Aký olej do 2105 ?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

No filter som dal nejakeho taliana , ale dlho tam nepobudne po 2000km ide von bez vymeny oleja a ide tam znovu novy. Inac zatial s novym olejom len dobre skusenosti. Tlaky ma rovnake , ci je zahriaty , alebo nie.
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

:salute: Přidám taky trochu do mlýna.Používám jedině oleje firmy Schell
P.S. Protože je mám zdarma :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Ja som vyberal medzi Shell, Castrol a Valvoline.Vsetky su poriadne drahe. Nakoniec padlo rozhodnutie na Valvoline a zatial sa ani nestazujem. Zajtra mi ma prist aj olej do prevodovky, diferencialu a v stredu, pripadne stvrtok ide do Lajdaka.Tak som zvedavy. Ten olej co som mal predtym , nepozna pri teplote co je to trosku tuhsi. Proste ako voda. Ked som ho vypustal tak 5min mi odkvapkaval asi taky sposobom , ze tiekol v hrubke asi ako nitka.
Martanasse
Příspěvky: 103
Registrován: sob zář 25, 2004 17:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martanasse »

Já použil do 21011 olej Fuchs Carat 10W40 a jsem naprosto spokojenej ;-)
21011 :-) Zlomte VAZ
Uživatelský avatar
olda
Příspěvky: 18
Registrován: sob srp 13, 2005 08:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od olda »

Kamil Teplárek píše::salute: Přidám taky trochu do mlýna.Používám jedině oleje firmy Schell
P.S. Protože je mám zdarma :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nemyslíš náhodou SHELL? :bigsmurf:
VAZ 21061
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

olda píše:
Kamil Teplárek píše::salute: Přidám taky trochu do mlýna.Používám jedině oleje firmy Schell
P.S. Protože je mám zdarma :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nemyslíš náhodou SHELL? :bigsmurf:
Dobráááááá.Byl to překlep.
SHELL aby motor lépe šel. :salute:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Sefir
Příspěvky: 35
Registrován: pát led 14, 2005 14:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sefir »

No .. GTX3 ide von ... (velka spokojnost)
Dal by som ho znova ale mam moznost kupit lacnejsie tzn okolo 120sk/L
Castrol GTX ... len ma tieto parametre a neviem hlavne SAE ci nieje moc:

*
SAE 20W-50
API SH

ppr co to moze sposobit ??
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Řekl bych, že je to výrazně letní olej (dle prvního 20W) - takže dost hustej olej. L.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6518
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

A ja bych jen dodal, ze pokud ten cenovy rozdil neni vyrazny, tak bych nemenil znacku oleje. Prijde mi to jako takovy zbytecny pokus.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Pánové, a co říkáte na doporučení firmy Paramo??na jejich stránkách doporučují pro Nivu 1,6 toto: MOGUL TRANS 80W-90H pro diferenciál
MOGUL GX-FE PRO pro motor
MOGUL SYNTRANS 75W-90 do převodovky
ten GX-FE PRO je polosyntetika,SAE 10W-40,API SL/CF,cena kolem 90Kč/l a je určená pro 1600 motor z Nivy,takže v podstatě asi do všech žigulů....
A ještě dva postřehy - v knížce o škodovkách není doporučen pro motory bez GO přechod z obyčejného oleje na kvalitnější - zdůvodňují to tím že např. M8AD tvoří v motoru úsady a pokud tam nalijete syntetiku tak vám to ty úsady rozpustí a může to ucpat kanálky...
A taky jsem četl že není moc vhodné dávat "hypoidní" oleje do převodovky,protože může způsobit horší funkci synchronizace...Nevím co je na tom pravdy... :wink:
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

moc citas o skodovkach a malo o autach :P
Tie doporucenia od Parama zneju celkom dobre.
Zopakujem tu na fore po x-ty krat: Do diferencialu musi ist hypoidny olej, nakolko je to hypoidne sukolie a iny olej by ho znicil! Do prevodovky moze, ale nemusi ist hypoidny olej. Urcite to neublizi ani jej ani synchronom. Ja davam do prevodovky i do diferaku rovnaky olej(kupim 3l a rozdelim im to na polovicu).
Do motora moze ist prakticky cokolvek 10W/40 ci 15W/40 len nech to ma normu minimalne SF, optimalne tak SJ, moze byt aj vyssia. Prejst na olej vyssej triedy sa da aj bez GO, je to vsak taka mala veda narocna na penazenku. Olej vyssej kvality skutocne rozpusta usady a preto ho treba vymenit ovela skor nez je normalny interval. Nehovoriac o filtri, ktory sa pri rapidnom zvyseni normy(napr.z API SD ci horsej na normu SL) zanesie skutocne po par kilometroch...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No ja poslednych par km zacinam do motora liat to co brat spusti z novych aut...po 15tkm, 30tkm...dokonca to zmaklo uz aj nejaky ten olej z naftaka.
Tak ze prvych 1000km na zmes olejov ma zasebou..potom napisem kedy to odislo do vecny lovist..:(
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

No - me se povedlo omylem prelit motor asi pullitrem oleje Mogul 2T (pro dvoutakty/sekacky) nes mi to doslo, najel jsem asi 100km - fialovy kour, smrad ale po vymene oleje nic nepozoruji. Snad se nikde nic neucpalo...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Dusan píše:No ja poslednych par km zacinam do motora liat to co brat spusti z novych aut...po 15tkm, 30tkm...dokonca to zmaklo uz aj nejaky ten olej z naftaka.
Tak ze prvych 1000km na zmes olejov ma zasebou..potom napisem kedy to odislo do vecny lovist..:(
A proč to tak děláš?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Lebo motor zere 1l oleja na 400km....vole medzi valcom a piestom su v priemere 0.25-0.30....a ked ze motor nesiel ani po 0.15 na prvu generalku tak teraz urcite nepojde na druhu :D...tlaky su nejakych 14atmpo znizeni o 2mm. Zachvilku bude mat 100tkm na lpg a 60tkm na bengal, ale olej to zralo uz aj pretym. Motor uz je po nejakej oprave a su tam piesty 76,6 tak ze len prevrtat a to radsej novy motor... Ono vsetko by sa dalo opravit ale kasna uz je troska shnita .. po 29 rokoch asi uz pojde auticko na odpocinok....
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“