Take bych si tipnul...na Primere se protacelo kolo na hrideli bo bylo z plastu a prasklo - auto se prehrivalo ale kdyz se to proturovalo, sla teplota dolu...pokud voda necirkuluje, je to problem. Pokud rikas, ze pri zvysenych otackach to leze dolu, pak by chladic nemel mit az takovej vliv, vrtule na volnobeh ma slusne tocky aby tam udelala vir a protlacila dost vody( navic pokud je nejakej kanalek v chladici usazenej, neprotlaci to ani vyssi otacky pumpy, voda pujde temi volnymi, pripadne nepujde vic).Pája píše:Já bych si tipnul na pumpu. Prostě ji vyměň a hotovo. Eště bych omrk vzdálenost mezi vrtulí a chladičem. Kdybys jí moch snížit nějakejma podložkama možná by to trochu pomohlo.
Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Nechybí tam na chladiči ten plech okolo vrtule ? Bez něj to fungovat (chladit) nebude !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
nechybi. fotka na predchozi strance je auto o ktere se jednaSaša píše:Nechybí tam na chladiči ten plech okolo vrtule ? Bez něj to fungovat (chladit) nebude !
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Tak bych řekl, že příčinou bude nejspíš termostat. Sice jsem jej již měnil, koupil jsem od Mušketýra loni nový, ale nyní jsem udělal test teploty hadic. Ošahávat hadice rukou se mi nikdy moc nechtělo, protože jsem se nechtěl spálit o výfuk, ovšem nyní jak mám půl motoru rozebranýho, jsem namontoval jen potřebné věci ke startu a hadice tak mohl v klidu ošahat.
Takže:
motor zahřátý, volnoběh, rafička teploty nad půlkou ... horní (vstupní) hadice do chladiče i celý vršek chladiče vřelý, spodní hadice studená, spodek termostatu studený, střed termostatu vřelý, hadice z termostatu do pumpy i do hlavy - obě vřelé. Tudíž chyba podle mě bude v tom poje*aným termostatu, který pořádně neotvírá, je otevřen jen na půl a část tak stále proudí krátkým okruhem ... grrr.... hlavně že jsem ho jak vůl zkoušel v hrnci a přepouštěl tak jak měl. Nu což, po sundání hlavy mám alespoň jistotu, že v bloku nejsou usazeniny, těsnění je OK a pod.
Takže:
motor zahřátý, volnoběh, rafička teploty nad půlkou ... horní (vstupní) hadice do chladiče i celý vršek chladiče vřelý, spodní hadice studená, spodek termostatu studený, střed termostatu vřelý, hadice z termostatu do pumpy i do hlavy - obě vřelé. Tudíž chyba podle mě bude v tom poje*aným termostatu, který pořádně neotvírá, je otevřen jen na půl a část tak stále proudí krátkým okruhem ... grrr.... hlavně že jsem ho jak vůl zkoušel v hrnci a přepouštěl tak jak měl. Nu což, po sundání hlavy mám alespoň jistotu, že v bloku nejsou usazeniny, těsnění je OK a pod.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
To víš, jakmile chlazení začne konečně fungovat tak jak má, výrazně si oddechnu. Bohužel čas mě tlačí, autu se mohu věnovat ještě zítra (přičemž se musím stihnout sbalit na moto vejlet) a pak ještě pondělí a úterý, přičemž klasika balení, pojištění, výměna peněz ... no běhání po městě a balení na Bulharsko.
Kdyby se našel nějaký dobrovolník, co by mi zítra překontroloval základní seřízení motoru (do 17h,pak musim pryč) (směs, odtrh, předstih), byl bych rád. Já už jsem z toho tak vedle, že jsem se při dnešní montáži dopustil hned několika školáckých chyb. Třebas...hlavu jsem sundal i se svodama. pak svody odšrouboval a při opětovné montáži jsem prvně dotáhnul hlavu a pak na ni chtěl dávat svody. No, jenže hned jak jsem je chytl do ruky mi došlo, že je tam takto nedostanu. No, sundávat hlavu a opětovně seřizovat ventily se mi nechtělo, takže odšroubovat štefty, povolit výfuk na převodovce a svody tam hrubě nabouchat. No, pak už jsem přidělával víko ventilů a když už jsem šrouboval druhou matku mi došlo, že bych prvně mohl nastavit vačku a nasadit rozdělovač .... takový školákoviny, no, chtěl jsem to mít rychle hotový a jak dělám něco hladovej, tak to takto dopadá.
Zítra mě čeká opětovné seřízení ventilů, nějaký špatně dosednul a teď je slyšet, seřízení odtrhu, směs karbu, na předstih mam strobáč, vyražení a zaizolovaní ty poblblý trubičky z palivový pumpy - teče kolem ní benzín, výměna termostatu a dokompletování. A jestli ještě něco začne zlobit, tak si už fakt hodím mašlu.
