Stránka 67 z 190

Re: Lada Vesta

Napsal: úte dub 11, 2017 08:59
od stano112
Cory píše:Ten test sam o sebe vyzera, ze ho pisal niekto, kto este pred 2 dnami nevedel, ze nejaka Vesta vobec existuje.
Asi tak nejako :D .

Re: Lada Vesta

Napsal: úte dub 11, 2017 20:48
od Georgius
Pánové, co byste chtěli od novinářů ? Když píšou o věcech, kterým rozumím, tak si vždycky říkám, jaké nesmysly musí psát o věcech, kterým nerozumím ... buďte rádi, že na fotku omylem místo Vesty nedali Nivu :lol:

Re: Lada Vesta

Napsal: úte dub 11, 2017 22:10
od Cory
Co sa tyka Lada-prevodovky vo Veste s oznacenim 21807. Ide detailnejsie prepracovanu prevodovku 2181 (Granta, Kalina2). Ozubenia dali prepracovat zahranicnym odbornikom (pravdepodobne Nemcom), ktorí zmenili modul zubu. Takze prevodovka ma uplne ine ozubenie, ktore menej huci (zamerali sa hlavne na hlucnost pri brzdeni motorom, kedy je prevodovku pocut najviac). No zasa nezmenili prevodove pomery :( Iba staly prevod dali 3,9 namiesto 3,7, co je velke plus. Co sa tyka synchronov, tak neviem, ci ostali z 2181 alebo zasa vyskusali na 1ku a 2ku nejake nove :)

1. 3,636
2. 1,950
3. 1,357
4. 0,941
5. 0,784
SP: 3,938

Re: Lada Vesta

Napsal: stř dub 12, 2017 05:25
od Luděk Musil
Ten rozdíl mezi 1 a 2 je propastný :roll: . Teď jsem koukal do FAQ na převody ve staré řadě a tam takový rozdíly nejsou :idea: . L

Re: Lada Vesta

Napsal: stř dub 12, 2017 06:07
od Cory
Ano a prave ten rozdiel sposobuje to legendarne odchadzanie synchronov 2ky. Ak sa 1ka vytoci, synchrony potom musia brzdit roztocenu prevodovku a casto sa radi cez zuby. Aspon, ze staly prevod zvolili 3,9, no v konecnom dosledku to bude to iste, kedze vesta ma asi vacsie kolesa.

Re: Lada Vesta

Napsal: stř dub 12, 2017 18:01
od minox
Nejako tomu nerozumiem, aké su teda ideálne otáčky na zaradenie vyššieho prevodového stupňa jednotlivých prevodových stupňoch na Veste?
Na mojej Fabií 1,4mpi často jazdím v nižších otáčkach okolo 2000-3000, ale na 2jke ked prebehnem cez križovatky, alebo do kopca na 3jke väčšinou klesne aj nižšie 1800-2000.
Často chodím na 2jke aj v nižších otáčkach už 11 rokov a zatial motor jede :). Vyššie otáčky moje uši nemajú radi, tak keď ešte cítim, že motor neplače, tak idem v nižších ot.

Re: Lada Vesta

Napsal: stř dub 12, 2017 20:17
od Cory
To ti nikto nepovie, lebo nikto Vestu nema, ale o tyzden ti to uz budem moct povedat :P Uvidis podla toho, ako sa bude spravat motor. Len podotknem, ze staci, ked RJ ma inu "prošivku" a už je to o niecom inom.

Vo všeobecnosti, Fabia 1,4 ma motor s tazkymi a vysokymi piestami (a predpokladam, ze je to 8V) a motor 21126 ma piesty sirsie, nizsie a lahsie, a k tomu je to 16V. Takze oba motory su ukazkove priklady. Fabia nizkootackovy, 21126 vysokootackovy. K tomu neviem, ake sprevodovanie ma Fabia. Napr. na Felde nie je problem tahat plny vozik na 4ke pri 50km/h. Na Priore nerealne.

