Stránka 66 z 190
Re: Lada Vesta
Napsal: ned dub 09, 2017 21:04
od Cory
Este aby to vyhrievane celne sklo vozili do EU
Re: Lada Vesta
Napsal: ned dub 09, 2017 21:30
od stano112
Skúšal som ho aj na Croske,bolo síce len mínus 14 a trvalo to niečo cez šesť minút.Presný čas som nestopoval,po šiestich minútach sa samé vypne a ešte nebolo celkom rozmrazené.Ale po opätovnom zapnutí to trvalo už len chvíľku,stačilo potom len zotrieť mokré okno.Kto parkuje vonku,tak je to v zime určite užitočná vec.Zaujímavé je,že speťaky a zadné okno sa rozmrazia oveľa skôr.Ale asi je to dané tými mikrovkáknamy v čelnom skle,ktoré musia byť priehľadné.Ináč príkon to musí mať riadny,lebo po zapnutí to motor chvíľku rozdýchava
.
Re: Lada Vesta
Napsal: ned dub 09, 2017 21:44
od Cory
Ja by som to pouzival na jednoduchsie oskrabanie, urcite by som necakal, kym sa roztopi vsetko. Proste zapnut, oskrabat bocne skla a celne uz musi ist oskrabat lahko.
Inak, ak by mal niekto zaujem, tak si moze ten ohrev vytunit (za predpokladu, ze je to rovnake ako u Priory). Vlakna v celnom skle maju 2 okruhy - rozdelene na lavu polovicu okna a pravu polovicu okna. Uz z fabriky existuju 2 sposoby zapojenia, podla toho, v ktorom regione sa auto ma predavat. V miernom pasme je to zapojene tak, ze sa zapinaju obe plochy naraz na 6 minut - rozmrazuje sa cele sklo. Do chladnejsieho podnebia sa to zapaja tak, ze najskor sa rozmrazuje vodicova polovica, nasledne spolujazdcova. Ale uz neviem, ci je to 3 a 3minuty, alebo 6 a 6 minut. Kazdopadne zaujimave riesenie a asi aj malo rozsirene
EDIT: Tak u Priory je to tak, ze v pripade deleneho ohrevu sa zapne na 5 min lava polovica a nasledne na 5 min prava. Zere to 25A. V pripade nedeleneho ohrevu sa zapina ohrev na cca 10 min, žere cca 10A. Doba rozmrazovania je cca 3x dlhsia ako v pripade deleneho ohrevu.
Re: Lada Vesta
Napsal: ned dub 09, 2017 22:11
od stano112
Cory píše:Ja by som to pouzival na jednoduchsie oskrabanie, urcite by som necakal, kym sa roztopi vsetko. Proste zapnut, oskrabat bocne skla a celne uz musi ist oskrabat lahko.
Inak, ak by mal niekto zaujem, tak si moze ten ohrev vytunit (za predpokladu, ze je to rovnake ako u Priory). Vlakna v celnom skle maju 2 okruhy - rozdelene na lavu polovicu okna a pravu polovicu okna. Uz z fabriky existuju 2 sposoby zapojenia, podla toho, v ktorom regione sa auto ma predavat. V miernom pasme je to zapojene tak, ze sa zapinaju obe plochy naraz na 6 minut - rozmrazuje sa cele sklo. Do chladnejsieho podnebia sa to zapaja tak, ze najskor sa rozmrazuje vodicova polovica, nasledne spolujazdcova. Ale uz neviem, ci je to 3 a 3minuty, alebo 6 a 6 minut. Kazdopadne zaujimave riesenie a asi aj malo rozsirene
EDIT: Tak u Priory je to tak, ze v pripade deleneho ohrevu sa zapne na 5 min lava polovica a nasledne na 5 min prava. Zere to 25A. V pripade nedeleneho ohrevu sa zapina ohrev na cca 10 min, žere cca 10A. Doba rozmrazovania je cca 3x dlhsia ako v pripade deleneho ohrevu.
Paráda,celkom zaujímavé riešenie.Ja som teda nestopoval ani tých šesť minút,je to tak napísané v návode.Ale cca tak nejak sa to aj vyplo.A akým štýlom by to išlo vytunit?Bolo by to zaujímavé,aj keď v mojich zemepisných šírkach a dľžkach by som to zrejme nevyužil
.
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 07:10
od Georgius
Jako že velké tlačítko se sněhulákem, které zapne obě polovičky tak, že to vezme 50A ?
