Stránka 64 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned zář 04, 2011 07:27
od Veverka
Měl bych tady něco zajímavějšího,proč u nás a nikde na západě nejsou defakto žádný maršrutky :?: Tady to vidím na absolutní selhání neviditelné ruky trhu!

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned zář 04, 2011 08:21
od Tommel
Veverka píše:Měl bych tady něco zajímavějšího,proč u nás a nikde na západě nejsou defakto žádný maršrutky :?: Tady to vidím na absolutní selhání neviditelné ruky trhu!
Chtěl by ses vozit v rozpadlejch Gazelach misto autobusu jo ? :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=aoZVllxn ... re=related :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv zář 15, 2011 15:51
od MartasBrno
Už aby tu prašivinu zrušili a zavedli kvalitní hromadnou dopravu na profesionální úrovni. STOP diletantství.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv zář 15, 2011 19:15
od Veverka
Proč :mrgreen: ?Mají se inspirovat u nás v ČEZku,kde už žádná autobusová linka skoro nejde,když ano,tak v naprosto neekonomický a nevýhodný čas pro lidi/i pro dopravce :) ?Co si budeme nalhávat,proč by soudruzi z čsad museli jen trochu přemýšlet při tvorbě spojů a špinit se s cestujícíma,když se dá pohádkově vydělat z dotací že ano :Hangman: .

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv zář 15, 2011 19:45
od MartasBrno
No, jak se to vezme a asi jak kde - uznávám, že zažívám dopravu spíše na Jižní Moravě, tam u vás nevím jak to chodí. Tady jezdí IDSka a hromadka tak, že za ty peníze to už o moc líp nejde. Zrovna Brněnský MHD je zřejmě docela podařený, tady nevidím problém v ničem, kromě ceny pro zákazníka, ale o té se bavit nebudu - nemám na to kvalifikaci.

Kdy a kde prosím tě jezdí ty naprosto neekonomický a nevýhodný linky jak pro lidi tak pro dopravce? Neříkám, že to nejde zlepšovat a že to tu máme pozlacený, ale zdejší systém vůbec není špatnej. Mimoto u nás jezdí šoféři profíci, stroje jsou z pohledu zákazníka spolehlivý a výpadky prakticky nevidíš. Čistota a pořádek jsou samozřejmostí. I tohle má svou cenu.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv zář 15, 2011 20:59
od Veverka
U ČD nebo "městkých" MHD,kor právě u té Brněnské si pravda nelze stěžovat.Ideální samozřejmě nebude asi nikdy nic,no ty hrůzy se konají na venkově a hlavně v menších městech.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv zář 15, 2011 21:12
od MartasBrno
No to je asi pravda, každopádně maršrutky se týkají jakých oblastí? Městských. Zbytečně. Mohli by tam mít solidní systém hromadné dopravy, která by byla ekonomická, rychlá, spolehlivá a bezpečná. Je fakt, že oni maj třeba dost levný palivo a malý platy, tak to nemusí být problém takovej jako u nás, ale přecijen ten jejich kočárovej systém moc důvěryhodně nevypadá. Docela jim přeju, aby se měli líp. Kamarád byl studijně na sibiři, tak vykládal a ukazoval co tam viděl... :-) Docela hezký, ale jsou věci, který bych tu nechtěl ;-)

Jak vypadá v Rusku "meziměstská" doprava nevím, čekal bych železnici.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv zář 15, 2011 23:38
od Veverka
"meziměstská"?Letadlo :) .
jejich MHD je fajn,akorát občas chybí jízdní řády a jezdí se často vrakama no.
Zase u nás by ty maršrutky měli povinně STK a pásy všude,v busu je nemáš.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pát zář 16, 2011 06:10
od Luky
Veverka píše: a pásy všude,v busu je nemáš.
Vzhledem k tomu, že řada z nás v těch našich pojízdnejch rakvičkách nemá pásy v zadu, a ve předu má ty ... sakra jak to jen říct... no zkrátka pásy na hov..o a nenavíjecí, který jsou téměř to samý, jako by tam nebyly vůbec, tak jsem si na ty pásy jak to řešíte, vůbec nevzpomněl :mrgreen: .

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pát zář 16, 2011 08:29
od dvk
Naopak bych byl pro maršrutky a to hlavně na venkově na krátké trasy a příměstské spoje. Že v Rusku jezdí nebezpečné šroty je problém Ruska jako takového, ne maršrutek jako druhu dopravy. Taky nepřestanete lítat letadlem, protože v Rusku padají letadla - ten problém je přece jinde.

Bydlím na polosamotě u cesty a denně mi kolem baráku 3x projede obrovská Karosa, ve které sedí řidič a tři lidi, ano, někdy i dva. Když jsem neměl řidičák a jezdil busem, tak to bylo jak z Cimrmana ... "mojím příchodem se počet lidí v publiku zdvojnásobil". Proč na tyhle trasy nejezdí nějaká malá desetimístná dodávka se třetinovýma provozníma nákladama ? Co se dostupnosti týče, jezdí mi autobus kolem domu vpodstatě akorát tak třikrát denně, nicméně i to stačilo, aby člověk celkem vklidku dojel ráno do práce a večer z práce - takže v tomhle si nestěžuju. Jen nechápu, jak se jim může vyplatit provozovat ty obrovské autobusy na těchto trasách ...

