Stránka 61 z 109
Napsal: pát říj 06, 2006 13:36
od Flipper Tom
Radek: no dík teda
Tavri: myslíš tu bahení cestu jak jsem urval vanu, nebo jinou cestu jak jsem rupnul blok a nebo tu bahení cestu jak jsem urval kus převodovky o betonovej panel a vyrval přední stabilizátory z kastle ?:)
Jinak v případě vašeho zájmu nabízím patentovaný gumový dorazy tlumičů (raceland), což by taky třeba mohlo pomoct (cena 299 kaček za 8ks)
Napsal: pát říj 06, 2006 16:28
od Georgius
Haló, Skaly, my ještě nehnijeme, nebyl by popis a doporučení ? Lada vyběhne na jaře z garance, tak potřebuju ještě vymakat co v Mělníku budou muset udělat
Jinak odkaz na stránku s Error 500 není vůbec vtipná
Napsal: sob říj 07, 2006 09:19
od Skalouš
Přijďte se podívat, auto stojí v Praze 10, v Přípotoční ulici, poblíž restaurace u Hrocha.
Popis by byl na dlouho, lepší je to vidět. A včasným zásahem u nového auta by se tomu dalo ve většině případů předejít.
Napsal: čtv říj 12, 2006 18:23
od rudo.
Zdravím všetkých, som rád, že u Jakuba N to nedopadlo až tak zle. Ten počítač je, slabé je to slovo, super.Tavriho Tavria vo mne len vyvolala úsmevné spomienky na časy, kedy som s mojou Tavriou nepoznal skoro žiadnej prekážky. Ak som predsa len zapadol, nič to , zaradil som jednotku vytiahol sytič, vyskočil som z auta tlačiť a poďme ďalej. Po rovine som nárazníkom tlačil sneh a predsa som na zimných gumách napredoval ďalej bez tlačenia už samozrejme. Takže, vedel som, že Tavria je skoro o polovicu ľahšia ako Žiguli, a že toto Žiguli a jemu podobné autá a je jedno akej značky, na Tavriu v tomto smere nemôžu mať. Bol som však príjemne Ladou prekvapený, ale mimoriadne to môj predpoklad nevyvrátilo. Takže, už som to raz spomínal, ale spomeniem to ešte raz. Pri zdvíhaní zadku sa zdvíha aj predok, aspoň mi to tak radil predavač súčiastok v Užhorode, ktorý je tiež majiteľom Lady 110. Predok sa na podložkách dvihne asi o 3cm. Pri pridaní iba zadných podstavcov je o to viac potrebné nastaviť brzdový, záťažový, regulátor zadných bŕzd. A skontrolovať geometriu, prípadne nastaviť. Ak píšem blbosti, rád sa nechám poučiť. Lebo ja to tak chcem aj urobiť aj s prednými podložkami, ale pretože sa mi nepodarilo demontovať jeden zadný tlmič, nechávam to zatiaľ tak. No geometriu som už skontroloval tyčkou, vodováhou, latou na rovnanie betónu. Zbiehavosť opačná hodnota o 1,5 cm, zvysloť o 0,5cm jedno koleso zle. Uhol nákolonu predného tlmiča... Pre vás len toľko, že geometria po 50 tis. km je zlá, ale to je asi aj bežná vec, ak to nebolo od nova, čomu by som sa ani veľmi nedivil. Zlá geometria má veľmi zlý vplyv na jazdné vlastnosti, hlavne zbiehavosť. Verte mi je to aj cítiť, auto sa javí ako nestabilné a nie je to o značke. To isté platí aj o brzdách. Tyčky riadenia ku otočným čapom sa nastavujú veľmi ťažko, závity sú asi zhrdzavené a oproti Tavrii je to dosť problém, ale dá sa to, no v servise z toho určite nemajú radosť. Pretože som nezdemontoval prístrojovku a ani s predu od motora radiátor a neviem čo ešte čo všetko tam je, tak som ani nezistil kade vodá vniká do vnútra. No vytvoril som systém, v ktorom určujem ja kade voda steká pod čelným sklom. A týmto problémom s vodou ma sklamalo auto najviac, ale zrejmä je to len problém môjho a pár odfláknutých áut. Aj toto ale vyriešim a Žiguli bude v suchu. Ak by som vás nudil, tak to ani nečítajte, alebo si z toho vyberte len čo vás zaujíma. Majte sa fajn!
