Stránka 1 z 1

"kachní" chod auta 2103

Napsal: pát bře 20, 2009 08:52
od voxo
uz roky sa trapim s kacacim chodom auta. Aj v garazi na uplne rovnom povrchu pri rucnom tlaceni je badat, ze auto akoby nejde hladko ale vlni sa - hore - dolu. Je to tazko odhadnut, na ktorom kole, ci prednom, zadnom, lavom alebo pravom to robi, alebo na vsetkych naraz. Dal som teda zadnu napravu do luftu a roztocil kola. Idu krasne hladko bez viditelnych osmiciek :)
Zaujimave su ale tieto fakty: auto ma vsetky disky a pneu nove, taktiez aj zadne bubny a oblozenie. Teda vymena nezmenila na tomto fakte nic. Dal som vymenit aj zadne polosi, bez zmeny. Za studena sa tento efekt skoro neprejavuje, ak je auto uz rozohriate jazdou, je to markantne najviac pri rychlosti 20-40 km/h. Rucka tachometra vtedy doslova plava (je to vidiet volnym okom), pri 60 sa uz rucicka trasie. Pri rychlejsej jazde efekt vyrovnavaju struny a tlmice, takze auto ide akoby hladko. Pri spomaleni a pomalej jazde ide hupacim pohybom. Pri odbrzdeni a tlaceni auta sa akoby zadne dosticky raz viac suchaju o bubny, raz menej. Uz to mi je divne, asi by sa nemali vobec. Tazko sa to vysvetluje, niekedy aj predvadza, staci prejst do vacsej zatacky, a pomery kol sa akoby zmenia, je to citit viac, alebo naopak menej.
Co to moze byt? Dakujem za kazdu radu.

Napsal: pát bře 20, 2009 08:58
od Cory
hmmm... pri najhorsom mozes dojst za mnou a pokukame na to :)

Napsal: pát bře 20, 2009 12:59
od radek mb
A není to auto po bouračce?

Napsal: pát bře 20, 2009 13:14
od voxo
nie, je vo velmi zachovalom stave

Napsal: pát bře 20, 2009 13:18
od radek mb
voxo píše:auto ma vsetky disky a pneu nove
voxo píše:Dal som teda zadnu napravu do luftu a roztocil kola. Idu krasne hladko bez viditelnych osmiciek :)
Jedna hloupá otázečka.Jsou dobře vyvážený?

Napsal: pát bře 20, 2009 16:03
od Saša
Dělají to nejspíš pneu . Ono totiž dnes koupit gumy aby nebyl "hnutý dezén" je umění . Ono se stačí dívat na auto před Vámi v koloně každé skoro druhé se pohupuje ze strany na stranu vlivem "blbé" gumy . Ono také stačí trochu neopatrně "vzít" obrubník a problém je na světě , poruší se kord a už to houpe . Vše je obvykle umocněno montáží širší gumy na úzkej ráfek . Ta pak vykazuje značný stranový pohyb .

Napsal: pát bře 20, 2009 16:06
od Cory
vraj mu to robi uz hodnú dobu a na akychkolvek pneu. Vo vzduchu ide koleso hladko a vraj brzdovy bubon je akoby vyosený.

Napsal: pát bře 20, 2009 17:14
od peet2101
možná je to blbost ale nemůže byt nějaká vůle v ložisku??