Stránka 1 z 7

dotaz výkon motoru

Napsal: pát bře 20, 2009 17:04
od D1NOsauR
Zdravím, chtěl bych se zeptat, mám VAZ 2103 motor sice má silu jede dobře, ale v otáčkách náhle ztrácí výkon. tak nějak mě to překvapilo, protože v místě kde moje škodule 120l jezdívala 135 km jedu s žigulíkem 120 km. myslim si, že žigulík by měl jed při nejmenším stejně. Třeba je to normální mám ho jen krátce

Napsal: pát bře 20, 2009 17:11
od čmelák
normalne to urcite nie je a neco je tam spatne ale co? takto neuhadne nikdo, mozno jeden chlapik hej uvidime

Napsal: pát bře 20, 2009 18:08
od Pája
Žigul není óhávéčko, ten v otáčkách normálně neumírá. Buď vázne dodávka paliva, nebo dodávka jiskry.
Když vyškubneš hadici od pumpy a zastartuješ, tak musí vyletět gejzír benzínu z pumpy. Nezkoušet na teplym motoru a zapojenejch svíčkách!
A u jiskry bejvá problém v kladívku, svíčkách, cívce a možná i v něčem jinym, ale něco, co by způsobilo náhlej pokles výkonu v otáčkách mě nenapadá.

Napsal: pát bře 20, 2009 18:12
od D1NOsauR
Díky za reakci, zítra na to kouknu.

Napsal: sob bře 21, 2009 16:58
od D1NOsauR
Tak jsem se v tom dnes ..šťoural.. benzín si myslím to nedělá, protože motor jede plynule (neškube). Kouknul jsem na předstih, mám doma stroboskop vlastní výroby a proto nevím jestli nešvindluje riska řemenice blikala cca. 0.5 cm od té horní risky. tak jsem přidal plyn a trochu sitiče a nastavil předstih zhruba na nejvišší otáčky jako u 120L potom jsem kouknul a riska řemenice blikala při volnoběhu asi 1 cm od té horní risky na bloku. zvíšili se nepatrně volnoběžné otáčky. dále jsem se ..šťoural.. v bohatosti směsi na karburatoru a kroutil tím šroubkem. Jede to o znatelně líp teď je maximálka cca. 130Km/h. stejně se mi to nezdá volnoběh je teď 1500. Ale nechám to bejt než to rozrejpu že to nepojede vůbec.

Napsal: sob bře 21, 2009 17:47
od Vašátor
Než se v tom zacneš pořádně rýpat,prostuduj si nějakou literaturu :). Předstih má být 5-7st. před HU. Na prsach motorů,u řemeníce, jsou tři značky-odpovídají 10, 5, 0st. Základní předstih nastavuj při volnobeznych otackach,tzn cca 800ot.

Napsal: sob bře 21, 2009 17:47
od Miichaal
130max???..tak to to mas furt rozladeny...rekl bych ze smes..protoze me to tenkrat nechtelo jet ani z kopce vic jak 110 :-) a byl to spatne sestelovanej karbec... jinak za normalnich okolnosti kdyz to zenu tak 165(tacho) neni problem...tak realita muze byt nekde od 145-155...

Napsal: sob bře 21, 2009 20:20
od joles
A aký máš karbec? Nemáš zaseknutý podtlak na druhý stupeň? Alebo je v ňom bordel a nestíha dodávať do trysiek.

Napsal: sob bře 21, 2009 20:21
od Jelen
15ka motor musí jít za 150 tachometrovejch. Někdo z okolí Liberce tady bude a určitě se ti na to rád podívá. Takhle se nemůže plazit ani autobus.

Napsal: ned bře 22, 2009 09:03
od rosta
odborně seřídit -jinak když mě to nejelo byl v háji kondík na zapalování :roll:

Napsal: ned bře 22, 2009 17:48
od Stanley__001x
rosta píše: byl v háji kondík na zapalování
O tom taky něco vím nebo o seklejch předních brzdách, díře ve vejfuku, vymláceným rozdělovači.... O tom všem už taky vím :axe:

Napsal: pon bře 23, 2009 08:00
od Marek
Hoši, hoši.


Nastavovat předstih uchem hluchého tetřeva je amatérismus nejvyššího kalibru.

K tomuto pisateli se absolutně nemá cenu vyjadřovat - motor je jednoduše rozladěný a pravděpodobně pořádně, protože my Lada-fandové víme, že pokud motor jede, musí jít 120 km/h na trojku a zrychlovat. Takže jestli si někdo dovolí porovnávat Ladu se škodulí stodvacet, mi nestojí ani za pozdrav.

Napsal: pon bře 23, 2009 08:22
od čmelák
tak to si zabil !

marek zacinas mat moje sympatie 8)

Napsal: pon bře 23, 2009 09:44
od Marek
Samozřejmě můj příspěvek je se smajlíkem, je to spíš myšleno jako úsměv než výtka. Ale fakt je ten, že porovnávat stodvácu s Ladou je na tomto fóru mírně řečeno pořádná troufalost :wink:.


Všichni víme, že předstih posunutý o pouhé dva stupně od optimálního nastavení má již za následek dost problémů, o rozladění o víc jak pět stupňů ani nemluvím. Nehledě k tomu, že hodnota základního předstihu je jednou, nikoli jedinou důležitou věcí z hlediska správného seřízení motoru.

Jestli má blbou hladinu paliva v komoře, může mít předstih jako bůh a stejně to nepojede. Taktéž velký odtrh na kontaktech přerušovače způsobí, že motor ve vyšších otáčkách prostě nejede. A můžu klidně pokračovat.

Seřízení motoru je komplexní a přesně stanovený postup, kde není možné jednu věc přehlédnout nebo opomenout. Prostě se to musí udělat "zgruntu" a pořádně (hlavně fundovaně, ne od oka nebo od ucha - to je postup šedesátých let, ale ne u Lady a ne v prostředí LADAklubu).


Netuším, kde leží Dolení Paseky, ale jestli to je někde, kam dosahuje můj dojezdový akční rádius, nabízím pisateli svou "odbornou" pomoc v seřízení jeho motoru. Ale doporučuji - nehrab do toho, když tomu nerozumíš !!!!!

Napsal: pon bře 23, 2009 18:02
od holmer83
Tročku out of topic, ale rád bych taky řekl něco k tomu srovnání Lada vs Škoda 120.
Stodvacítku jsem provozoval sice jenom rok, ale jezdil jsem s ní každej den a musím říct že po seřízení motoru to docela šlo. No teď se mi do ruky dostala právě Lada 2105 s najetýma 100000Km a dal jsem si týden abych ji celou prolezl(hlavně motor) a dal do kupy všechno co bylo zanedbané(jezdila s tím ženská, která na nějakou údržbu kašlala) a teda je to super oproti škodárně. Jak jsem tu někde četl že 1300ccm na řemenu je dosti živej motor tak ano s tím souhlasím, jak jsem to prošel a vyměnil pár maličkostí tak jede jako drak, jde pěkně do otáček a jediné co bych uvítal by bylo pět kvaltů, ale ani to není nikterak hrozné, protože jezdím spíše kratší trasy(do 25Km denně). Co ale nejvíce obdivuji na těchto Ladách je kastle, to auto má 25let a plechy jako nové(všechno původní).
Prostě získal jsem trošku jinej náhled na tyhle staré auta a myslím že když se jim člověk trošku věnuje tak odvedou taky kus práce :)