Napsal: čtv říj 12, 2006 21:43
od vlado1
Zdravím všetkých zúčastnených! Som asi týždňový majitel Lady 2111, r.v. 2001, podotýkam že z presvedčenia.Keďže nemám veľa podkladov k autu /mimo Vašich doterajších postrehov a skuseností, za čo ďakujem/, poprosil by som kto vie zopár info.Zachytil som čosi o motore euro 2 resp. 3, ako to poznám a čo to pre mňa znamená ?V servise ma upozornili na vhodnosť sučiastok do zapalovania od GM, ine sú vraj nie velmi trvacne ale od GM by už nemali byť v ponuke.Váš názor? Je permanencia porúch zapalovania taká, že by malo význam sučiatky s najväčšou poruchovosťou kúpiť do zásoby? Tiež som zaregistroval zmienky o palubnom počítači a jeho schopnosti detekovať poruchy/ ak som správne rozumel/ ale uniklo mi či s ním má niekto skúsenosť a tiež možnosť montáže do modelu 2001. Za rady vopred ďakujem.
Napsal: pát říj 13, 2006 06:20
od Jiri
Vlado - problémy se zapalováním měla sand tady z konference jen Martina.
ně že by se na cestu do ciziny nehodilo mít cokoliv rezervního ale při cenách 10 000kc za blok zapalovacích cívek. Měl jsem taky 2111 r.v 2001 ( někdy z ledna) bylo to Euro 2 ale s elektronikou BOSCH. Myslím že v roce 2001 se do lad už GM nedávalo..
S BOSCH dílama jsou občas problémy a BOSCH v česku tyhle součásky skoro nezná (je to tím že BOSCH postavili na mnohé díly fabriku v rusku....) GM v rusku díly nevyrábělo.
Ještě existují kusy s origo ruskou elektornikou a zapalováním ЯНВАР nebyly určený na export....
Napsal: pát říj 13, 2006 07:11
od Jiri
Rudo - zdvihnuti zadku - cetl jsem o nekde v
www.zr.ru a tam psali taky o nastaveni regulátoru brzd a dokládali to testama a měřením brzdné dráhy ( zvednutí to zhoší ale dá se tomu pomoct tím regulátorem) servis v Mělníce nic takovýho nedělal.
Zvednout předek je hezký do terénu ale na dílnici je to na hovno. Důvod proč jsem nechal zvedat zadek byl že když mělo auto plný kufr a něko sedel v zadu tak v zatáčkách přední kola ztrácely kontakt se silnicí a auto viditelně plavalo, bylo velmi citlivý na vyjeté koleje a boční vítr.
BTW -dříve me rakouský policajti hnali na váhu když videli jak ten kombik courá zadek po zemi .A zimě je taky výhoda když se předek ve sněhu tolik nezvedá.
Prostě a dobře ten podvozek není žádná sláva a chtít od něj aby se hodil jak na dálnici tak do terénu a při tom zvládal různě rozloženou hmotnost v aute vede vždy ke kompromisům.
Zvednutí zadku je kompromis který řeší to že u tohodle kombiku používáte kufr na převážení nákladů
Napsal: pát říj 13, 2006 07:21
od Skalouš
Na Rakouské váze jsem taky byl.
Bez zvednutého zadku to fakt vzadu při naložení dře.
Ještě poznámka: Pro Rusko se prý Lada dodává se zadními pružinami a tlumiči cca 7cm delšími.... Předek se prý nemění. Takže je možné, že pro Ukrajinský trh se dodává ta ruská verze a pak když se ta ruská verze zvedá, je potřeba zvedat předek i zadek.
Napsal: pát říj 13, 2006 08:26
od Jiri
zvedani predku je asi fakt zalezitost pro milovniky extremnich terenu:-))
btw Flippere jak moc mas zvednutou samaru na offroad akce?
Napsal: pát říj 13, 2006 09:22
od rudo.
Už keď som 111 kupoval, vedel som, že má nosnosť 420 kg a že je to na takéto auto veľmi málo. Dokonca si myslím, že Lada môže mať v tomto smere aj svetové prvenstvo s čím sa RU nemôžu naozaj chváliť. 111 má dokonca nižšiu nosnosť ako 112 a 110 a to je už úplne proti logike. Novinári si všimli kopu iných vecí, ale to skoro najzákladnejšie im uniklo. Preto postoj novinárov k tomuto autu pre mňa nemá až taký veľký význam. Keďže som skúsenosti s Tavriou mal, bol som si istý, že to RU nejako v servisoch, ale aj po garážach riešia. Práca s autom ma baví, tak som si z toho ťažkú hlavu nerobil. Zdvihnutie predku som spomínal hlavne kôli Jakubovi N. Všetko ostané je asi tak ako píšete.