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pát zář 16, 2011 11:06
od Laďuša
Tak ona ta Karosa, co třikrát denně zajede na samotu prázdná, mezi tutima obratama klíďo může jezdit na jinej lince plná. A máš to jeden řidič, jedno vozidlo univerzální oproti dvěma řidičom a dvoum vozidlom přizpůsobeným. Autobus má vypadat prostě jako autobus, eště to tak, aby mě vozili ňákou dodávkou. Nehledě na to, že když pak nárazově jede velká skupina třeba ňákých výletníků, tak s dodávkou by byl průšvih. Do plnýho autobusu se vejde eště plno lidí do uličky či ke dveřím, v dodávce je to konec. Jsem jednoznačně pro velký autobusy, byť prázdný.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pát zář 16, 2011 12:13
od Veverka
Laďuša píše: Nehledě na to, že když pak nárazově jede velká skupina třeba ňákých výletníků, tak s dodávkou by byl průšvih. Do plnýho autobusu se vejde eště plno lidí do uličky či ke dveřím, v dodávce je to konec. Jsem jednoznačně pro velký autobusy, byť prázdný.
Ted jezdí bud plnej nebo echt prázdnej.Do pátečních odpoledních linek z univerzitního města se nevejde už nikdo!A posilovej spoj nedaj a nedaj.Vyplatil by se,tahkle vyháněj lidi do aut.
Pokud budu v centru Olomouce a chci třeba vzít jednorázově tak 9 školáků na 15km vzdálený vrchol kopce kam mhd nejezdí,jenom TAM,tak v čr jsem háji,pokud nemám vyloženě známýho s nějakou osobní dodávkou.Bud za velký tisíce si dodávku půjčit,nebo platit veledrahé taxi.Na UA si dojdu na nejbližší maršrut stanoviště,dojednám si to a budu to mít za cca 2-3x ceny tamního linkového autobusu!!!!Prostě kdo platí,ten jede.
Co třeba odpolední posilové kusy,jezdící v školní rok do našeho města ale jinou trasou Olomouce než to jezdí linkovej?
Proč noční bus jezdí naposled v 22:30?Na taxíka z OL skoro nikdo nemá,ale takovej víkendovej noční maršrut řekněme za 80kč?Aby třeba ubylo opilců za volantem.Před rokem 1989 jezdil ten autobus až co 15 minut a poslední o půlnoci!

Proč v socialismu bus dokonce čekal až mu 810 doveze cestující?Dneska ta samá linka skoro nejede,navíc jede o hodinu později než ten vlak,takže veze 2 cestující,potom hodinu čeká na konečné a veze 2 lidi zpátky :P .

dvk:vyplatí,bo dotace.
Jinak ty letadla v Rusku nějak víc nepadají,ještě k těm pásům:U nás by to předpokládám ty pásy mít muselo stejně jako nějakou STK.
Připomínám jednu zájímavost,na Ukrajině jsem v normálních taxíkách pásy vzadu neviděl!Ani u nových aut,oni to vysvětlují tak,že to je taxi,tak proto to nemusí mít vzadu pásy!Spolu s těma silnicema a stylem řízení,to může našince překvapit :) .

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: sob říj 01, 2011 20:49
od Laďuša
Dneska jsem byl v Praze na výletě a měl jsem tu čest ject jednim z nejdrsnějších autobusů, kterej za hodně dlouhou dobu pamatuju. Devítistovková Karosa kloubák, jestli si dobře pamatuju, tak ev.č. 6280. Ale to byl stroj! Hned po nástupu jsem pochopil, že to asi žádná voňavka nebude. Podlaha vykazovala na decimetr čtvereční odhadem tak 10 hřebů, jinak by pravděpodobně rovně na zemi nedržela. Kolem snad veškerých šroubových spojů bylo aspoň dalších 5 vyvrtaných děr, který se zřejmě náhodně užívají při montáži po údržbě, aby to šlo vůbec sesadit dohromady. Některý části byly spojený podezřelýma plíškama, taktéž s nemalým množstvím redundantních děr. Že to vydávalo divný zvuky snad ani zmiňovat nemusim. Při větším zalomení kloubu bylo slyšet i cítit, že tam něco drhne, drblo to a takovej ráz udělalo. Ale i tak na mě asi nejvíc zapůsobila podlaha, kdy jsem měl pocit, že nohy mam na točně, ačkoliv jsem seděl až za ní. :mrgreen: Kdyby se to jenom ňák vlnilo nebo houpalo, to bych snad pochopil, ale ono se to prostě ňák zajímavě kroutilo a s každým chodidlem to pracovalo jinak, jakoby třeba podlaha pod jednim chodidlem se hejbala nahoru a dolů a pod druhým doleva a doprava a tak se to všelijak střídalo. Nejvíc samozřejmě při překonávání tramvajových kolejí. Prostě dojem z jízdy tutim autobusem byl mocnej. :)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon říj 03, 2011 08:43
od dvk
Nějaký takový kloubák ?
http://void.iddqd.cz/brno-ppv/rally%2053/

S tím jsme si taky svého času v Brně na trase město-koleje užívali zážitky jak sviňa :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon říj 03, 2011 08:52
od Laďuša
:mrgreen: Čoveče ne, zvenku vypadal celkem normálně a podezření nevzbuzoval. Škoda, že PMDP nemají kloubový Karosy, mohla by bejt taky legrace. Syfilisy jsou moc mladý na ňáký takový projevy a trolejbusy jsou v pohodě. Buď jsou lepší a nebo to má lepší údržbu, nevim. :lol: