Stránka 1 z 10

Motor -- Po ohřátí vynechává aneb Jak jsem poznal Nivu

Napsal: sob led 10, 2009 17:09
od EL
Nějak mi to zase přiumřelo,za studena to jede pěkně a za tepla mi to začne vynechávat,houpou otáčky na volnoběh,jde to jen někdy,cuká,prostě hrůza,myslel jsem,že by to mohla dělat indukční cívka co?myslel jsem taky kondenzátor,ale ten asi nivka nemá,bo jsem ho nenašel :oops:

Napsal: sob led 10, 2009 17:21
od hush
U podpisu mas motor 1,6 takze pocitam ze karburator a pokud mas klasicke zapalovani tak kondenzator je prisroubovany na rozdelovaci a pripojen na kladivko prerusovece.

Napsal: sob led 10, 2009 17:24
od Puhi
no ak nemáš bezkontakt tak kondenzátor mať musíš :wink:
ps. bezkontakt nemá prerušovač a mal by mať komutátor(myslím že by to mali mať všetky bezk.)

Napsal: sob led 10, 2009 19:04
od EL
tak jsem se asi blbě kouk,no a jinak by to mohlo být tím kondenzátorem nebo cívkou?

Napsal: sob led 10, 2009 21:12
od Hurikán
Mohlo. A spíš bych to viděl na cívku. Ta se totiž při provozu docela zahřívá a zatepla může zlobit. Kondík tolik nehřeje, takže u něj by teplota neměla mít až tak velký vliv.

Re: Po ohřátí vynechává motor

Napsal: úte led 13, 2009 14:16
od Wolf
EL píše:... a za tepla mi to začne vynechávat,houpou otáčky na volnoběh,jde to jen někdy,cuká...
... může to být skutečně cokoliv, ale v tomto případě bych asi začal kontrolou svíček, vzdálenost mezi elektrodami, vynechávání zažehu (barva) ap.
PS : tranzistorové zapalování také nemá kondenzátor ( :D mám jedno vynikající u malucha)

Napsal: úte led 13, 2009 15:44
od Petr HC
Velmi dobrý indikátor činnosti zapalování je dlouhovlnný radiopřijimač (starší „tranzistoráky“),který na DV naladíš mezi stanice dáš hlasitost naplno , otevřeš kapotu a přijimač přiblížíš cca 0.3 – 1m od motoru (ne do těsné blízkosti !). Každý zážeh se projeví intenzivním „lupnutím“.Podle pravidelnosti „lupání“ se dá usoudit, jestli jde o závadu zapalování, nebo něčeho jiného. Ve spojení se stroboskopem, který synchronizuješ s jednotlivými válci (přendáváním snimače stroboskopu na přívody svíček jednotlivých válců) se dá chyba lokalizovat i na jednotlivý válec.

Napsal: úte led 13, 2009 16:22
od Cory
tak toto by zachranilo mojho znameho pred zaplatenim 10 000sk za servis, v ktorom mu samaru do....

Napsal: úte led 13, 2009 20:49
od EL
svíčky jsem dal nový i s káblema,když jsem nivku přivezl domů,najel jsem asi 1000 km no spíš sázím na tu cívku,už jí mám koupenou,aspon budu mít jistotu,nevím,jak dlouho je tam ta stará,přendat cívku-práce na pět minut,jenže je pořád moc zima a musím ještě spravovat auto s kterým jezdím normálně-peugeot z roku 92-stejně starej jako nivuše-kdybych aspon měl teplou dílnu....

Napsal: stř led 14, 2009 07:03
od Wolf
Ja ti preji, at to ta civka je, kdyz ji mas koupenou, nicmene myslim, ze civka se v pocatcich zavady projevuje negativne spise ve vyssich otackach. Jeste si vzpominam, kdyz jsem jeste jezdil s rozdelovaci, ze mne takto tehdy potrapil madarsky palec rozdelovace, po jeho vymene bylo vse OK.

Napsal: stř led 14, 2009 11:50
od Netopýr
naštěstí toho v tej elektrice moc nemáme :c)
co se může posrat, když je to teplý?
- kundík
- cívka (projevovalo se mi to tak, že studený uplně OK, teplý dávala slabou jiskru)
- kabely hozený přes hlavu a při vyšší teplotě se začnou kostřit

ale taky např. špatně vedený palivový potrubí přes hlavu - když je mu horko, začnou se v něm dělat bublinky a je to špatný - tím trpěla např. Š1203, tak koukni kudyma ti to vede :c)

Net.

Napsal: stř led 14, 2009 11:56
od Netopýr
ještě jsem si vzpoměl - svíčky samozřejmě... obzvláště jestli jezdíš na LPG, je tam vyšší teplota a svíčky odcházejí výrazně častěji - na sieře jsem je musel měnit co 8kkm

Net.

Napsal: stř led 14, 2009 19:04
od EL
svíčky mám nový,káble taky-nebo nový-asi 1000 km,za studena to jede pěkně,blbne to až za tepla-zkusím tu cívku,snad zítra,ještě je pořád strašní zima a moc práce v práci.Jo a s tím palcem-no dával jsem jinej-teda vlastně ten starej,akorát jsem dával novej odpor-z novýho palce,kterej můj kolega nějak odborně montval,až se mu rouloup... :lol:a ten benzín?vadí to i když je to karbec?

Napsal: stř led 14, 2009 20:53
od Netopýr
jestli máš LPG, fakt zkus ty svíčky vyhodit a dát nové... i 1kkm je na ně někdy moc :c)

až pojedeš a začne to zlobit, tak vylez, přepoj cívku a zkus nastartovat - uvidíš hned, jestli je to tím nebo ne a nemusíš jí tam montovat v zimě - pak se ohřeješ u motoru :c)
ad benzínová hadička nad krytem ventilů - zkus jí dát dál od hlavy, uvidíš :c) nebo omotat alobalem :c)

Net.

[ Komentář přidal: Marcel: st leden 14, 2009 21:14 ]
Příště prosím použij tlačítko upravit. M

Napsal: čtv led 15, 2009 09:33
od plavec
EL píše:kdybych aspon měl teplou dílnu...
Relativně teplou dílnu bych měl, tak když budeš něco potřebovat udělat, tak se ozvi.
Niva je vyšší, tam bys asi nezajel, ale s tím pežotem jo, záleží teda který auto chceš spravovat. :wink:

[ Komentář přidal: Majo: čt leden 15, 2009 12:37 ]
Este som nevidel garaz do ktorej by seriova niva nevosla... M.