Napsal: pát říj 13, 2006 12:09
od Jiri
Rudo ty mas uz 1,6l motor ? tam myslsim udavali takovouhle uzitecnou hmotnost.
jinak moje 1,5 mela snad 480kg a po montazi LPG o cca 50kg mene.. ale porad dovolili obsazeni 5 osobami:-)
jakmile ale u auta klesne uzitena hmotnoat pod 400kg tak v technicaku vetsinou snizi i pocet osob v aute:-(
Holt pokrok.... 420kg nosnost je na kombik stredni tridy malo, je jasny ze v extremnim pripade uveze vic ( odzkouseno) prijde mi blby ze s dalsi vybavou ka tezsim motorem uz nezmenily tuhost pruzin, pripadne zesileni karoserie aby auto zvladlo tech cca 500kg:-(
Skalous - nevim do ruska obcas jezdim a nikde jsem zadnou extremne zvedlou ladu desitkove rady nevidel (vetsina jich nema ani zvedlej zadek a couraj ho po zemi)
.zvednout desitku o 7cm to mi prijde jak chaloupka na kuri nozce:-))
kdyz jsem kdysi hledal tlumice pro ladu na ruskym webu tak nikde ani zminka o delsich a kratsich.. to samy pruziny.
Lada to resi podlozkama a vsude se vi ze to ma svy minusy kdyz ma auto prazdny kufr
Napsal: pát říj 13, 2006 12:52
od rudo.
Jiŕí, presne tak, je to blbý, ale tak ako tu Skalouš písal ide o auto určené pre nich RU a na ich podmienky. To by snáď dosť vysvetľovalo. Čo my bez dostatku informácií určených pre nich vysvetliť len ťažko dokážeme. A tak sa nestačíme čudovať. Ja mám 1,5 16V, r.v.2001 a nosnosť je na ňom zo všetkých u nás predávaných Lád práve na tomto combi najnižšia. V Užhorode som všimol jednu 111 zdvihnutú aj vpredu aj v zadu. Na tie ich mestské terénne cesty, to bolo podľa mňa výborné riešenie. Ďalej ku zdvyhnutiu patrí aj rozšírenie, rozširujú už elektróny -číslo ET. Ak nie elektrónami, tak sa to dá aj podložkami a teraz je dôležité akými a kde a či to stojí za námahu. Každý z nás chce mať auto, aby spĺňalo jeho požiadavky a každý ich má iné. No som si skoro istý, že toto auto sa dá urobiť na každý spôsob. Každý ale máme iné predstavy. Ak ma to neprejde už začínam premýšľať nie len nad zdvihnutím, ale aj rozšírením. Veď za mojou Tavriou, sa poniektorí obzerali a nechápali. Podľa mňa nie je umenie kúpiť nové auto, ale umenie je upliesť z hovna bič. Všetko je o schopnostiach, voľnom čase a rebríčku hodnôt. Som si istý, že ak sa mi podarilo spraviť z Tavrie auto s úplne inými jazdnými vlastnosťami a nosnosťami nie horšími, tak na tomto Žiguli to musí byť oveľa znateľnejšie a lepšie, samozrejme aj drahšie.
Napsal: pát říj 13, 2006 12:59
od Skalouš
Tu informaci o 7cm mám ústně od někoho z CS auto....
Napsal: pát říj 13, 2006 19:32
od tavri
Jiri píše:Skalous - nevim do ruska obcas jezdim a nikde jsem zadnou extremne zvedlou ladu desitkove rady nevidel (vetsina jich nema ani zvedlej zadek a couraj ho po zemi)
V stranícach, v kotórych sevódnya znáčit uzhe závtra jsem byl v postrevoluční době jenom jednou a všude jsem viděl ty zvednuté prdele. Hlavně po cestě a v autokempinkách na Krymu. Všichni měli zvednuto. Rodinka, 4 lidi, naložíno, jen já, jedinej pitomec ze západu tahal prdel po zemi
To už jsem ale kdysi psal... To byl ten důvod, proč jsem hned po návratu volal na Koněvovku, že chci ty ruský pružiny. Odpovědí bylo, že se jedná zvednutí kostkami, které známe a máme...
Někteří Ivani to měli zvednutý na tu druhou polohu kostek, 55mm, já mám 40 mm.
http://tam.ru/tavri/vazkostky.jpg
Nedávno jsem potkal na pumpě Aral, dnes OMV, v Kladrubech u Stříbra na D5 Slováka, s 2110, ten byl tak přeloženej... a kostky očividně neměl
Napsal: stř říj 18, 2006 20:51
od JakubN
vlado1 píše:Tiež som zaregistroval zmienky o palubnom počítači a jeho schopnosti detekovať poruchy/ ak som správne rozumel/ ale uniklo mi či s ním má niekto skúsenosť a tiež možnosť montáže do modelu 2001. Za rady vopred ďakujem.
Většina typů palubních počítačů umí vyčíst z řídící jednotky chybové hlášky. Některé počítače to vypíší jen v podobě kódu, takže je nutné dohledat, co ten kód znamená, některé kód i s rozšifrováním, některé k tomu dokonce přidají i výčet možných příčina dané chyby. Je nás tady na fóru asi více, co s tím zkušenosti máme. Vzhledem k tomu, že do pořádného Lada servisu, kde dělají i diagnostiku to mám 180 km, tak z této funce palubního počítače mám alespoň trochu pocit "nezávislosti". I když vím, že detekovat chybu ještě neznamená ji odstranit
.