oživenie motora po oprave

Moderátor: Moderátoři

Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

oživenie motora po oprave

Příspěvek od Sid »

Za pár dní, záleží od počasia budeme oživovať motor, s ktorým sme sa v posledných dňoch paprali. Budeme to robiť po prvý raz, takže by som sa Vás,skúsených chcel opýtať na čo si dať pozor a s čím by mohli byť relatívne problémy.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

seřídit ventily, seřídit předstih a odtrh (bacha na měřáky, odchylky bejvaj i velký), tak 15 minut s otáčkama kolem 2000, pak klidná jízda, najezdit aspoň 1500 km bez úletu "na plnej plyn", pak pomalu zvyšovat zátěž. Těch cca 5000 km by mělo stačit na to, aby se auto dostalo na "špičku" a pak se s ním dá zacházet "normálně" :-)

Pokud to začne rachtat, pozor na napínák a tlumič řetězu, nový dost praskaj, dopředu ti nikdo neřekne, jakej máš.

Nevím, co všechno jste měnili, v podstatě nový díly si budou sedat, dá se jim lehko ublížit. Občas někde může začít sáknout těsnění (papírák pod napínákem řetězu a na prsech).

Na co jsem zapomněl? (tohle jsou věci, co si pamatuju jednak když mi Marek na Ládínkovi měnil rozvody a kroužky, jednak když jsem měnil rozvody já na Laďce).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Sú nové hlavné a ojničné ložiská, krúžky s všetky tesnenia. Na plný plyn som v živote nešiel. Napinák je starý, bol v dobrom stave.Tých 5000 km bude najskôr tak za 5 rokov, lebo auto nemá špz. Díky za rady.
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Hlavne bacha na zakladanie rozdeľovača.Podla Tumy(ako som ho založil ja) ma ukazovať na prvý valec pri vkladaní.Ale v skutočnosti má ukazovať na štvrtý.Nebyť Coryho,asi na to v živote neprídem.

P.S.:Ak o tom vieš,tak som to aspoň pripomenul,takže prosím nekameňovať. :wink:
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Je jedno kam ukazuje, musíš se ale podle toho zařídit, když jsou rozvody na ryskách tak musí být na čtvrtej, ale když postavíš motor na první válec a dáš tam rozdělovač v poloze na první výsledek je samozřejmě stejnej.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Maysner píše:prave ze todle jezdi jen po poli


Presne, ale jazdíme s tým samozrejme s rozumom a veťmi opatrne. Poľné cesty tak do 30 kmh, obtiažnejšie terény niekedy krokom, proste nechceme aby sa to rozpadlo, preto ani nieje dôvod tomu dávať plný plyn. Motor ale dostáva zabrať tým, že často chodievame do strmých kopcov. Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre :?:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre
Ještě záleží na poloze vačkové hřídele , ta se točí polovičnímy otáčkami . Tudíš podle natočení klikovky nepoznáš jestli na 1 nebo na 4 . Jinak je postup správný .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Sid píše:Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre :?:
Ja som to robil takto a potom to nechcelo chytnúť,kým som ho neotočil aby ukazoval palec na 4. valec.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Podle mne nejjednodušší, vyndám všechny svíčky, zařadím čtyrku a autem potlačuju dopředu nebo do zadu, až je první píst v horní úvrati, to kontroluju, měděným drátkem, jak je motor na prvním válci v HU, tak tam nasunu rozdělovač - palec ukazuje na kontakt prvního válce ve víčku a hotovo, když bych ho náhodou přesadil o zub tak to stejně v hrajní poloze rozdělovače chytne a pak ho o ten zub přesadím správně. Nějaké rysky normálně nekontroluju, bo na řemenici jsou za*rané od voleje a není tam moc vidět a sundavat kůli tomu víko ventylů mne ani nehne.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Stanley, k tvé metodě bych měl jednu připomínku. Strčení drátu do válce a najítí horní úvratě je jedna věc, ale jak poznáš, že je válec v kompresi??? Tudíž jsi opět na metodě pokus - omyl. Platí to, že ten válec, který je v kompresi, ten pálí.

Správná cesta nasazení rozdělovače:
- sundáš víko ventilů
- nastavíš značku na vačce proti značce na nálitku
- rozdělovač zasuneš tak, aby palec ukazoval na č.4 na víčku rozdělovače.
Potom už jen doladit předstih na stanovené 5-7 stupňů

Jinak k tomu oživení motoru. Po veškerém seřízení - jak bylo psáno - nastavení časování, napnutí rozvodů, ventily, karb, předstih ... nech po nastartování motor nějakou chvíli běžet. Minimálně dokud se nezahřeje a ještě chvíli potom.

Rovněž doufám, že při montáži hlavních a ojničních ložisek, jste je namazali novým motorovým olejem a nedali je nasucho :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Já bych ještě doporučil před prvním nakopnutím vyšroubovat svíčky a točit startérem do té doby, něž zhasně kontrolka tlaku oleje a pak to ještě nechat točit tak 5 sekund. Pak zavrtejte svíčky zpátky a můžete to natočit. :wink:
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

NO ja ked nastavim ventily tak zalozim rozdelovac je vidno na vackovom kole aj remenici ako mi to stoji :D teda ci mi sedia rysky...
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

normlane zlozis natocis pockas vrci pridas ide nastavis

po konec ulice tam sa otocis dvojka plny smykom vratis sa spat ku garazi ano motor si sadol ide to
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Saša píše:
Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre
Ještě záleží na poloze vačkové hřídele , ta se točí polovičnímy otáčkami . Tudíš podle natočení klikovky nepoznáš jestli na 1 nebo na 4 . Jinak je postup správný .
Jasne, zabudol som napísať. Je už nastavené. Ložiská a všetky ostatné veci sme pred zložením poriadne namastili novým olejom až z nich tieklo. Do ojničných sme museli dovŕtať do stredu diery, lebo pri výrobe na ne zabudli. Všetko sme poctivo pozaťahovali momentom, menej podstatné veci momentom od ruky.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

co si vrtal kam? matko ziva

a loziska si okrem vrtania :roll: aj zalapoval? ci len nahodil namastil?

ale to vrtanie mi vysvetli prosim
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“