Stránka 1 z 1
Rozďeľovač-výmena ložisiek
Napsal: stř úno 25, 2009 00:41
od Majo2103
Dnes som sa pustil do rozberania jedného rozďeľovača s tým,že budú asi vadné ložiská,lebo keď chytím dolu osku,tak má trošku vôľu.Vybil som ten količek,osku vybral,ale čo ďalej?Vyšruboval som aj tú doštičku na ktorej drží kontakt a kladívko,ale nič mi to nepomohlo.A ďalšia vec,keď sa pozriem do diery,tak tam vidím akoby len nejaké púzdro,ale nič čo by mi pripomínalo ložiská.Nemá niekto fotku rozobratého rozďeľovača?Prípadne robili sa rozďeľovače bez ložisiek,ale namiesto nich mali len nejaké bronzové púzdra?
Je to klasický rozďeľovač bez podtlaku na 1500/1600.
Napsal: stř úno 25, 2009 07:12
od Křečík Barbuška
Oska rozdělovače je uložena v "kluzném" uložení, tedy ve dvou mosazných či bronzových pouzdrech. Nejsem si jist, jestli jsou bezdestruktivně výměnná. Ložisko s kuličkami se vyskytuje jen v rozdělovačích s podtlakovou regulací a to ložisko je tam jen kvůli ní.
Napsal: stř úno 25, 2009 10:36
od Majo2103
Takže tak to je.Teoreticky,keď sa trošku hýbe ten spodok,tak by to až tak vadiť nemalo,keďže ten sa zapichne do náhonu(alebo jak to mám nazvať).Díky za poučenie.
Napsal: stř úno 25, 2009 10:41
od Marek
Je tam jen jedno pouzdro, a sice nahoře. Dole žádné není, proto to má vůli (která je naprosto logická a normální u všech rozdělovačů).
Slož to, vrať do auta a jezdi. Nehledej v tom záhady.
Napsal: stř úno 25, 2009 10:45
od Majo2103
Mne to bolo divné len kvoli tomu,že keď som mal z auta vonku rozďeľovač,tak ten nemal takú voľu.Tento ju mal a preto mi to bolo divné.Ešte raz dík za objasnenie.
Napsal: pát úno 27, 2009 22:35
od rosta
uvnitř tělesa rozdělovače je kovokeramické pouzdro-něco jako slinutý karbid-obraběči znají-to nepodléhá opotřebení-pokud není opotřebená hřídel je to v pořádku-vůle tam musí být jinak by se to netočilo a ten spodní konec s tisícihranem je vsunut v ozubeném kole který pohání olej. čerpadlo a rozdělovač-to jsi měl zkontrolovat když to bylo venku-když jsou totiž opotřebený ty drážky v kole může se stát že se serve-motor dál pracuje ale netočí se čerpadlo oleje a nemaže-mužeš to zadřít

Napsal: sob úno 28, 2009 08:36
od Marek
rosta píše:.....to jsi měl zkontrolovat když to bylo venku-když jsou totiž opotřebený ty drážky v kole může se stát že se serve-motor dál pracuje ale netočí se čerpadlo oleje a nemaže-mužeš to zadřít

Ono se to zpravidla zadřít nemůže, protože pokud proklouzne ozubení v poháněcím kole, proklouzne nejen hřídel olejové pumpy, ale i rozdělovače, čímž motor okamžitě zhasne, protože nepálí.
Napsal: sob úno 28, 2009 11:30
od Chester
Marek píše:rosta píše:.....to jsi měl zkontrolovat když to bylo venku-když jsou totiž opotřebený ty drážky v kole může se stát že se serve-motor dál pracuje ale netočí se čerpadlo oleje a nemaže-mužeš to zadřít

Ono se to zpravidla zadřít nemůže, protože pokud proklouzne ozubení v poháněcím kole, proklouzne nejen hřídel olejové pumpy, ale i rozdělovače, čímž motor okamžitě zhasne, protože nepálí.
Mohu s jistotou říct že může, takhle odešel původní motor v naší 05.
Napsal: sob úno 28, 2009 12:10
od Michal Pokorný
Jo, je to tak. On se totiž proklouzne onen "tisícihran" uvnitř toho ozubeného bazmeku. A to pouze ve spodní části (pohon olej. čerpadla). Stává se to zpravidla při startu za mrazivého rána, kdy je olej pěkně ztuhlý - takto se to stalo mně u 2101.
Ve vrchní části se to nestává, protože rozdělovač klade oproti olej. čerpadlu minimální odpor a tudíž ten tisícihran tolik nenamáhá. A také je hřídelka rozdělovače dovnitř zasunuta větší částí, než olej. čerpadlo.
Napsal: sob úno 28, 2009 12:29
od rosta
přesně tak-líp bych to nenapsal

Napsal: sob úno 28, 2009 16:19
od Dusan
HM ale moze sa pridriet aj to puzdro v rozdelovaci.... potom sa uz pretaza puzdro v hliniku >D