Stránka 1 z 3
čidlo klepání - detonačního hoření
Napsal: pát led 30, 2009 12:10
od Pája
Ahoj kluci, rád bych se Vás zeptal na tohle čidlo. Prej ho máte v mašinách a já bych ho chtěl zakomponovat do svého zapalování. Mám možnost ovlivnění předstihu zapalování v závislosti na programovatelném vstupu a rád bych toho využil. Takže moje otázky zní takto: Jak je toto čidlo zapojeno? Jak se chová(aktiv/pasiv)? V kterých místech motoru a jak je připevněno(nejlépe foto)? A nakonec, (pokud to usoudím, za zapojitelné), kde bych ho sehnal? Díky všem za odpovědi a postřehy.
Napsal: pát led 30, 2009 12:39
od Saša
Detonační čidlo seženeš na nějakém vrakáči nají ho dnes téměř všechny vozy . je přišroubováno na bloku blízko hlavy .
Je to pasivní prvek (piezo) Zapojení je jednoduché ALE spracování a vyhodnocení signálu je velmi složité . Dělá to ŘJ motoru která digitálně "odfiltrovává" vibrace v závislosti na otáčkách a porovnává čas "klepnutí" a moment zážehu . Mám dojem že některé typy aut (i snad Lada) má ještě jedno čidlo na karosériji a to snímá klepání náprav aby nedošlo k záměně zvuku nevyvolané detonačním hořením .
Napsal: pát led 30, 2009 13:03
od Petr HC
Saša píše:Detonační čidlo seženeš na nějakém vrakáči nají ho dnes téměř všechny vozy . je přišroubováno na bloku blízko hlavy .
Je to pasivní prvek (piezo) Zapojení je jednoduché ALE spracování a vyhodnocení signálu je velmi složité . Dělá to ŘJ motoru která digitálně "odfiltrovává" vibrace v závislosti na otáčkách a porovnává čas "klepnutí" a moment zážehu . Mám dojem že některé typy aut (i snad Lada) má ještě jedno čidlo na karosériji a to snímá klepání náprav aby nedošlo k záměně zvuku nevyvolané detonačním hořením .
Ano, je to tak, problémem bude vysokoimpedanční výstup piezočidla a odfiltrovéní nežádoucích "hluků".Poněvadž hluky od nerovné vozovky leží ve stejném frekvenčném pásmu jako "klepání" motoru,je na uchycení levé McPerson vzpěry další t.zv Geo čidlo,které při nárazech od vozovky blokuje činnost čidla detonací. Podle existence tohoto čidla se také pozná(u Lad řady 211x), že jde o vůz splňující Euro 3 (mimo toho, že E3 má dvě lambda sondy).
Napsal: pát led 30, 2009 13:39
od Pája
No tak to vypadá, že sem pěkně namydlenej...
Napsal: pát led 30, 2009 13:47
od Pája
Ale počkat! Když pojedu na dokonale rovný silnici a budu ten bazmek používat jen při ladění, tak by to nemuselo potřebovat ten druhej snímač na nápravě. Co vy na to?
Napsal: pát led 30, 2009 15:54
od Saša
To ne ale oni stačej i uši na základní nastavení . Třeba 1.7i ho nemá Míso něj mají některé verze "ruční" korektor předstihu .
Napsal: sob led 31, 2009 21:15
od joles
Ako píše Saša, na naladenie stačia uši. V nejakel knihe o Lade 2101 písali, ako skontrolovať predstih. Treba ísť po rovnaj ceste na štvorke ustálenou rýchlosťou 50 km/h a prudko zošliapnuť plyn. Motor by mal krátko zaklepať a stíchnuť (nie nadobro
). Vtedy je správne nastavený predstih pri zohľadnení oktánového čísla benzínu aj stavu motora. Samozrejme, motor musí mať svoju teplotu.
Napsal: pon úno 02, 2009 07:36
od Pája
No nevim, jestli tohle může platit i v mym případě. Benzín je už někde jinde, rozdělovač je jinej, karbec neotvírá obě klapky naráz, dif je 3.9 a ne 4,3, komprese je jiná, vačka je jiná, vejfuk jinej, spal. prostor jinej, písty jiný................
A navíc se mi to za běžnýho provozú nikdy nestalo, že by zadetonoval a pak stich.
Napsal: pon úno 02, 2009 13:03
od Saša
Detonace jasně uslišíš když se přežene předsih a budeš po motoru chtít výkon tak začne detonovat .
Napsal: úte úno 03, 2009 19:38
od joles
Ale si myslím, že princíp by mal platiť. Treba asi odhadnúť, pri akej rýchlosti to kontrolovať. Obidve klapky sa neotvárajú naraz, je samozrejmé keď druhá je podtlaková. Keď klepe furt, je veľký predstih ako píše Saša, keď ani neklepne, je malý. Ja som to tak nastavoval, mal som 2103 a ozón (ročník 1980). Na emiske niekedy jemne dotiahli, niekedy boli spokojní.
Napsal: stř úno 04, 2009 11:35
od Dusan
NO namomntuješ cidlo....zoberies spektralny analyzator .rozhodis troska predstih zsistis frekvenciu kedy to klepe... pojdes sa previest a uvidis co to ukaze
Čidlo detonací
Napsal: stř zář 14, 2016 17:18
od Georgius
Přátelé,
po té, co se pomocí Tavriho (díky !!) podařilo vyměnit zapalovací modul (viz
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=81&t=22523) Lada zase jede jako Lada
. Akorát hází soutavně chybu 0327, což je nízký signál datčika detonací (knock-sensor). Podle bezva RU stránek
http://21102.ru/?cat=14 jsem ho dokonce nahmatal (ta olejová měrka je přední klasická olejová měrka vepředu bloku, ne měrka převodovky, jak jsem tiše doufal) a zkusil s ním zakvrdlat. Přístup je tam úplně debilní - asi sundat plechový kryt a vlézt tam zespodu ? Začátkem roku se chystám přes pana N. ze Sadské na technickou, tak přemýšlím, jestli to nenechat na něm a nevím, jak moc to čemu vadí. Tady
https://www.drive2.ru/l/3657021/ píšou, že original čidlo stojí 190 Rublů, což by asi při současném kurzu docela stálo za to
, možná bych mohl někoho z Togliati přesvědčit
. Tak,prosím, zahlasujte a okomentuje co si o tom myslíte.
Re: Čidlo detonací
Napsal: stř zář 14, 2016 17:23
od plavec
Jak to čidlo vypadá vůbec ? Kdybys měl fotku, pokusím se ho najít ve skladu harampádí na desítku
Není to náhodou tudlecto ? Pokud ano, mohu zítra poslat poštou, pokud mi do dnešní půlnoci dáš adresu
Re: Čidlo detonací
Napsal: stř zář 14, 2016 17:32
od Georgius
plavec píše:Jak to čidlo vypadá vůbec ? Kdybys měl fotku, pokusím se ho najít ve skladu harampádí na desítku
Něco takovéhoto (venku jsem ho ještě neměl):
Re: Čidlo detonací
Napsal: stř zář 14, 2016 17:44
od plavec
Ou, byl jsi rychlejší v odeslání zprávy .
Tak nevím, konektor vypadá stejnej, není na tom sice totéž číslo, ale rád Ti jej věnuji třeba za kafe, pokud bysme se někdy potkali v Praze .