Stránka 1 z 2
Prosim poradit
Napsal: stř dub 29, 2009 21:04
od Grov3
Zdravim,chcem sa vas a hlavne tych co jazdia z ladou rally alebo nejake sutaze ci je lepsie upravit motor 1.3 (remen) alebo rovno tam supnut nejaku 1.6 porpipade 1.7 a to upravit ?
Napsal: čtv dub 30, 2009 05:34
od Pája
To záleží na tom, v jaký kategorii chceš soutěžit. Ale můj názor je, že nejlepší základ pro zvyšování výkonu je nejsilnější motor, co Lada normálně vyráběla. Tudíž 17ka. Když dáš totiž vačku, svody, hlavu a podobně na 13ku, tak se dostaneš na úroveň 17ky, takže proč tuhle zbytečnou práci rovnou nepřeskočit a nekoupit 17ku?
Napsal: čtv dub 30, 2009 08:19
od Little Red Riding Hood
Když dáš totiž vačku, svody, hlavu a podobně na 13ku, tak se dostaneš na úroveň 17ky, takže proč tuhle zbytečnou práci rovnou nepřeskočit a nekoupit 17ku?
jak si psal sam musí se napřed rozhodnout v jake kategorii by chtěl jezdit...
jinak můj názor zni že na sport bude lepší 1600 než 1700...
Napsal: ned kvě 03, 2009 19:34
od Marek
Zase na druhou stranu - nejlépe se odlaďuje motor s co nejkratším zdvihem, tudíž je třeba pro úpravy pracovat s motorem výrazně pod čtvercem. Ideální by bylo vzít motor 2105 s řemenem a osadit ho písty ze Samary 1,5i s vrtáním 82mm. Kubatura 1,4 s tímto poměrem vrtání / zdvih bude schopna po úpravách točit přes deset tisíc a tam ten výkon poroste mnohem víc. A když se taková mašina správně zpřevoduje, nemá to chybu. Na takové otáčky se s dlouhozdvižkou nikdy nemáte šanci dostat.
Napsal: pon kvě 04, 2009 11:14
od Wolf
Marku máš pravdu, ale při těch otáčkách už je problém s vyplachováním a šesnáctiventil na Ladu, kdo ho má ...
. Rozhodně se Grov3 musí rozhodnout, co přesně chce jezdit a od toho odvíjet potřebu.
Napsal: pon kvě 04, 2009 11:34
od Little Red Riding Hood
Marek píše:točit přes deset tisíc
tak to už by potom chtělo i novej setrvák a buh vi co by na to řekla spojka a převodovka.. taky řemeničky by se museli udělat nové, bo by se jinak voda a dobijení točilo moc rychle..
Napsal: pon kvě 04, 2009 14:17
od Maysner
Wolf píše:Marku máš pravdu, ale při těch otáčkách už je problém s vyplachováním a šesnáctiventil na Ladu, kdo ho má ...
. Rozhodně se Grov3 musí rozhodnout, co přesně chce jezdit a od toho odvíjet potřebu.
staci hlava upravena od madaru
Napsal: úte kvě 05, 2009 07:07
od Wolf
Maysner píše:staci hlava upravena od madaru
maji vetsi ventily chlazene dusikem nebo v cem spociva jejich uprava?
Napsal: úte kvě 05, 2009 09:01
od Saša
Wolf píše:chlazene dusikem
To jsem sice zatím neviděl ale zato chlazení ventilů sodíkem (uvnitř) mněly některé letecké motory (třeba IL-14) .
Napsal: úte kvě 05, 2009 09:05
od Marek
Saša píše:Wolf píše:chlazene dusikem
To jsem sice zatím neviděl ale zato chlazení ventilů sodíkem (uvnitř) mněly některé letecké motory (třeba IL-14) .
A Škoda 130RS.
Jinak u Lady jsou bohužel dost hendykep relativně malé talíře ventilů. Není nezbytně nutné mít 16V hlavu, ale nahradit seriové ventily většími, a to co možná největšími (tedy tak, aby mezera mezi talíři SV a VV byla téměř nulová). Potom změnou časování a tvarem potrubí lze docílit velmi kvalitního plnění i při osmi ventilech.
V neposlední řadě je třeba se zaměřit na zapalování. Nic horšího než kladívko totiž není (snad jedině otevřený plamen
), takže tady se zejména ve vysokých otáčkách ztrácí největší část výkonu motoru. Prostě to nehoří jak by mělo a nespálený nebo blbě spálený benzin vyletí trubkou ven, a to rozhodně není správně. Ideální by bylo zdvojené DSF zapalování nebo aspoň Hallův prvek a kvalitní zesilovač.
Napsal: úte kvě 05, 2009 10:33
od Wolf
Saša píše:To jsem sice zatím neviděl ale zato chlazení ventilů sodíkem (uvnitř) mněly některé letecké motory (třeba IL-14) .
Ale vždyť jo, ruce píšou něco jiného, než mozek myslí
. Ale na druhou stranu, prvek jako prvek
Napsal: úte kvě 05, 2009 23:26
od Maysner
Wolf píše:Maysner píše:staci hlava upravena od madaru
maji vetsi ventily chlazene dusikem nebo v cem spociva jejich uprava?
vetsi ventily, vetsi kanaly, maj to celkove udelany
Napsal: pát kvě 08, 2009 10:39
od dmatej
Ehm, pamatujete na estonskou Samaru na min. srazu? Vyhrála sprinty - motor 1.3, prý jen jiná převodovka. Ptal jsem se jich na to, protože jsem proti slečně jednou (nebo dvakrát?) jel s Kalinou a slyšel jsem jak tam ty kvalty kope
Jen chci naznačit, že to není jen v motoru
Napsal: sob kvě 09, 2009 21:22
od Grov3
tak neviem asi si necham 1,3 remen, znizim tam hlavu, odlahcim zotrvacnik + nejake tie webre
a uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300
Napsal: ned kvě 10, 2009 19:06
od Little Red Riding Hood
Grov3 píše:uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300
to je asi nejlepší, minimálně na začátek.. ono pak už je to horší se uplatnit s větším obemem..