Stránka 1 z 2

oživenie motora po oprave

Napsal: pát led 23, 2009 22:14
od Sid
Za pár dní, záleží od počasia budeme oživovať motor, s ktorým sme sa v posledných dňoch paprali. Budeme to robiť po prvý raz, takže by som sa Vás,skúsených chcel opýtať na čo si dať pozor a s čím by mohli byť relatívne problémy.

Napsal: pát led 23, 2009 22:32
od dmatej
seřídit ventily, seřídit předstih a odtrh (bacha na měřáky, odchylky bejvaj i velký), tak 15 minut s otáčkama kolem 2000, pak klidná jízda, najezdit aspoň 1500 km bez úletu "na plnej plyn", pak pomalu zvyšovat zátěž. Těch cca 5000 km by mělo stačit na to, aby se auto dostalo na "špičku" a pak se s ním dá zacházet "normálně" :-)

Pokud to začne rachtat, pozor na napínák a tlumič řetězu, nový dost praskaj, dopředu ti nikdo neřekne, jakej máš.

Nevím, co všechno jste měnili, v podstatě nový díly si budou sedat, dá se jim lehko ublížit. Občas někde může začít sáknout těsnění (papírák pod napínákem řetězu a na prsech).

Na co jsem zapomněl? (tohle jsou věci, co si pamatuju jednak když mi Marek na Ládínkovi měnil rozvody a kroužky, jednak když jsem měnil rozvody já na Laďce).

Napsal: pát led 23, 2009 22:49
od Sid
Sú nové hlavné a ojničné ložiská, krúžky s všetky tesnenia. Na plný plyn som v živote nešiel. Napinák je starý, bol v dobrom stave.Tých 5000 km bude najskôr tak za 5 rokov, lebo auto nemá špz. Díky za rady.

Napsal: sob led 24, 2009 02:40
od Majo2103
Hlavne bacha na zakladanie rozdeľovača.Podla Tumy(ako som ho založil ja) ma ukazovať na prvý valec pri vkladaní.Ale v skutočnosti má ukazovať na štvrtý.Nebyť Coryho,asi na to v živote neprídem.

P.S.:Ak o tom vieš,tak som to aspoň pripomenul,takže prosím nekameňovať. :wink:

Napsal: sob led 24, 2009 11:18
od Stanley__001x
Je jedno kam ukazuje, musíš se ale podle toho zařídit, když jsou rozvody na ryskách tak musí být na čtvrtej, ale když postavíš motor na první válec a dáš tam rozdělovač v poloze na první výsledek je samozřejmě stejnej.

Napsal: sob led 24, 2009 22:20
od Sid
Maysner píše:prave ze todle jezdi jen po poli


Presne, ale jazdíme s tým samozrejme s rozumom a veťmi opatrne. Poľné cesty tak do 30 kmh, obtiažnejšie terény niekedy krokom, proste nechceme aby sa to rozpadlo, preto ani nieje dôvod tomu dávať plný plyn. Motor ale dostáva zabrať tým, že často chodievame do strmých kopcov. Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre :?:

Napsal: ned led 25, 2009 11:40
od Saša
Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre
Ještě záleží na poloze vačkové hřídele , ta se točí polovičnímy otáčkami . Tudíš podle natočení klikovky nepoznáš jestli na 1 nebo na 4 . Jinak je postup správný .

Napsal: ned led 25, 2009 12:24
od Majo2103
Sid píše:Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre :?:
Ja som to robil takto a potom to nechcelo chytnúť,kým som ho neotočil aby ukazoval palec na 4. valec.

Napsal: ned led 25, 2009 13:05
od Stanley__001x
Podle mne nejjednodušší, vyndám všechny svíčky, zařadím čtyrku a autem potlačuju dopředu nebo do zadu, až je první píst v horní úvrati, to kontroluju, měděným drátkem, jak je motor na prvním válci v HU, tak tam nasunu rozdělovač - palec ukazuje na kontakt prvního válce ve víčku a hotovo, když bych ho náhodou přesadil o zub tak to stejně v hrajní poloze rozdělovače chytne a pak ho o ten zub přesadím správně. Nějaké rysky normálně nekontroluju, bo na řemenici jsou za*rané od voleje a není tam moc vidět a sundavat kůli tomu víko ventylů mne ani nehne.

Napsal: ned led 25, 2009 13:28
od Vašátor
Stanley, k tvé metodě bych měl jednu připomínku. Strčení drátu do válce a najítí horní úvratě je jedna věc, ale jak poznáš, že je válec v kompresi??? Tudíž jsi opět na metodě pokus - omyl. Platí to, že ten válec, který je v kompresi, ten pálí.

Správná cesta nasazení rozdělovače:
- sundáš víko ventilů
- nastavíš značku na vačce proti značce na nálitku
- rozdělovač zasuneš tak, aby palec ukazoval na č.4 na víčku rozdělovače.
Potom už jen doladit předstih na stanovené 5-7 stupňů

Jinak k tomu oživení motoru. Po veškerém seřízení - jak bylo psáno - nastavení časování, napnutí rozvodů, ventily, karb, předstih ... nech po nastartování motor nějakou chvíli běžet. Minimálně dokud se nezahřeje a ještě chvíli potom.

Rovněž doufám, že při montáži hlavních a ojničních ložisek, jste je namazali novým motorovým olejem a nedali je nasucho :!:

Napsal: ned led 25, 2009 15:38
od Štěpán
Já bych ještě doporučil před prvním nakopnutím vyšroubovat svíčky a točit startérem do té doby, něž zhasně kontrolka tlaku oleje a pak to ještě nechat točit tak 5 sekund. Pak zavrtejte svíčky zpátky a můžete to natočit. :wink:

Napsal: ned led 25, 2009 21:20
od Dusan
NO ja ked nastavim ventily tak zalozim rozdelovac je vidno na vackovom kole aj remenici ako mi to stoji :D teda ci mi sedia rysky...

Napsal: ned led 25, 2009 21:34
od čmelák
normlane zlozis natocis pockas vrci pridas ide nastavis

po konec ulice tam sa otocis dvojka plny smykom vratis sa spat ku garazi ano motor si sadol ide to

Napsal: ned led 25, 2009 22:17
od Sid
Saša píše:
Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre
Ještě záleží na poloze vačkové hřídele , ta se točí polovičnímy otáčkami . Tudíš podle natočení klikovky nepoznáš jestli na 1 nebo na 4 . Jinak je postup správný .
Jasne, zabudol som napísať. Je už nastavené. Ložiská a všetky ostatné veci sme pred zložením poriadne namastili novým olejom až z nich tieklo. Do ojničných sme museli dovŕtať do stredu diery, lebo pri výrobe na ne zabudli. Všetko sme poctivo pozaťahovali momentom, menej podstatné veci momentom od ruky.

Napsal: ned led 25, 2009 23:26
od čmelák
co si vrtal kam? matko ziva

a loziska si okrem vrtania :roll: aj zalapoval? ci len nahodil namastil?

ale to vrtanie mi vysvetli prosim