oživenie motora po oprave
Moderátor: Moderátoři
oživenie motora po oprave
Za pár dní, záleží od počasia budeme oživovať motor, s ktorým sme sa v posledných dňoch paprali. Budeme to robiť po prvý raz, takže by som sa Vás,skúsených chcel opýtať na čo si dať pozor a s čím by mohli byť relatívne problémy.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
seřídit ventily, seřídit předstih a odtrh (bacha na měřáky, odchylky bejvaj i velký), tak 15 minut s otáčkama kolem 2000, pak klidná jízda, najezdit aspoň 1500 km bez úletu "na plnej plyn", pak pomalu zvyšovat zátěž. Těch cca 5000 km by mělo stačit na to, aby se auto dostalo na "špičku" a pak se s ním dá zacházet "normálně" 
Pokud to začne rachtat, pozor na napínák a tlumič řetězu, nový dost praskaj, dopředu ti nikdo neřekne, jakej máš.
Nevím, co všechno jste měnili, v podstatě nový díly si budou sedat, dá se jim lehko ublížit. Občas někde může začít sáknout těsnění (papírák pod napínákem řetězu a na prsech).
Na co jsem zapomněl? (tohle jsou věci, co si pamatuju jednak když mi Marek na Ládínkovi měnil rozvody a kroužky, jednak když jsem měnil rozvody já na Laďce).

Pokud to začne rachtat, pozor na napínák a tlumič řetězu, nový dost praskaj, dopředu ti nikdo neřekne, jakej máš.
Nevím, co všechno jste měnili, v podstatě nový díly si budou sedat, dá se jim lehko ublížit. Občas někde může začít sáknout těsnění (papírák pod napínákem řetězu a na prsech).
Na co jsem zapomněl? (tohle jsou věci, co si pamatuju jednak když mi Marek na Ládínkovi měnil rozvody a kroužky, jednak když jsem měnil rozvody já na Laďce).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Hlavne bacha na zakladanie rozdeľovača.Podla Tumy(ako som ho založil ja) ma ukazovať na prvý valec pri vkladaní.Ale v skutočnosti má ukazovať na štvrtý.Nebyť Coryho,asi na to v živote neprídem.
P.S.:Ak o tom vieš,tak som to aspoň pripomenul,takže prosím nekameňovať.
P.S.:Ak o tom vieš,tak som to aspoň pripomenul,takže prosím nekameňovať.

Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
Je jedno kam ukazuje, musíš se ale podle toho zařídit, když jsou rozvody na ryskách tak musí být na čtvrtej, ale když postavíš motor na první válec a dáš tam rozdělovač v poloze na první výsledek je samozřejmě stejnej.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Maysner píše:prave ze todle jezdi jen po poli
Presne, ale jazdíme s tým samozrejme s rozumom a veťmi opatrne. Poľné cesty tak do 30 kmh, obtiažnejšie terény niekedy krokom, proste nechceme aby sa to rozpadlo, preto ani nieje dôvod tomu dávať plný plyn. Motor ale dostáva zabrať tým, že často chodievame do strmých kopcov. Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre

Ještě záleží na poloze vačkové hřídele , ta se točí polovičnímy otáčkami . Tudíš podle natočení klikovky nepoznáš jestli na 1 nebo na 4 . Jinak je postup správný .Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Ja som to robil takto a potom to nechcelo chytnúť,kým som ho neotočil aby ukazoval palec na 4. valec.Sid píše:Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
Podle mne nejjednodušší, vyndám všechny svíčky, zařadím čtyrku a autem potlačuju dopředu nebo do zadu, až je první píst v horní úvrati, to kontroluju, měděným drátkem, jak je motor na prvním válci v HU, tak tam nasunu rozdělovač - palec ukazuje na kontakt prvního válce ve víčku a hotovo, když bych ho náhodou přesadil o zub tak to stejně v hrajní poloze rozdělovače chytne a pak ho o ten zub přesadím správně. Nějaké rysky normálně nekontroluju, bo na řemenici jsou za*rané od voleje a není tam moc vidět a sundavat kůli tomu víko ventylů mne ani nehne.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Stanley, k tvé metodě bych měl jednu připomínku. Strčení drátu do válce a najítí horní úvratě je jedna věc, ale jak poznáš, že je válec v kompresi??? Tudíž jsi opět na metodě pokus - omyl. Platí to, že ten válec, který je v kompresi, ten pálí.
Správná cesta nasazení rozdělovače:
- sundáš víko ventilů
- nastavíš značku na vačce proti značce na nálitku
- rozdělovač zasuneš tak, aby palec ukazoval na č.4 na víčku rozdělovače.
Potom už jen doladit předstih na stanovené 5-7 stupňů
Jinak k tomu oživení motoru. Po veškerém seřízení - jak bylo psáno - nastavení časování, napnutí rozvodů, ventily, karb, předstih ... nech po nastartování motor nějakou chvíli běžet. Minimálně dokud se nezahřeje a ještě chvíli potom.
Rovněž doufám, že při montáži hlavních a ojničních ložisek, jste je namazali novým motorovým olejem a nedali je nasucho
Správná cesta nasazení rozdělovače:
- sundáš víko ventilů
- nastavíš značku na vačce proti značce na nálitku
- rozdělovač zasuneš tak, aby palec ukazoval na č.4 na víčku rozdělovače.
Potom už jen doladit předstih na stanovené 5-7 stupňů
Jinak k tomu oživení motoru. Po veškerém seřízení - jak bylo psáno - nastavení časování, napnutí rozvodů, ventily, karb, předstih ... nech po nastartování motor nějakou chvíli běžet. Minimálně dokud se nezahřeje a ještě chvíli potom.
Rovněž doufám, že při montáži hlavních a ojničních ložisek, jste je namazali novým motorovým olejem a nedali je nasucho

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jasne, zabudol som napísať. Je už nastavené. Ložiská a všetky ostatné veci sme pred zložením poriadne namastili novým olejom až z nich tieklo. Do ojničných sme museli dovŕtať do stredu diery, lebo pri výrobe na ne zabudli. Všetko sme poctivo pozaťahovali momentom, menej podstatné veci momentom od ruky.Saša píše:Ještě záleží na poloze vačkové hřídele , ta se točí polovičnímy otáčkami . Tudíš podle natočení klikovky nepoznáš jestli na 1 nebo na 4 . Jinak je postup správný .Rozdeľovač chceme spraviť takto: kľuku natočíme na prostrednú rysku na prsiach, rozdeľovač natočíme na prvý valec a pichneme dnu. Skontrolujeme odtrh mierkou a predstih žiarovkou, popr. nastavíme. Bude to dobre