Re: Lada Vesta

Napsal: stř dub 12, 2017 21:48
od stano112
Presne,s každým autom sa jazdí akosi ináč.Konštruktér auta viac menej predurčí,ako budeš s autom jazdiť.Ak si zvyknutý na Fabiu 1,4 8V,tak sa budeš musieť preorientovať na niečo iné,ak ti príde Vesta.Ladácke 16V "nelúbia" nízke otáčky.Takže si budeš musieť prestaviť uši na vyššie točky :D .Ale neboj,zvykneš si rýchlo. :D Mne sa to strašne lúbi,ten motor je výborný.Zo začiatku mi trocha vadila tá spotreba,ale za ten pocit to stojíJazdil som s tým na spotrebu a áno dalo sa jazdiť na 6 litrov aj menej.Teraz to točím na 4000-4500 otáčok a ten motor si užívam.A zožere to o pol litra až liter viac.Ale je to úplne iná jazda..
Problém je s tou dvojkou ako píše Cory.Proste vytočíš jednotku na 3000 otáčok,zaradíš dvojku a otáčky klesnú na 1800.A to je veľký rozdiel.Mezdi ostatnými stupňami je to rozdiel 800-900 otáčok.A ako som sa dočítal,tak Vesta má také isté odstupňovanie ako Crosska aj stály prevod je rovnaký 3,9.Čo som sa zatiaľ vozil na Veste,tak tá prevodovka bola tichá,otázka je,koľko jej to vydrží.Na 1 a 2 použili nové viacprvkové synchróny od INA,tak sa uvidí čo to spraví.Ale ten veľký rozdiel medzi 1 a 2 tam ostal :( .

Re: Lada Vesta

Napsal: stř dub 12, 2017 22:10
od Georgius
No, musím říct, že na desítce jsem se taky občas honil za spotřebou, ale to svezení (a xichy kolemjedoucích) za ten litr až dva navíc rozhodně stojí :-). Jinak problém velkého rozdílu mezi 1 a 2 se dá velmi elegantně vyřešit na desítce (16V) systémem 1 (klid až 4500 ot) -> 3 (zase do 4500 ot) -> 5 (na tachometru 90-100 a udržujeme dále).

P.S. na autoškole jsem jezdil s 8V (nebo 4V?) Feldou, která se taky točila jen málo a to překvapení v 2107ce, když mi při 2500 ot. chcípala :-D

Re: Lada Vesta

Napsal: čtv dub 13, 2017 05:19
od Cory
Georgius píše:Jinak problém velkého rozdílu mezi 1 a 2 se dá velmi elegantně vyřešit na desítce (16V) systémem 1 (klid až 4500 ot) -> 3 (zase do 4500 ot) -> 5 (na tachometru 90-100 a udržujeme dále)
Tak to som nejak nepochopil, ako to riesi velku priepast medzi 1 a 2, ked tu priepast zvacsis este viac. Z 3 na 5 radim bezne, ked sa rozbieham za obcou z 50ky na 3ke, tak ju roztocim do 90 a pichnem 5ku. Dlhsie trasy viem tymto stylom zajazdit o 0,2l/100km uspornejsie.

Re: Lada Vesta

Napsal: čtv dub 13, 2017 07:19
od Georgius
No chtěl jsem tím říct, že když se hodně vytočí jednička, zbyde i při spadlých otáčkách dostatek krouťáku i na trojku a tudíž je mi jedno, kolik je ta Macocha hluboká ;-)

A zpátky k tématu - chápu dobře, že VAZ GFL SW má "prevný" termín 31.7.2017 a GFL cross "někdy v druhé polovině roku" ?

Obrázek

A jak se vám líbí nová LADA 2050? :
Obrázek

Re: Lada Vesta

Napsal: čtv dub 13, 2017 08:43
od stano112
Noo v každom prípade má s teba tá prevodovka radosť :D .Hlavne synchróny...z 3 na 5 to je v pohode,to využívam sem tam aj ja,ale z 1 na 3...

Re: Lada Vesta

Napsal: čtv dub 13, 2017 09:45
od Georgius
Posledních 100 tisíc km si nestěžovala ;-), ale je pravda, že to dělám spíš výjimečně po "raketových startech" (vjíždění na hlavní v blbě přehledných úsecích atp) ...

Re: Lada Vesta

Napsal: čtv dub 13, 2017 10:05
od Mičun
Jen takový detail. Když víte, jaký je mezi rychlostmi skok, nemůžete chvilku při přeřazování počkat? Já třeba dodnes, i u nových aut, při podřazování dávám lehký meziplyn...

Re: Lada Vesta

Napsal: čtv dub 13, 2017 10:49
od Cory
110ka ma este stary typ synchronov na 1ke a 2ke. Ja mam na priore konusove a 2ka ide radit lahko. Zato 3ka trosku tazsie. 4 a 5 lahucko.

Clovek by pri preradovani z 1 na 2 aj pockal, no potom rozbiehat 2ku z 1000 ot je o hubu