Rozďeľovač-výmena ložisiek
Moderátor: Moderátoři
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Rozďeľovač-výmena ložisiek
Dnes som sa pustil do rozberania jedného rozďeľovača s tým,že budú asi vadné ložiská,lebo keď chytím dolu osku,tak má trošku vôľu.Vybil som ten količek,osku vybral,ale čo ďalej?Vyšruboval som aj tú doštičku na ktorej drží kontakt a kladívko,ale nič mi to nepomohlo.A ďalšia vec,keď sa pozriem do diery,tak tam vidím akoby len nejaké púzdro,ale nič čo by mi pripomínalo ložiská.Nemá niekto fotku rozobratého rozďeľovača?Prípadne robili sa rozďeľovače bez ložisiek,ale namiesto nich mali len nejaké bronzové púzdra?
Je to klasický rozďeľovač bez podtlaku na 1500/1600.
Je to klasický rozďeľovač bez podtlaku na 1500/1600.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11065
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Oska rozdělovače je uložena v "kluzném" uložení, tedy ve dvou mosazných či bronzových pouzdrech. Nejsem si jist, jestli jsou bezdestruktivně výměnná. Ložisko s kuličkami se vyskytuje jen v rozdělovačích s podtlakovou regulací a to ložisko je tam jen kvůli ní.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Takže tak to je.Teoreticky,keď sa trošku hýbe ten spodok,tak by to až tak vadiť nemalo,keďže ten sa zapichne do náhonu(alebo jak to mám nazvať).Díky za poučenie.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Mne to bolo divné len kvoli tomu,že keď som mal z auta vonku rozďeľovač,tak ten nemal takú voľu.Tento ju mal a preto mi to bolo divné.Ešte raz dík za objasnenie.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
uvnitř tělesa rozdělovače je kovokeramické pouzdro-něco jako slinutý karbid-obraběči znají-to nepodléhá opotřebení-pokud není opotřebená hřídel je to v pořádku-vůle tam musí být jinak by se to netočilo a ten spodní konec s tisícihranem je vsunut v ozubeném kole který pohání olej. čerpadlo a rozdělovač-to jsi měl zkontrolovat když to bylo venku-když jsou totiž opotřebený ty drážky v kole může se stát že se serve-motor dál pracuje ale netočí se čerpadlo oleje a nemaže-mužeš to zadřít 

když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Ono se to zpravidla zadřít nemůže, protože pokud proklouzne ozubení v poháněcím kole, proklouzne nejen hřídel olejové pumpy, ale i rozdělovače, čímž motor okamžitě zhasne, protože nepálí.rosta píše:.....to jsi měl zkontrolovat když to bylo venku-když jsou totiž opotřebený ty drážky v kole může se stát že se serve-motor dál pracuje ale netočí se čerpadlo oleje a nemaže-mužeš to zadřít
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Mohu s jistotou říct že může, takhle odešel původní motor v naší 05.Marek píše:Ono se to zpravidla zadřít nemůže, protože pokud proklouzne ozubení v poháněcím kole, proklouzne nejen hřídel olejové pumpy, ale i rozdělovače, čímž motor okamžitě zhasne, protože nepálí.rosta píše:.....to jsi měl zkontrolovat když to bylo venku-když jsou totiž opotřebený ty drážky v kole může se stát že se serve-motor dál pracuje ale netočí se čerpadlo oleje a nemaže-mužeš to zadřít
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jo, je to tak. On se totiž proklouzne onen "tisícihran" uvnitř toho ozubeného bazmeku. A to pouze ve spodní části (pohon olej. čerpadla). Stává se to zpravidla při startu za mrazivého rána, kdy je olej pěkně ztuhlý - takto se to stalo mně u 2101.
Ve vrchní části se to nestává, protože rozdělovač klade oproti olej. čerpadlu minimální odpor a tudíž ten tisícihran tolik nenamáhá. A také je hřídelka rozdělovače dovnitř zasunuta větší částí, než olej. čerpadlo.
Ve vrchní části se to nestává, protože rozdělovač klade oproti olej. čerpadlu minimální odpor a tudíž ten tisícihran tolik nenamáhá. A také je hřídelka rozdělovače dovnitř zasunuta větší částí, než olej. čerpadlo.