Stránka 7 z 14

Re: GO motora 1700

Napsal: stř lis 18, 2020 19:30
od Marek
Čerpadlo dej do motoru, vanu si chyť jen na čtyři šrouby. Nalej olej a zkus to. Kdyby to náhodou bylo špatně (málo nebo moc), abys to mohl rychleji demontovat. Pokud to bude v pořádku, dodej tam zbylé šrouby.

Re: GO motora 1700

Napsal: stř lis 18, 2020 19:37
od Dusan
Ano je yo vela z tohto dovodu, ze potom sa nedostatovne otvori ten ventil, proste ma maly prietok.

Ale ak zoberies skrutku das tam 2 kontramatky, tak ide taka podlozka zbrusit na flexe. Ale upozornujem ze to je len pre skusene a odvazne povahy.
Pac ta podlozka drzi len na 1 mm co precnieva zavit tej skrutky a pritlacas to na bok brusneho kotuca. A treba k tomu pomocnika adavat veky pozor, ked nahodou vyleti podlozka.

Pomi si pametam, tak som podlozku prevrtal na vesi otvor, tym padom bola tensia a viac sa podobala na tu origo tenku.

Re: GO motora 1700

Napsal: stř lis 18, 2020 20:31
od Marek
Samý nesmysl. Není třeba vůbec nic upravovat. Normální běžná plochá podložka s dírou 10,5 mm je přesně to, co tam má být. Z logiky věci musí být podstatně silnější, než ta původní. Jinak by totiž celá akce pozbývala smyslu, že? Nejsem si úplně jistý, jak je desítka podložka silná, je na to norma DIN125A. Myslím ale, že odhadem 2 až 2,5 mm má.
Když jsem upravoval čerpadlo u sebe na motoru, to už je skoro 20 let, tu původní podložku jsem tam nechal a k ní přidal tuhle navíc.



Na zdvih ventilu změna síly položky nemá absolutně žádný vliv. Podívej se laskavě na princip činnosti toho ventilu a pak mluv.


Fakt jako neuč starýho orla lítat.

Re: GO motora 1700

Napsal: čtv lis 19, 2020 20:01
od M150
Priatelia, kdo maže, ten jede 8)

Pomohlo to!

Oceňujem vašu podporu, veľká vďaka patrí hlavne Marekovi.

Re: GO motora 1700

Napsal: čtv lis 19, 2020 20:39
od Marek
Podle budíku teploty je to zastudena. To by tlak měl být ještě vyšší. Tyhle hodnoty tlaku by měly být při teplém motoru, kde voda má 90 a olej aspoň 80 stupňů. Podle mě jsi měl s tou novou podložkou nechat i tu původní, co tam byla z výroby.

Ale rozhodně je to lepší než původně.

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 07:08
od JmJ
Ja mam jen nesmely dotaz/poznamku, jestli tohle neni jen reseni nasledku a problem neni nekde jinde...

Jedna vec je, kdyz to maze dobre a chci, aby to mazalo lepe. Pak rozumim tomu darmt silnejsi podlozku.

Kdyz to ale pri seriovem sestaveni maze vylozene blbe (pochopil sem spravne?) tak je tohle reseni takove diskutabilni, nebo ne? Spis takovy hotfix nez plnohodnotna oprava...

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 07:15
od Vašátor
JmJ, to máš naprostou pravdu. Ovsem pomohlo-li podlozeni redukcniho ventilu, hledal bych problém přímo v olejovem čerpadle. Zaměřil bych se na jeho tesnost.

Každopádně, jak to maže při teplém motoru? Jaký je maximální tlak? A jaký tlak je při volnobehu?

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 08:23
od Marek
Celý problém je v tom, že pružina v čerpadle je po letech unavená a ventil otvírá dřív než původně měl. To je celá záhada. Tak se prostě podloží silnější podložkou a je vyřešeno. Co je na tom k nepochopení?

U starých škodovek jsme přidávali tři, i čtyři podložky, a jak to lítalo.....


Hoši, nemáte Rolls za desítky milionů. Máte žigula za desítky korun. Tak přestaňte spekulovat :-)

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 08:51
od M150
Keď som to fotil, sytič už bol dole, ale motor ešte nebol na pracovnej teplote. Najbližšie idem meniť termostat, vyzerá, že to púšťa stále cez chladič a teplota sa na 90 dostane len keď auto dlho stojí naštartované.