Teď mě tak napadá, když ten nátrubek v palivový pumpě nahřeju, neroztavím něco v pumpě? Čistě teoreticky.... vydrží vnitřnosti pumpy teploty plynovýho hořáčku, když budu dělat rychle?
Kdyby se našel nějaký dobrovolník, co by mi zítra překontroloval základní seřízení motoru (do 17h,pak musim pryč) (směs, odtrh, předstih), byl bych rád. Já už jsem z toho tak vedle, že jsem se při dnešní montáži dopustil hned několika školáckých chyb. Třebas...hlavu jsem sundal i se svodama. pak svody odšrouboval a při opětovné montáži jsem prvně dotáhnul hlavu a pak na ni chtěl dávat svody. No, jenže hned jak jsem je chytl do ruky mi došlo, že je tam takto nedostanu. No, sundávat hlavu a opětovně seřizovat ventily se mi nechtělo, takže odšroubovat štefty, povolit výfuk na převodovce a svody tam hrubě nabouchat. No, pak už jsem přidělával víko ventilů a když už jsem šrouboval druhou matku mi došlo, že bych prvně mohl nastavit vačku a nasadit rozdělovač .... takový školákoviny, no, chtěl jsem to mít rychle hotový a jak dělám něco hladovej, tak to takto dopadá.
Zítra mě čeká opětovné seřízení ventilů, nějaký špatně dosednul a teď je slyšet, seřízení odtrhu, směs karbu, na předstih mam strobáč, vyražení a zaizolovaní ty poblblý trubičky z palivový pumpy - teče kolem ní benzín, výměna termostatu a dokompletování. A jestli ještě něco začne zlobit, tak si už fakt hodím mašlu.
Teď mě tak napadá, když ten nátrubek v palivový pumpě nahřeju, neroztavím něco v pumpě? Čistě teoreticky.... vydrží vnitřnosti pumpy teploty plynovýho hořáčku, když budu dělat rychle?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
A jak to vysvětluje jev, kterej se děje při zvýšení otáček motoru?Vašátor píše: motor zahřátý, volnoběh, rafička teploty nad půlkou ... horní (vstupní) hadice do chladiče i celý vršek chladiče vřelý, spodní hadice studená, spodek termostatu studený, střed termostatu vřelý, hadice z termostatu do pumpy i do hlavy - obě vřelé. Tudíž chyba podle mě bude v tom poje*aným termostatu, který pořádně neotvírá, je otevřen jen na půl a část tak stále proudí krátkým okruhem ... grrr.....
VAZ 1800kk na prvočinitele
zvysi sa tlak na vystupe pumpy a cast vody sa dostava aj cez chladic....ono termostat je asitroska otvoreny llen nie celkom.... tak ma napada po tych tvojich vseiiakych preplachoch...nedostalo sa nieco do termostatu nejaky zabludeny kusok vodneho kamena a blokuje tam niečo ?
Inak mam skusenost ze po vypusteni a napusteni vody odide termostat..... hlavne starsi..co uz ma nieco za sebou
Inak mam skusenost ze po vypusteni a napusteni vody odide termostat..... hlavne starsi..co uz ma nieco za sebou
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Já bych šel touto cestou, ale neříkám že je jediná správná: Není třeba nic nahřívat, normálně ho vykruť ven, navrubuj (nátrubek mezi dva hrubší pilníky, dva pilníky mezi prkýnka do svěráku, zatáhnout a pilníky paličkou prohánět nahoru dolů, aby se nátrubek mezi nimi odvaloval). Můžeš též lehce zaovalit a by opravdu seděl fest, pomaž epoxidem a šup s ním zpátky zaklepnout. Pro jistotu pak nad hadicovou sponou obtoč drát a chyť ho někde za (pod) pumpu aby to nemohlo náhodou vyskočit, v nejhorším to bude zase rosit, ale neshoří. Jinak za tento postup děkuji Myšovi, resp Romanovi, aplikoval jsem jej na Hnědém na nátrubek u karburátoru.Vašátor píše:... vyražení a zaizolovaní ty poblblý trubičky z palivový pumpy - teče kolem ní benzín, ...
Teď mě tak napadá, když ten nátrubek v palivový pumpě nahřeju, neroztavím něco v pumpě? Čistě teoreticky.... vydrží vnitřnosti pumpy teploty plynovýho hořáčku, když budu dělat rychle?
