Stránka 7 z 10
Napsal: pon pro 12, 2005 17:38
od Števo
No filter som dal nejakeho taliana , ale dlho tam nepobudne po 2000km ide von bez vymeny oleja a ide tam znovu novy. Inac zatial s novym olejom len dobre skusenosti. Tlaky ma rovnake , ci je zahriaty , alebo nie.
Napsal: pon pro 12, 2005 18:21
od Kamil Teplárek
Napsal: pon pro 12, 2005 22:13
od Števo
Ja som vyberal medzi Shell, Castrol a Valvoline.Vsetky su poriadne drahe. Nakoniec padlo rozhodnutie na Valvoline a zatial sa ani nestazujem. Zajtra mi ma prist aj olej do prevodovky, diferencialu a v stredu, pripadne stvrtok ide do Lajdaka.Tak som zvedavy. Ten olej co som mal predtym , nepozna pri teplote co je to trosku tuhsi. Proste ako voda. Ked som ho vypustal tak 5min mi odkvapkaval asi taky sposobom , ze tiekol v hrubke asi ako nitka.
Napsal: pon pro 12, 2005 22:19
od Martanasse
Já použil do 21011 olej Fuchs Carat 10W40 a jsem naprosto spokojenej
Napsal: úte pro 13, 2005 02:45
od olda
Nemyslíš náhodou SHELL?
Napsal: úte pro 13, 2005 15:34
od Kamil Teplárek
olda píše:
Nemyslíš náhodou SHELL?
Dobráááááá.Byl to překlep.
SHELL aby motor lépe šel.
Napsal: pon bře 13, 2006 12:05
od Sefir
No .. GTX3 ide von ... (velka spokojnost)
Dal by som ho znova ale mam moznost kupit lacnejsie tzn okolo 120sk/L
Castrol GTX ... len ma tieto parametre a neviem hlavne SAE ci nieje moc:
*
SAE 20W-50
API SH
ppr co to moze sposobit ??
Napsal: pon bře 13, 2006 14:55
od Luděk Musil
Řekl bych, že je to výrazně letní olej (dle prvního 20W) - takže dost hustej olej. L.
Napsal: pon bře 13, 2006 17:06
od JmJ
A ja bych jen dodal, ze pokud ten cenovy rozdil neni vyrazny, tak bych nemenil znacku oleje. Prijde mi to jako takovy zbytecny pokus.
Napsal: pon črc 31, 2006 07:56
od wlken
Pánové, a co říkáte na doporučení firmy Paramo??na jejich stránkách doporučují pro Nivu 1,6 toto: MOGUL TRANS 80W-90H pro diferenciál
MOGUL GX-FE PRO pro motor
MOGUL SYNTRANS 75W-90 do převodovky
ten GX-FE PRO je polosyntetika,SAE 10W-40,API SL/CF,cena kolem 90Kč/l a je určená pro 1600 motor z Nivy,takže v podstatě asi do všech žigulů....
A ještě dva postřehy - v knížce o škodovkách není doporučen pro motory bez GO přechod z obyčejného oleje na kvalitnější - zdůvodňují to tím že např. M8AD tvoří v motoru úsady a pokud tam nalijete syntetiku tak vám to ty úsady rozpustí a může to ucpat kanálky...
A taky jsem četl že není moc vhodné dávat "hypoidní" oleje do převodovky,protože může způsobit horší funkci synchronizace...Nevím co je na tom pravdy...
Napsal: pon črc 31, 2006 20:19
od Majo
moc citas o skodovkach a malo o autach
Tie doporucenia od Parama zneju celkom dobre.
Zopakujem tu na fore po x-ty krat: Do diferencialu musi ist hypoidny olej, nakolko je to hypoidne sukolie a iny olej by ho znicil! Do prevodovky moze, ale nemusi ist hypoidny olej. Urcite to neublizi ani jej ani synchronom. Ja davam do prevodovky i do diferaku rovnaky olej(kupim 3l a rozdelim im to na polovicu).
Do motora moze ist prakticky cokolvek 10W/40 ci 15W/40 len nech to ma normu minimalne SF, optimalne tak SJ, moze byt aj vyssia. Prejst na olej vyssej triedy sa da aj bez GO, je to vsak taka mala veda narocna na penazenku. Olej vyssej kvality skutocne rozpusta usady a preto ho treba vymenit ovela skor nez je normalny interval. Nehovoriac o filtri, ktory sa pri rapidnom zvyseni normy(napr.z API SD ci horsej na normu SL) zanesie skutocne po par kilometroch...
Napsal: čtv srp 03, 2006 15:00
od Dusan
No ja poslednych par km zacinam do motora liat to co brat spusti z novych aut...po 15tkm, 30tkm...dokonca to zmaklo uz aj nejaky ten olej z naftaka.
Tak ze prvych 1000km na zmes olejov ma zasebou..potom napisem kedy to odislo do vecny lovist..
Napsal: čtv srp 03, 2006 16:27
od Dawid
No - me se povedlo omylem prelit motor asi pullitrem oleje Mogul 2T (pro dvoutakty/sekacky) nes mi to doslo, najel jsem asi 100km - fialovy kour, smrad ale po vymene oleje nic nepozoruji. Snad se nikde nic neucpalo...
Napsal: čtv srp 03, 2006 16:28
od Křečík Barbuška
Dusan píše:No ja poslednych par km zacinam do motora liat to co brat spusti z novych aut...po 15tkm, 30tkm...dokonca to zmaklo uz aj nejaky ten olej z naftaka.
Tak ze prvych 1000km na zmes olejov ma zasebou..potom napisem kedy to odislo do vecny lovist..
A proč to tak děláš?
Napsal: pát srp 04, 2006 12:28
od Dusan
Lebo motor zere 1l oleja na 400km....vole medzi valcom a piestom su v priemere 0.25-0.30....a ked ze motor nesiel ani po 0.15 na prvu generalku tak teraz urcite nepojde na druhu
...tlaky su nejakych 14atmpo znizeni o 2mm. Zachvilku bude mat 100tkm na lpg a 60tkm na bengal, ale olej to zralo uz aj pretym. Motor uz je po nejakej oprave a su tam piesty 76,6 tak ze len prevrtat a to radsej novy motor... Ono vsetko by sa dalo opravit ale kasna uz je troska shnita .. po 29 rokoch asi uz pojde auticko na odpocinok....