Stránka 1 z 10
Motor -- Po ohřátí vynechává aneb Jak jsem poznal Nivu
Napsal: sob led 10, 2009 17:09
od EL
Nějak mi to zase přiumřelo,za studena to jede pěkně a za tepla mi to začne vynechávat,houpou otáčky na volnoběh,jde to jen někdy,cuká,prostě hrůza,myslel jsem,že by to mohla dělat indukční cívka co?myslel jsem taky kondenzátor,ale ten asi nivka nemá,bo jsem ho nenašel

Napsal: sob led 10, 2009 17:21
od hush
U podpisu mas motor 1,6 takze pocitam ze karburator a pokud mas klasicke zapalovani tak kondenzator je prisroubovany na rozdelovaci a pripojen na kladivko prerusovece.
Napsal: sob led 10, 2009 17:24
od Puhi
no ak nemáš bezkontakt tak kondenzátor mať musíš

ps. bezkontakt nemá prerušovač a mal by mať komutátor(myslím že by to mali mať všetky bezk.)
Napsal: sob led 10, 2009 19:04
od EL
tak jsem se asi blbě kouk,no a jinak by to mohlo být tím kondenzátorem nebo cívkou?
Napsal: sob led 10, 2009 21:12
od Hurikán
Mohlo. A spíš bych to viděl na cívku. Ta se totiž při provozu docela zahřívá a zatepla může zlobit. Kondík tolik nehřeje, takže u něj by teplota neměla mít až tak velký vliv.
Re: Po ohřátí vynechává motor
Napsal: úte led 13, 2009 14:16
od Wolf
EL píše:... a za tepla mi to začne vynechávat,houpou otáčky na volnoběh,jde to jen někdy,cuká...
... může to být skutečně cokoliv, ale v tomto případě bych asi začal kontrolou svíček, vzdálenost mezi elektrodami, vynechávání zažehu (barva) ap.
PS : tranzistorové zapalování také nemá kondenzátor (

mám jedno vynikající u malucha)
Napsal: úte led 13, 2009 15:44
od Petr HC
Velmi dobrý indikátor činnosti zapalování je dlouhovlnný radiopřijimač (starší „tranzistoráky“),který na DV naladíš mezi stanice dáš hlasitost naplno , otevřeš kapotu a přijimač přiblížíš cca 0.3 – 1m od motoru (ne do těsné blízkosti !). Každý zážeh se projeví intenzivním „lupnutím“.Podle pravidelnosti „lupání“ se dá usoudit, jestli jde o závadu zapalování, nebo něčeho jiného. Ve spojení se stroboskopem, který synchronizuješ s jednotlivými válci (přendáváním snimače stroboskopu na přívody svíček jednotlivých válců) se dá chyba lokalizovat i na jednotlivý válec.
Napsal: úte led 13, 2009 16:22
od Cory
tak toto by zachranilo mojho znameho pred zaplatenim 10 000sk za servis, v ktorom mu samaru do....
Napsal: úte led 13, 2009 20:49
od EL
svíčky jsem dal nový i s káblema,když jsem nivku přivezl domů,najel jsem asi 1000 km no spíš sázím na tu cívku,už jí mám koupenou,aspon budu mít jistotu,nevím,jak dlouho je tam ta stará,přendat cívku-práce na pět minut,jenže je pořád moc zima a musím ještě spravovat auto s kterým jezdím normálně-peugeot z roku 92-stejně starej jako nivuše-kdybych aspon měl teplou dílnu....
Napsal: stř led 14, 2009 07:03
od Wolf
Ja ti preji, at to ta civka je, kdyz ji mas koupenou, nicmene myslim, ze civka se v pocatcich zavady projevuje negativne spise ve vyssich otackach. Jeste si vzpominam, kdyz jsem jeste jezdil s rozdelovaci, ze mne takto tehdy potrapil madarsky palec rozdelovace, po jeho vymene bylo vse OK.
Napsal: stř led 14, 2009 11:50
od Netopýr
naštěstí toho v tej elektrice moc nemáme :c)
co se může posrat, když je to teplý?
- kundík
- cívka (projevovalo se mi to tak, že studený uplně OK, teplý dávala slabou jiskru)
- kabely hozený přes hlavu a při vyšší teplotě se začnou kostřit
ale taky např. špatně vedený palivový potrubí přes hlavu - když je mu horko, začnou se v něm dělat bublinky a je to špatný - tím trpěla např. Š1203, tak koukni kudyma ti to vede :c)
Net.
Napsal: stř led 14, 2009 11:56
od Netopýr
ještě jsem si vzpoměl - svíčky samozřejmě... obzvláště jestli jezdíš na LPG, je tam vyšší teplota a svíčky odcházejí výrazně častěji - na sieře jsem je musel měnit co 8kkm
Net.
Napsal: stř led 14, 2009 19:04
od EL
svíčky mám nový,káble taky-nebo nový-asi 1000 km,za studena to jede pěkně,blbne to až za tepla-zkusím tu cívku,snad zítra,ještě je pořád strašní zima a moc práce v práci.Jo a s tím palcem-no dával jsem jinej-teda vlastně ten starej,akorát jsem dával novej odpor-z novýho palce,kterej můj kolega nějak odborně montval,až se mu rouloup... :lol:a ten benzín?vadí to i když je to karbec?
Napsal: stř led 14, 2009 20:53
od Netopýr
jestli máš LPG, fakt zkus ty svíčky vyhodit a dát nové... i 1kkm je na ně někdy moc :c)
až pojedeš a začne to zlobit, tak vylez, přepoj cívku a zkus nastartovat - uvidíš hned, jestli je to tím nebo ne a nemusíš jí tam montovat v zimě - pak se ohřeješ u motoru :c)
ad benzínová hadička nad krytem ventilů - zkus jí dát dál od hlavy, uvidíš :c) nebo omotat alobalem :c)
Net.
[ Komentář přidal: Marcel: st leden 14, 2009 21:14 ]
Příště prosím použij tlačítko upravit. M
Napsal: čtv led 15, 2009 09:33
od plavec
EL píše:kdybych aspon měl teplou dílnu...
Relativně teplou dílnu bych měl, tak když budeš něco potřebovat udělat, tak se ozvi.
Niva je vyšší, tam bys asi nezajel, ale s tím pežotem jo, záleží teda který auto chceš spravovat.
[ Komentář přidal: Majo: čt leden 15, 2009 12:37 ]
Este som nevidel garaz do ktorej by seriova niva nevosla... M.