podobnej obrázek - barvu auta a jak jste měli příspěvky pod sebou, tak mě to popletlo (a nebyl čas ptát se kdo je kdo - úkol zněl jasně - nesmí projet (viz film Pelíšky)). Proto ta zmínka "ty máš motor 2111" protože Raduz opravdu má motor 2111 = 1,5 8v, a má čidlo "místo membránovýho čerpadla paliva" - tam je to jasný. Ale kde tedy má to čidlo 16v (motor 2112)? V citaci z manuálu píšeš u řemenice sací vačkový hřídele a v druhým příspěvku, že oba motory ho mají na opačný straně než je řemen...Mimochodem sací je ta "přední" vačková hřídel...předpokládám správně?
na konci byl z důvodu, aby se Raduz případně nezlobil, že ho opravuju, protože sem původně myslel, že cituju jeho.
na konci byl z důvodu, aby se Raduz případně nezlobil, že ho opravuju, protože sem původně myslel, že cituju jeho.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Tak teď v tom mám sám "hokej". Sací vačkový hřídel je jasně z předku motoru, podle umístění vstřiků, ale na které straně je u 2112 to čidlo - asi půjdu sundat ten "šusbakelit" (podle vzoru šusplech) ,který jsem měl dole jen jednou, když drnčel a podívám se. Konstrukčně se mi zdá logičtější jeho umístění u řemenice (ušetří se tím jeden průchod hřídele,který se musí nějak těsnit) .zelvotron píše: ...Ale kde tedy má to čidlo 16v (motor 2112)? V citaci z manuálu píšeš u řemenice sací vačkový hřídele a v druhým příspěvku, že oba motory ho mají na opačný straně než je řemen....
Jo i citáty je potřeba pozorně číst - nevšiml jsem si toho.
Na tebe a zlobit? To nejde, jájsemn rád že si mi to po výměně otestoval, protože jet k Petrovi HC je trochu z ruky.zelvotron píše: na konci byl z důvodu, aby se Raduz případně nezlobil, že ho opravuju, protože sem původně myslel, že cituju jeho.
A ještě na vysvětlenou:
Já mám kombíka, to je takové to co má střechu až na konec auta a Petr HC hečbek to je to co má zkosené páté dveře.
PS: je fakt že ty zadky moc vidět nejsou, ale o proti Petrovi mám na haupně takový černý plastový spojler
®; Člen LKCS
AKTUALIZACE
Musím to tu trochu aktualizovat, aby jste si nemysleli jak je vše jednoduché
Tak jsem s novým čidlem ujel cca 500 km, a závada se mi vrátila!!!!!!!!!!!!
Želvotronova diagnostika tentokrát poukázala na čidlo detonací a snímač polohy škrtící klapky. Rozhodli jsme o výměně toho snímače, pan N ze S nezávisle doporučil to samé, dokonce se mi bylo nabídnuto BEZKONTAKTNÍ!!! (né na Koněvce!!!) Bohužel po ujetí pár km je jasné že je asi závada ještě někde jinde neb si motor dělá co chce dosti nahodile, a reset pomocí odpojení autobaterie na jeho lumpačiny nemá vliv.
Když se podaří nastartovat bez šlapání na plyn otáčky studeného motoru jsou cca 1200, po zahřátí volnoběh cca 500-600, ovšem po vyřazení kvaltu za jízdy dost často prostě chcípne!!!
Musím to tu trochu aktualizovat, aby jste si nemysleli jak je vše jednoduché
Tak jsem s novým čidlem ujel cca 500 km, a závada se mi vrátila!!!!!!!!!!!!
Želvotronova diagnostika tentokrát poukázala na čidlo detonací a snímač polohy škrtící klapky. Rozhodli jsme o výměně toho snímače, pan N ze S nezávisle doporučil to samé, dokonce se mi bylo nabídnuto BEZKONTAKTNÍ!!! (né na Koněvce!!!) Bohužel po ujetí pár km je jasné že je asi závada ještě někde jinde neb si motor dělá co chce dosti nahodile, a reset pomocí odpojení autobaterie na jeho lumpačiny nemá vliv.
Když se podaří nastartovat bez šlapání na plyn otáčky studeného motoru jsou cca 1200, po zahřátí volnoběh cca 500-600, ovšem po vyřazení kvaltu za jízdy dost často prostě chcípne!!!
®; Člen LKCS
Raduz, Lambdu si měnil? Mě to tenkrát pomohlo.
Ale už jsem na tom občas podobně jako Ty.
Já se ale obávám, že natekla voda někam kam neměla, poněvadž jsem při těch povodních jel po silnici, kde se to hnalo v pěkný vrstvě a stříkalo to až na zrcátka
Ale už jsem na tom občas podobně jako Ty.
To u mě vliv má.Raduz píše:a reset pomocí odpojení autobaterie na jeho lumpačiny nemá vliv.
Já se ale obávám, že natekla voda někam kam neměla, poněvadž jsem při těch povodních jel po silnici, kde se to hnalo v pěkný vrstvě a stříkalo to až na zrcátka
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Až sem je to normální ...Ten volnoběh by měl být vyšší- min 800Raduz píše: Když se podaří nastartovat bez šlapání na plyn otáčky studeného motoru jsou cca 1200 po zahřátí volnoběh cca 500-600 ...
Toto mi dělal nový vůz po ujetí 600 km. Po překontrolování všech ukostřovacích bodů, jejich dotažení a preventivním vysunutí/zasunutí konektorů se závada již neobjevila, Zkus to také.Raduz píše: ... ovšem po vyřazení kvaltu za jízdy dost často prostě chcípne!!!
Naposledy upravil(a) Petr HC dne úte črc 28, 2009 21:40, celkem upraveno 1 x.