Stránka 1 z 1

kontrolka aleternatoru

Napsal: sob dub 18, 2009 10:06
od kubahosi
poradi nekdo čím by mohlo byt ze pri otocení klíčkem do polohy, aby svitily kontrolky, tak se občas stávalo jak zhasne kontrolka dobyjení a cvaklo to vždy někde asi u spolujezce v přihradce a ted nesvítí vůbec kde mam hledat příčinnu? Jedna se o lada 2101 diky

Napsal: pon dub 20, 2009 14:09
od kubahosi
nikdo nevi?:-(

Napsal: pon dub 20, 2009 14:18
od Saša
Dočkej času . Jak se oteplilo tak mi přesně totéž udělala moje 06ka . Naposledy dnes ráno a než jsem ale zjistil příčinu tak se to bohužel samo opravilo . Doufám že to udělá zas ať na to mohu přijít . Ještě kouknu do schématu a skusím odvodit o co mohlo jít .

Napsal: pon dub 20, 2009 14:22
od Křečík Barbuška
Relátko od této kontrolky bydlí v motorovém prostoru na podběhu na straně spolujezdce. Prověř obvod signalizace dobíjení, tedy vodič jdoucí z alternátoru do relátka, přívod napájení +12V, které jdou jak na cívku relé, tak i na kontakt (může být ruplá pojistka), zkontroluj relátko samotné a v neposlení řadě zkontroluj i samotnou žárovku v palubce.

Napsal: pon dub 20, 2009 15:08
od Saša
K.L. Kontrolka to není a pojistkou taky ne , to jsem stihl skontrolovat než se to opravilo . Ono je totiž divné , když je tuta závada , tak rovnou po otočení klíčku sepne pomocné relé kontrolky a kontrolka tím pádem nesvítí .

Napsal: ned dub 26, 2009 06:41
od Pavel V.
Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....

Napsal: ned dub 26, 2009 07:40
od kubahosi
počkej jak řek saša samo se to možná opraví, mně to už zase jde, týden nesvítila vůbec a ted je už ok

Napsal: pon dub 27, 2009 10:05
od Saša
Závada stále trvá (občas po zapnutí klíčku se nerozsvítí k.d a cvakne to pomocné relé . Zatím jsem se k tomu nedostal ale závada bude asi v samotném relé . Při klepnutí do relé se vše "vrátí" k normálu . Vyndám a skontroluji . Výsledek oznámím .

Napsal: pon dub 27, 2009 22:02
od Dusan
Cvaká relátko a bliká kontrolka...mozu to byt opotrebovane uhliky, studenak na statore alebo nieco s diodovym mostikom....

Napsal: stř dub 29, 2009 15:52
od MartasBrno
Při stojícím motoru to musí jen svítit. Relátko potřebuje nějaký zdroj, který je za chodu motoru tvořený středem statoru kde je tak půlka palubního napětí ne? Tak by to mohla být některá ze záporných diod, nebo binec -> velký svod na kostru v altíku. Anebo někde u relátka upadává plus.

Napsal: čtv dub 30, 2009 17:39
od Saša
Přes víkend zjistím , pak napíšu , ale na 95% je to to pomocné relé .

Napsal: sob kvě 02, 2009 15:53
od radek mb
Pavel V. píše:Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....
Nejsem takový odborník jako Saša nebo KokoLoko,ale na tvůj problém mám vcelku jednoduché vysvětlení ze zkušeností mamky manželka,který vlastnil 02 přes 20 let.Dělalo mu to to samé,co tobě a nebyla to žádná závada.Auto perfektně dobíjelo a když už byla baterka pořádně naládovaná,tak se to skrz relátko vybíjelo do kostry,aby se nepřebíjela baterka.Kec to není neb tento systém byl použit například u staré Avie.

Napsal: sob kvě 02, 2009 21:28
od MartasBrno
radek mb píše:
Pavel V. píše:Mě dělá Žíža totéž, začne blikat kontrolka dobíjení třeba po delší jízdě nebo když jezdím častěji. Cvaká relátko a bliká kontrolka bohužel jsem bez měřáků tudíž netuchám co že to je za binec. Ale altík vzpomínám si měřeno u Jelena dobíjel nějakých těch 14,5 plus mínus....
Nejsem takový odborník jako Saša nebo KokoLoko,ale na tvůj problém mám vcelku jednoduché vysvětlení ze zkušeností mamky manželka,který vlastnil 02 přes 20 let.Dělalo mu to to samé,co tobě a nebyla to žádná závada.Auto perfektně dobíjelo a když už byla baterka pořádně naládovaná,tak se to skrz relátko vybíjelo do kostry,aby se nepřebíjela baterka.Kec to není neb tento systém byl použit například u staré Avie.
Ahoj, no, nejsu si úplně jistý tou teorií o vybíjení do kostry. Jsem přesvědčený o tom, že kontrolka za provozu svítit nemá. Od toho je v autě regulátor, aby udržel napětí alternátoru (a tím palubní napětí) v dané hladině.
Ovšem funkce (starého vibračního i nových polovodičových) je taková, že skokově mění budicí proud altíku přepínáním buzení na plus nebo na kostru. A na tento jev by odpovídal ten tvůj popis. Je to ale proces který se děje neustále za běhu motoru s typickou frekvencí asi 300Hz +- hodně, tedy dost rychle na to, aby "ve finále" palubní napětí nekolísalo, resp. trošku se vlnilo (zhruba 200mVšš) v tomto rytmu okolo nastavené hodnoty. A na toto kontrolka reagovat nemá, ta by měla reagovat na výpadek altíku. Jo a teď mne napadlo, aby sme si dali pozor na záměnu pojmů regulační relé a pomocné relé kontrolky, aby sme se domluvili. Jestli jsem tě podcenil tak se předem omlouvám, nemyslím to nijak zle.

Hodnoty jsou orientační - zase abych laboroval s paměťovým osciloskopem u auta které bliká a hledal chybu, to zas ne, bohužel takto blikací auto zatím nemám. Stačila mi kontrola zvlnění na ulici s BM556-kou u feldy.

Pokud jsem mimo, prosím o upozornění, nebo upřesnění/opravu. Díky.

Napsal: ned kvě 03, 2009 09:04
od Petr HC
Mrkněte se na toto téma a okolo . I to může být provázeno blikáním kontrolky,poněvadž přerušením odporu v buzení se podstatně sníží frekvence spínání relé.
Téma: Blikající světla Fórum: Elektrická soustava Zaslal: čt prosinec 04, 2008 00:56

Napsal: pon kvě 04, 2009 12:37
od Saša
Nejedná se o problikávání kontrolky za běhu motoru nýbrž po otočení klíčku ! Tak jak je popsáno v prvním příspěvku . U mne (06) doposud neodstraněno (nejsou lidi) Ale i přes to auto zcela normálně dobíjí .