Stránka 1 z 1
otackomer
Napsal: stř dub 15, 2009 07:42
od voxo
ahojte, viete mi poradit, co to moze byt? V lete pri vacsom zahriati motora mi zrazu otackomer motora ukazuje aj o 1000-2000 mensie otacky nez v skutocnosti su. Znicoho nic sa tento stav sem tam upravi na povodnu hodnotu, v zime sa to nestava takmer vobec. Vsimol som si, ze kablik z budika (K) ide priamo na zapalovaciu cievku a z toho isteho kontaktu ide akysi kondenzator na rozdelovaci... Ked predpokladam ze budik je v poriadku, co este ine sa tam moze menit?
Napsal: stř dub 15, 2009 16:59
od Saša
voxo píše:Ked predpokladam ze budik je v poriadku
Předpokládáš špatně . Chyba bude v otáčkoměru . Vada kondenzátoru spůsobí problém se zapalováním .
Pokud se chyba vyskytuje nepravidelně je v elektronice (na plošáku) nejspíš "studený" spoj (prostě uvolněná součástka) . Rozebrat - propájet - složit .
Napsal: stř dub 15, 2009 19:51
od Křečík Barbuška
Saša píše: Rozebrat - propájet - složit
A vyhodit
... ne, zkus to co píše Saša, při rozebíráni postupuj opatrně, ať moc nedoničíš, ten chromovaný kroužek.
Napsal: stř dub 15, 2009 21:56
od Cory
dnes som napojil pristrojovku 07 a otackomer mi ukazuje hodnoty o 500ot mensie...
Napsal: stř dub 15, 2009 22:03
od Puhi
Jednoduché riešenie. Na origo "polep" dopíš: x100+500
Napsal: stř dub 15, 2009 22:42
od radek mb
Puhi píše:Jednoduché riešenie. Na origo "polep" dopíš: x100+500
Ano,podle hesla:v jednoduchosti je síla
Napsal: čtv dub 16, 2009 13:27
od Saša
Na desce elektroniky je trimr tím nastav správný údaj . K ověření se dá použít modelářský otáčkoměr , nebo generátor impulzů . (1000 ot/min = 33.3Hz) platí pro 4 takt.
Napsal: čtv dub 16, 2009 13:52
od Křečík Barbuška
Nebo též zvonkového trafa, 50Hz - 1500 otáček.
Napsal: čtv dub 16, 2009 21:53
od Marek89
Dá sa tak doladiť aj otáčkomer z 03/06 ? Nepamätám si, žeby tam bol trimer.
Napsal: pát dub 17, 2009 09:20
od Saša
Z 03/06 jsem otočkoměr rozebrán nemněl , ale pokud tam není trimr tak jsou tam dva odpory ("pevné") jako dělič . Místo jednoho dát trimr a je to . Na sraz mohu dovést digitální otáčkoměr a můžem se kouknout komu jak to "kecá" . Mám i radar (bohužel jen do 100 Km/h) skusím ho skalibrovat a můžeme měření provést i s tachometry komu jak nadměřuje . V "dnešní" době GPS je to ale asi zbytečné ho vozit .
Napsal: pát dub 17, 2009 12:49
od Petr HC
Na obrázku je klasické zapojení analogového otáčkoměru, kde místo integrovaného obvodu NE555N bývá někdy monostabilní klopný obvod (MKO), složený obvykle ze dvou tranzistorů , kondenzátoru a několika odporů. Součástky vlevo nahoře slouží k napájení a ochraně před přepěťovými špičkami, součástky vlevo dole slouží k přizpůsobení tvaru impulsu ze zapalovací cívky pro MKO. Závady v ukazování otáčkoměru může způsobit kterákoli součástka nebo „studeňák“ jak psal Saša. Nejpodstatnější vliv na správné nastavení otáček mají RC obvody R5 –C3 (časování MKO), R8 – C4 (integrace pulzně-šířkového výstupu Q z MKO) a předřadný odpor ukazatele (měřidla) R6. Nejpodezřelejší součástkou (z hlediska poruchovosti) je integrační elektrolytický kondenzátor C4, který časem „vysychá“, ztrácí kapacitu a tento jev je silně závislý na teplotě okolí.