Jak změřit dobíjení
Moderátor: Moderátoři
Jak změřit dobíjení
Už delší dobu mám problém s docházejcí baterií, ale poslední dobou se to zhoršuje auto startuje třikrát a jak zastavím po čtvrté tak nenastartuju ani teplí motor (pomalu to ani neotočí startérem). Kontrolka dobíjení při nastartovaném motoru nesvítí
Proto se ptám jak změřit dobíjení a jak ho případně seřídit??
Proto se ptám jak změřit dobíjení a jak ho případně seřídit??
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Normálně multimetr napíchneš na baterku a měříš, co to dobíjí za napětí. Na volnoběh to moc neřeš, starý altíky nechtěj při nízkejch otáčkách moc dávat. Ale tak od dvou tisíc otáček bys měl mít napětí okolo 14-ti voltů jak bez rozsvícenejch světlech, tak s rozsvícenejma. Pokud se na to necejtíš, nebo nemáš voltmetr k dispozici, tak to večer postav proti zdi s rozsvícenejma světlama a na volnoběh by mělo auto svítit lehce do žluta a když trochu protůruješ motor(roztočíš víc altík), tak by se měly světla rozjasnit. Ale to je jen rychlá, orientační kontrola, jestli to vůbec něco dobíjí. Spolehlivě to zjistíš jen měřením.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Naprostý souhlas. Proto například neodpovídám DRIFTLadovi, který snad nečetl ani předcházející příspěvek, poněvadž z něho vyplývá, že musí uvést alespoň co má za auto a jaký alternátor a regulátor. Drifte, nic ve zlém – začni kontrolou napnutí řemenu a tím jestli se nezadírají nebo nejsou „v háji“ložiska alternátoru (pokud jsi toto udělal, a nenapíšeš to do dotazu a vše co jsi dosud odzkoušel, budeme stále omílat jedno a totéž) . Spousta ostatních problémů s alternátory a nabíjením je v předešlých tematech . A neber to osobně, týká se to i řady jiných .Hurikán píše:
Co se tak třeba nejdřív trochu podívat po niž existujících tématech?! Zrovna o nabíjení je toho tady spousta. Pro začátek třeba totoucelené téma, které jsem dal dohromady spolu s Pátračem.
A k Peetovi : „odcházejícímu“ akumulátoru se nesnižuje napětí – vnitřní elektromotorická síla (EMS), ale stoupá jeho vnitřní odpor (Ri). Z tohoto důvodu sice naměříš třeba správných 14,4 V (U) ,které „podrží“ regulátor alternátoru, ale vlivem zvýšeného Ri do aku teče malý proud (I),který nestačí k dodání potřebných Ah (ampérhodin) do aku, které jsou potřeba k nastartování.
To je Ohmův zákon kde I = U/Ri a s tím nic nenaděláš .Kdyby se Ti i podařilo zvednout proud „poštelováním“ regulátoru, bude Ti to pálit žárovky a ostatní spotřebiče.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Pokud napětí naměříš správná, vem do pacek hustoměr, ev. dej baterku na nabíječku a s ochrannými brýlemi mrkni jak články "žijí" je možné, že ti odpochodoval článek ... a mrkni do té FAQ.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Tak změřil sem napětí na baterii je 12V napětí nevzroste ani po přidání plynu, relé zdáse nespíná pořád je spojena kotva s horním kontaktem...
Ještě mi známý poradil ať zkusím sundat kabel z baterky na nastartovaném motoru podle čehož bych měl asi zjistit funkčnost alternátoru (pokud je nefunkční nebude motor házet jiskru a zhasne) což jsem udělal a motor stále běžel...
Co mám dělat teť,, Po čem jít??
P.S.:Hurikán-téma jsem založil kvůli problému který potřebuju vyřešit, přiznávám že volba názvu byla nešťastná a bludišťáka přijímám....
Ještě mi známý poradil ať zkusím sundat kabel z baterky na nastartovaném motoru podle čehož bych měl asi zjistit funkčnost alternátoru (pokud je nefunkční nebude motor házet jiskru a zhasne) což jsem udělal a motor stále běžel...