Držím palce, aby to byl termostat, jestli jsi tam rovnou a preventivně neměl teď v létě nasadit vykuchanej, ale s permanentní vrtulí nic moc, s el. saharou by to takovej problém nebyl. Tak šťastnou ruku.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Tak termostatem to na 90% nebylo. Dnes jsem vyzkoušel další dva (starší, jeden z Ladátora) termostaty a efekt stále stejný. Oba termostaty jsem před tím nahřál a podíval se, jestli opravdu zavírají I.stupeň chlazení (krátký okruh) a zavírali. Jen nevím při jaké teplotě. Ovšem aby byly tři termostaty stejně KO se mi nezdá.
Tudíž už jsem z toho jelen (ten čtyřnohej ). Pumpu jsem měl vyndanou, vůle OK a že bych byl taková lopata a něco přehlídnul ... no teď už bych se fakt nedivil ničemu.
Ještě zkusím nasadit vykuchanej termostat - samozřejmě nezapomenu ucpat I.stupeň (krátký okruh) . Uvidíme co to provede. No a pokud to nepomůže, budu shánět nějakého specialistu na vodní pumpy, protože pro mě je to chlazení prostě zakletý . Už mě ani nebaví se v tom vrtat. Navíc když před odjezdem na dovču mi zbvejvá na prácu jen pondělí a úterý. Zítra ráno odjíždím na máni na SK, Dračice alespoň slouží věrně a bez vad
Co bude vyměněno jako poslední? Jo to by mě taky zajímalo ... byl by v tom čert, aby na závadu Ladaklub nepřišel
To Teepee: Nátrubek jsem zkoušel vydělat a nějak se mu nechtělo. Tak jsem nažhavil plynovej hořáček, nátrubek zahřál, že to zacínuju, jenže cínu se moc nechtělo ... tak jsem na to vyprdnul. Pro jistotu jsem dal novou hadici a hle, nic dole nevlhne. Tak nevim jestli nátrubek sednul či co, protože hadici jsem před tím již zakracoval a stále to lehce u nátrubku vlhlo. To auto si semnou nechutně hraje - a to je ta jediná věc co NAPROSTO NESNÁŠÍM
Tudíž už jsem z toho jelen (ten čtyřnohej ). Pumpu jsem měl vyndanou, vůle OK a že bych byl taková lopata a něco přehlídnul ... no teď už bych se fakt nedivil ničemu.
Ještě zkusím nasadit vykuchanej termostat - samozřejmě nezapomenu ucpat I.stupeň (krátký okruh) . Uvidíme co to provede. No a pokud to nepomůže, budu shánět nějakého specialistu na vodní pumpy, protože pro mě je to chlazení prostě zakletý . Už mě ani nebaví se v tom vrtat. Navíc když před odjezdem na dovču mi zbvejvá na prácu jen pondělí a úterý. Zítra ráno odjíždím na máni na SK, Dračice alespoň slouží věrně a bez vad
Co bude vyměněno jako poslední? Jo to by mě taky zajímalo ... byl by v tom čert, aby na závadu Ladaklub nepřišel
To Teepee: Nátrubek jsem zkoušel vydělat a nějak se mu nechtělo. Tak jsem nažhavil plynovej hořáček, nátrubek zahřál, že to zacínuju, jenže cínu se moc nechtělo ... tak jsem na to vyprdnul. Pro jistotu jsem dal novou hadici a hle, nic dole nevlhne. Tak nevim jestli nátrubek sednul či co, protože hadici jsem před tím již zakracoval a stále to lehce u nátrubku vlhlo. To auto si semnou nechutně hraje - a to je ta jediná věc co NAPROSTO NESNÁŠÍM
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Hmmm, tak to je fakt divný. Jestliže po výměně termostatu nenastala žádná změna, tak mě to přivádí k pumpě. Co ji takhle "cvičně" vyměnit za jinou? Máš?
Důležité bude, co se stane po implantaci vykuchaného termostatu. Téměř jisté jen je, že se auto bude zpočátku déle zahřívat. Pokud se auto i poté bude hřát, zkusil bych vyměnit pumpu a nakonec třeby znovu i chladič.
_________________
Tak mě napadá kacířská myšlenka, proč mělo jít asi to auto do šrotu???
Důležité bude, co se stane po implantaci vykuchaného termostatu. Téměř jisté jen je, že se auto bude zpočátku déle zahřívat. Pokud se auto i poté bude hřát, zkusil bych vyměnit pumpu a nakonec třeby znovu i chladič.
_________________
Tak mě napadá kacířská myšlenka, proč mělo jít asi to auto do šrotu???
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Letování nátrubku na karbu či pumpě je absolutní hovadina ... možná tak s kyselinou ti to na té slitině jakžtakž chytí. Jedinou rozumnou cestou je epoxid a pojistka "špagátkem" jak psal Teepee. Jsem zvědav čím nakonec bude to tvé přehřívání, začíná z toho být docela dobré trauma.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107