Stránka 1 z 2

Prosim poradit

Napsal: stř dub 29, 2009 21:04
od Grov3
Zdravim,chcem sa vas a hlavne tych co jazdia z ladou rally alebo nejake sutaze ci je lepsie upravit motor 1.3 (remen) alebo rovno tam supnut nejaku 1.6 porpipade 1.7 a to upravit ?

Napsal: čtv dub 30, 2009 05:34
od Pája
To záleží na tom, v jaký kategorii chceš soutěžit. Ale můj názor je, že nejlepší základ pro zvyšování výkonu je nejsilnější motor, co Lada normálně vyráběla. Tudíž 17ka. Když dáš totiž vačku, svody, hlavu a podobně na 13ku, tak se dostaneš na úroveň 17ky, takže proč tuhle zbytečnou práci rovnou nepřeskočit a nekoupit 17ku?

Napsal: čtv dub 30, 2009 08:19
od Little Red Riding Hood
Když dáš totiž vačku, svody, hlavu a podobně na 13ku, tak se dostaneš na úroveň 17ky, takže proč tuhle zbytečnou práci rovnou nepřeskočit a nekoupit 17ku?
jak si psal sam musí se napřed rozhodnout v jake kategorii by chtěl jezdit...

jinak můj názor zni že na sport bude lepší 1600 než 1700...

Napsal: ned kvě 03, 2009 19:34
od Marek
Zase na druhou stranu - nejlépe se odlaďuje motor s co nejkratším zdvihem, tudíž je třeba pro úpravy pracovat s motorem výrazně pod čtvercem. Ideální by bylo vzít motor 2105 s řemenem a osadit ho písty ze Samary 1,5i s vrtáním 82mm. Kubatura 1,4 s tímto poměrem vrtání / zdvih bude schopna po úpravách točit přes deset tisíc a tam ten výkon poroste mnohem víc. A když se taková mašina správně zpřevoduje, nemá to chybu. Na takové otáčky se s dlouhozdvižkou nikdy nemáte šanci dostat.

Napsal: pon kvě 04, 2009 11:14
od Wolf
Marku máš pravdu, ale při těch otáčkách už je problém s vyplachováním a šesnáctiventil na Ladu, kdo ho má ... :wink: . Rozhodně se Grov3 musí rozhodnout, co přesně chce jezdit a od toho odvíjet potřebu.

Napsal: pon kvě 04, 2009 11:34
od Little Red Riding Hood
Marek píše:točit přes deset tisíc
tak to už by potom chtělo i novej setrvák a buh vi co by na to řekla spojka a převodovka.. taky řemeničky by se museli udělat nové, bo by se jinak voda a dobijení točilo moc rychle..

Napsal: pon kvě 04, 2009 14:17
od Maysner
Wolf píše:Marku máš pravdu, ale při těch otáčkách už je problém s vyplachováním a šesnáctiventil na Ladu, kdo ho má ... :wink: . Rozhodně se Grov3 musí rozhodnout, co přesně chce jezdit a od toho odvíjet potřebu.
staci hlava upravena od madaru

Napsal: úte kvě 05, 2009 07:07
od Wolf
Maysner píše:staci hlava upravena od madaru
maji vetsi ventily chlazene dusikem nebo v cem spociva jejich uprava?

Napsal: úte kvě 05, 2009 09:01
od Saša
Wolf píše:chlazene dusikem
To jsem sice zatím neviděl ale zato chlazení ventilů sodíkem (uvnitř) mněly některé letecké motory (třeba IL-14) .

Napsal: úte kvě 05, 2009 09:05
od Marek
Saša píše:
Wolf píše:chlazene dusikem
To jsem sice zatím neviděl ale zato chlazení ventilů sodíkem (uvnitř) mněly některé letecké motory (třeba IL-14) .
A Škoda 130RS.

Jinak u Lady jsou bohužel dost hendykep relativně malé talíře ventilů. Není nezbytně nutné mít 16V hlavu, ale nahradit seriové ventily většími, a to co možná největšími (tedy tak, aby mezera mezi talíři SV a VV byla téměř nulová). Potom změnou časování a tvarem potrubí lze docílit velmi kvalitního plnění i při osmi ventilech.
V neposlední řadě je třeba se zaměřit na zapalování. Nic horšího než kladívko totiž není (snad jedině otevřený plamen :-)), takže tady se zejména ve vysokých otáčkách ztrácí největší část výkonu motoru. Prostě to nehoří jak by mělo a nespálený nebo blbě spálený benzin vyletí trubkou ven, a to rozhodně není správně. Ideální by bylo zdvojené DSF zapalování nebo aspoň Hallův prvek a kvalitní zesilovač.

Napsal: úte kvě 05, 2009 10:33
od Wolf
Saša píše:To jsem sice zatím neviděl ale zato chlazení ventilů sodíkem (uvnitř) mněly některé letecké motory (třeba IL-14) .
Ale vždyť jo, ruce píšou něco jiného, než mozek myslí :oops: . Ale na druhou stranu, prvek jako prvek :wink:

Napsal: úte kvě 05, 2009 23:26
od Maysner
Wolf píše:
Maysner píše:staci hlava upravena od madaru
maji vetsi ventily chlazene dusikem nebo v cem spociva jejich uprava?
vetsi ventily, vetsi kanaly, maj to celkove udelany

Napsal: pát kvě 08, 2009 10:39
od dmatej
Ehm, pamatujete na estonskou Samaru na min. srazu? Vyhrála sprinty - motor 1.3, prý jen jiná převodovka. Ptal jsem se jich na to, protože jsem proti slečně jednou (nebo dvakrát?) jel s Kalinou a slyšel jsem jak tam ty kvalty kope :D
Jen chci naznačit, že to není jen v motoru ;-)

Napsal: sob kvě 09, 2009 21:22
od Grov3
:D tak neviem asi si necham 1,3 remen, znizim tam hlavu, odlahcim zotrvacnik + nejake tie webre :D a uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300

Napsal: ned kvě 10, 2009 19:06
od Little Red Riding Hood
Grov3 píše:uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300
to je asi nejlepší, minimálně na začátek.. ono pak už je to horší se uplatnit s větším obemem..