Co mám dělat teť,, Po čem jít??
P.S.:Hurikán-téma jsem založil kvůli problému který potřebuju vyřešit, přiznávám že volba názvu byla nešťastná a bludišťáka přijímám....
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
a teraz je vacsia pravdepodobnost, ze fungovat nebudepeet2101 píše:sundat kabel z baterky na nastartovaném motoru
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
a pokud to náhodou dobijet bude, tak shoří všechno, co je v tu chvíli připojeno jako spotřebič (veškeré osvětlení co bude svítit, cívka, najebeš veškerý měřiče v palubce...) Má z toho lézt víc jak dvanáct, maximálně ale 14,5V. Zkus vyměnit relátko, nebo mu vyčistit kontakty. Poak bych se zaměřil na uhlíky a kdyby nepomohlo ani to, tak vyměň alternátor, asi budou v háji diody.peet2101 píše:sundat kabel z baterky na nastartovaném motoru
Jestli jsi to tedy odpojil a jede to, namená to že to tedy dobijí, ale třeba to dobijí málo. 12V je hodně málo. Nebo je v háji baterka a nedovolí zvýšení napětí. Zkus přehodit baterku z jiného auta a změřit to znova. Jestli tam bude za chodu motoru zas jen 12V, tak je v háji relátko/uhlíky/alternátor.
To ti naslovo vzatý odborník teda poradil. Za jazdy niečo odpájať je ťah, ktorým môžeš len niečo neúmyselne zničiť.
Treba postupovať systematicky od jednoduchých závad ku zložitým.Najprv skontroluj poistky, či nieje niekde vypálená, ak sú to dáke staré zoxidované kur.., vymeň za nové. Pozri, či káble idúce do alternátora majú dobrý kontakt- či jeden nevypadol, alebo nieje faston moc voľný a nevypadáva. Ak tu nieje zrada, potom je treba skontrolovať uhlíky. Vybereš von, a ak sú to už len malé špaky, treba vymeniť. Ak majú schopnú veľkosť, pozri, či dosadajú dobre- musia byť lesklé po celej dosadaciej ploche. Ak je všetko v poriadku, môže byť niektorá dióda v háji. Treba rozobrať alternátor, pomerať a vieš. Poprípade iná patália, napr. spálené vinuti, alebo vadné vodiče, ale to nieje bežná závada a vyskytuje sa veľmi veľmi zriedkavo. Reg. relé máš asi v poriadku, lebo keď sa pokazí, býva problém, že nezopne na druhý kontakt a prebíja to. Za normálneho chodu s pridaným plynom by to malo prepínať medzi sebou. Keď závadu nájdeš, treba nabíjanie nastaviť. Neviem, či poznáš postup. Ak nie, opýtaj sa.
Treba postupovať systematicky od jednoduchých závad ku zložitým.Najprv skontroluj poistky, či nieje niekde vypálená, ak sú to dáke staré zoxidované kur.., vymeň za nové. Pozri, či káble idúce do alternátora majú dobrý kontakt- či jeden nevypadol, alebo nieje faston moc voľný a nevypadáva. Ak tu nieje zrada, potom je treba skontrolovať uhlíky. Vybereš von, a ak sú to už len malé špaky, treba vymeniť. Ak majú schopnú veľkosť, pozri, či dosadajú dobre- musia byť lesklé po celej dosadaciej ploche. Ak je všetko v poriadku, môže byť niektorá dióda v háji. Treba rozobrať alternátor, pomerať a vieš. Poprípade iná patália, napr. spálené vinuti, alebo vadné vodiče, ale to nieje bežná závada a vyskytuje sa veľmi veľmi zriedkavo. Reg. relé máš asi v poriadku, lebo keď sa pokazí, býva problém, že nezopne na druhý kontakt a prebíja to. Za normálneho chodu s pridaným plynom by to malo prepínať medzi sebou. Keď závadu nájdeš, treba nabíjanie nastaviť. Neviem, či poznáš postup. Ak nie, opýtaj sa.