Stránka 1 z 1

Renault 10 Major

Napsal: stř led 21, 2009 13:03
od Vašátor
Včera jsem v práci sprovozňoval Renault 10 Major (r.v.65-71)s automatickou převodovkou a zaujala mě jedna věc. Tento vůz má osazen karburátor Solex, který má 3 přívěry vzduchu. Když to vezmu od shora (od vzducháče směrem k sání):
první klapka - klasická přívěra vzduchu sytiče ovládaná termostaticky dle teploty vody
druhá klapka (prostřední) - klasická klapka ovládaná plynovým pedálem, přičemž dalším táhlem ovládá jakousi mega cívku, asi snímač polohy.
třetí klapka :!: - v dolní části karburátoru je ještě jedna klapka, připojená na jakousi velkou cívku. Nevede k ní žádné mechanické táhlo, pouze táhlo od nějaké cívky. Nevíte někdo k čemu by to mohlo být? Jestli tato cívka ovládá klapku, či klapka ovládá cívku, přičemž je klapka otevíráná podtlakem? Nejde mi to moc do hlavy :)

Foto ZDE

případné další odkazy + technická data:
odkaz 1
odkaz 2
odkaz 3

Pokud by toto někoho zajímalo, příští týden kdyžtak dodám fotky :)

Napsal: stř led 21, 2009 14:32
od Marek
Co třeba cruise control system - česky tempomat ???

Re: Renault 10 Major

Napsal: stř led 21, 2009 14:48
od Petr HC
Vašátor píše: třetí klapka :!: - v dolní části karburátoru je ještě jedna klapka, připojená na jakousi velkou cívku. Nevede k ní žádné mechanické táhlo, pouze táhlo od nějaké cívky. Nevíte někdo ...
Asi víme - jde li o model, který jsem zde někde popisoval, pak jde o elektromagnet, který uzavírá sací potrubí i když řidič drží "plyn " na podlaze v době, kdy automat vystaví spojku a řadí. Má li vůz dvoupedálové ovládání, elektromagnetickou práškovou spojku a třístupňovou elektricky řazenou převodovku , pak je to ono.
P.S. hledej pod " afto sa srať "

Napsal: stř led 21, 2009 15:24
od Vašátor
Tempomat to nebude určitě, protože klapka olvádaná pedálem plynu je ovládána pouze mechanicky. Tudíž jakmile pustí člověk plyn, klapka se zavře.

Spíš když teď nad tím přemýšlím, bude to asi to, co popisuje Petr HC :). Automatická převodovka je totiž řešena takovým zvláštním systémem, na přístrojové desce je krabička s čudlíky, na kterých jsou napsané čísla kvaltů. Tudíž asi když "řadím", zavře se automaticky i tato klapka, jak psal Petr.
V tom případě bude asi chyba nekde v elektrice, protože klapka je stále zavřená :)

Díky za pošťouchnutí, pomohlo mi si uvědomit, k čemu by to mohlo být. Když tak nad tím přemýšlím, mohl by to být i "Markův" tempomat. Jen mi není jasný, jak by to pracovalo, protože při puštění pedálu plynu se jedna (prostřední) klapka zavře. Příští týden to asi prozkoumám důkladněji :)

Jo, má dvoupedálové ovládání a 4st. automat převodovku

Napsal: čtv led 22, 2009 09:16
od Luděk Musil
Vašátor píše: ... nad tím přemýšlím, bude to asi to, co popisuje Petr HC ...
No vidíš - já Ti to včera taky říkal :D ... vycházeje pouze z logiky věci a stáří vozu (kdy o "umělé inteligenci" nemohla být ještě ani myšlenka :D ). L.