Som rád, že sa problém s tlakom oleja podarilo takto vyriešiť. Hladanie problému (ak nejaký je...) by zožralo vela peňazí. S 1700 to jazdí celkom svižne, chcel by som tam dať komplet výfuk stinger, nastaviť Solex a budem nateraz spokojný. Treba porobiť podvozok a interiér. Časom ostrá vačka :wink:

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 10:52
od Cory
Marek píše:Celý problém je v tom, že pružina v čerpadle je po letech unavená a ventil otvírá dřív než původně měl. To je celá záhada. Tak se prostě podloží silnější podložkou a je vyřešeno. Co je na tom k nepochopení?

U starých škodovek jsme přidávali tři, i čtyři podložky, a jak to lítalo.....


Hoši, nemáte Rolls za desítky milionů. Máte žigula za desítky korun. Tak přestaňte spekulovat :-)
Všetko fajn, ale robilo to aj s druhym cerpadlom. Navyse, minule som kontroloval pruzinu na 24 ročnom čerpadle. A sila pužiny v norme. Asi by som sa skor priklonil k tomu, ze bola zle vybrusena kluka /ak teba bola brusena, uz si nepamatam/. Inak, 1,7kove kluky sa brusia na vacsi rozmer, teda kluka ma celkovo mensiu volu v loziskach. A nielen 1,7kove, ale aj vsetky ostatne od nastupu motora 1,7, teda od roku 1993.

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 11:01
od Vašátor
Marku sorry, motorů jsem už udělal hromadu a ani na jednom Žigulackem motoru nebyla pružina čerpadla mimo toleranci.

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 11:57
od Marek
Vašátor píše:Marku sorry, motorů jsem už udělal hromadu a ani na jednom Žigulackem motoru nebyla pružina čerpadla mimo toleranci.
Já to viděl často. A nejen u Lady, u škodovek je to ještě častější.


Co pořád všichni řešíte???

Problém byl vyřešen, ne? Podložením pružiny redukčního ventilu čerpadla zvýšil hodnotu redukovaného tlaku a tím i tlak v systému v celém spektru otáček motoru.

Nikdo z vás nemá zkušenosti ani možnosti na to, aby odhalil skutečnou příčinu toho problému. Tak to prostě přestaňte řešit a je to.

Majitel má problém vyřešen a evidentně je spokojen. Co víc chcete?

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 14:00
od Vašátor
Marku, bavíme se o Ladě, ne o Škodovce. A také by mne zajímalo, jak ty zrovna víš, že byl problém vyřešen. Z těch dvou fotek se studeným motorem? Vždyť takový odborník, jako jsi ty, musí přeci vědět jak se mění tlak oleje s teplotou. A že pro motor je důležitý mazací tlak za tepla, načež my tady ty hodnoty opravdu nemáme. Další věc je ta, že redukční ventil reguluje především maximální tlak. Na tlak oleje při nízkých otáčkách nemá vliv, protože je zavřený!

Apropo, moje 2103 z roku 1973 maže při této teplotě lépe a navíc s oleje 10w40, motor naprostý originál. Proto se dotazuji, jak to maže při teplém oleji.

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 14:08
od Marek
Budeš se možná divit, ale i na tlak v nízkých otáčkách to má vliv, a to velmi zásadní. I já jsem míval takový názor jako Ty, že pokud je ventil zavřený, nemůže přece na tlak mít vliv. Ale skutečně má, i když je to nepochopitelné.

Před úpravou čerpadla mi motor při 3000 otáčkách zatepla mazal na 2,5 baru. Redukovaný tlak byl někde kolem 4 barů. Podle výrobních parametrů v podstatě v pořádku, podle mě nikoli. Po úpravě čerpadla mi motor při 3000 otáčkách zatepla mazal na 4,5 až 5 barů a redukovaný tlak byl 6,5 baru. Divné, že? No vidíš, a je to tak.

Olej vždy 15W/40. Při zkušebním použití oleje 10W/40 šel tlak oleje v celém rozsahu otáček o skoro 1 bar dolů. Taky divné, že? Tlak oleje by přece měl být bez změny, vždyť viskozita zatepla u obou olejů je přece stejná. No a přitom tomu tak nebylo.

Prostě jsou věci mezi nebem a zemí, kdy neplatí fyzika, logika, matematika ani jiná -ika. Zkus to přijmout jako fakt, budeš mít jednodušší život :-).

Re: GO motora 1700

Napsal: pát lis 20, 2020 14:38
od Vašátor
Zajímavé. Na mé 2103 je mazaci tlak při oleji 15w40 i 10w40 úplně stejný. Pravda, používám pouze kvalitní oleje. Takže jako fakt to asi nepřijmu. :D