Teda nevím kolik dá Vestí Alternátor, ale už mi to přijde lehce brutální
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 07:26
od Cory
Kde mas napisanych 50A? A ver tomu, ze prud nejde cez tlacitko, ale cez rele, resp. samostatny ovladaci blok s 2 relatkami a elektronikou. A je to vlavo dole pod palubkou (bavime sa o priore).
Moja Priora ma 115A alternator, Vesta mozno vykonnejsi.
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 20:12
od Georgius
Cory píše:v pripade deleneho ohrevu sa zapne na 5 min lava polovica a nasledne na 5 min prava. Zere to 25A.
. 2x25A při současném ohřevu obou polovic "na plný céres" by tedy mělo být 50A
.
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 20:18
od Cory
Cory píše:
EDIT: Tak u Priory je to tak, ze v pripade deleneho ohrevu sa zapne na 5 min lava polovica a nasledne na 5 min prava. Zere to 25A. V pripade nedeleneho ohrevu sa zapina ohrev na cca 10 min, žere cca 10A. Doba rozmrazovania je cca 3x dlhsia ako v pripade deleneho ohrevu.
Nezere to 2x25A. V pripade deleneho ohrevu lava polovica 25A a potom prava 25A, v pripade nedeleneho obe polovice dokopy 10A a rozmrazovanie trva tak cca 3x dlhsie.
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 21:09
od mirozv
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 21:17
od Georgius
Cory píše:Cory píše:
EDIT: Tak u Priory je to tak, ze v pripade deleneho ohrevu sa zapne na 5 min lava polovica a nasledne na 5 min prava. Zere to 25A. V pripade nedeleneho ohrevu sa zapina ohrev na cca 10 min, žere cca 10A. Doba rozmrazovania je cca 3x dlhsia ako v pripade deleneho ohrevu.
Nezere to 2x25A. V pripade deleneho ohrevu lava polovica 25A a potom prava 25A, v pripade nedeleneho obe polovice dokopy 10A a rozmrazovanie trva tak cca 3x dlhsie.
No to jsem právě myslel, že je ten tuning, že se sepnou obě polovice dokopy ale tím vyšším proudem ...
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 21:23
od Georgius
Teda ty roboty by neměli půjčovat novinářům, co si pamatuju, tak i první Granta na jakémsi ruském videu obsahovala výkřiky typu "Přeřaď ty tupej robote !" ...
Ale jinak to vychází vcelku pozitivně, jenom nechápu ty poznámky k ESP - snad když to vypnu, tak to má být vypnuté ne ?
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 21:27
od Cory
Nie, nie, tuning je prerobit to z nedeleneho na deleny ohrev. Neviem ako to presne funguje v Piorach, pretoze navyse niektore to maju tak, ze pri zapnuti ohrevu zadneho skla sa zapina aj vodicova polovica celneho skla, po 5 minutach sa ohrev zadneho skla a vodicovej polovice vypne a zapne sa ohev spolujazdcovej polovice. Pri opatovnom stlaceni tlacidla pred uplynutim prvych 5 minut sa vypne ohrev zadneho skla a predne sklo sa prepne z deleneho ohrevu na nedeleny na 10min. Ak sa pri jazde poti mlzi celne sklo, dvojitym stlacenim tlacidla sa zapne nedeleny ohrev na 40 minut. Takze viem len tolko, ze existuju 3 verzie ohrevu, zalezi to aj od systemu klimy (Halla, Panasonic).
Ale aby sme sa drzali temy, co som si vsimol, tak Vesta ma nedeleny ohrev, ale ktovie, mozno niektore verzie maju aj deleny.
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 10, 2017 21:44
od Georgius
Cory píše:ktovie, mozno niektore verzie maju aj deleny.
No tak jestli to na lince vypadá jako když montovali desítky, tak je možné že to občas bude dělené i na třetiny
Re: Lada Vesta
Napsal: úte dub 11, 2017 00:00
od stano112
Georgius píše:
Ale jinak to vychází vcelku pozitivně, jenom nechápu ty poznámky k ESP - snad když to vypnu, tak to má být vypnuté ne ?
Neviem teda čo to bolo za novinára,ale ESP bolo stvorené na to aby zasahovalo.Asi ju testoval len veľmi kratučko,lebo by ináč zistil,že ESP ide vypnúť len do určitej rýchlosti.Konkrétne na Kaline sa znova zapne pri cca 55 km/h a už nejde vypnúť!Vesta by to mala mať podobne.
Re: Lada Vesta
Napsal: úte dub 11, 2017 05:34
od Cory
Ten test sam o sebe vyzera, ze ho pisal niekto, kto este pred 2 dnami nevedel, ze nejaka Vesta vobec existuje.