Aký olej do 2105 ?
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
- Bydliště: Veĺký Krtíš
- Kontaktovat uživatele:
Ja som vyberal medzi Shell, Castrol a Valvoline.Vsetky su poriadne drahe. Nakoniec padlo rozhodnutie na Valvoline a zatial sa ani nestazujem. Zajtra mi ma prist aj olej do prevodovky, diferencialu a v stredu, pripadne stvrtok ide do Lajdaka.Tak som zvedavy. Ten olej co som mal predtym , nepozna pri teplote co je to trosku tuhsi. Proste ako voda. Ked som ho vypustal tak 5min mi odkvapkaval asi taky sposobom , ze tiekol v hrubke asi ako nitka.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: sob zář 25, 2004 17:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, a co říkáte na doporučení firmy Paramo??na jejich stránkách doporučují pro Nivu 1,6 toto: MOGUL TRANS 80W-90H pro diferenciál
MOGUL GX-FE PRO pro motor
MOGUL SYNTRANS 75W-90 do převodovky
ten GX-FE PRO je polosyntetika,SAE 10W-40,API SL/CF,cena kolem 90Kč/l a je určená pro 1600 motor z Nivy,takže v podstatě asi do všech žigulů....
A ještě dva postřehy - v knížce o škodovkách není doporučen pro motory bez GO přechod z obyčejného oleje na kvalitnější - zdůvodňují to tím že např. M8AD tvoří v motoru úsady a pokud tam nalijete syntetiku tak vám to ty úsady rozpustí a může to ucpat kanálky...
A taky jsem četl že není moc vhodné dávat "hypoidní" oleje do převodovky,protože může způsobit horší funkci synchronizace...Nevím co je na tom pravdy...
MOGUL GX-FE PRO pro motor
MOGUL SYNTRANS 75W-90 do převodovky
ten GX-FE PRO je polosyntetika,SAE 10W-40,API SL/CF,cena kolem 90Kč/l a je určená pro 1600 motor z Nivy,takže v podstatě asi do všech žigulů....
A ještě dva postřehy - v knížce o škodovkách není doporučen pro motory bez GO přechod z obyčejného oleje na kvalitnější - zdůvodňují to tím že např. M8AD tvoří v motoru úsady a pokud tam nalijete syntetiku tak vám to ty úsady rozpustí a může to ucpat kanálky...
A taky jsem četl že není moc vhodné dávat "hypoidní" oleje do převodovky,protože může způsobit horší funkci synchronizace...Nevím co je na tom pravdy...
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
moc citas o skodovkach a malo o autach
Tie doporucenia od Parama zneju celkom dobre.
Zopakujem tu na fore po x-ty krat: Do diferencialu musi ist hypoidny olej, nakolko je to hypoidne sukolie a iny olej by ho znicil! Do prevodovky moze, ale nemusi ist hypoidny olej. Urcite to neublizi ani jej ani synchronom. Ja davam do prevodovky i do diferaku rovnaky olej(kupim 3l a rozdelim im to na polovicu).
Do motora moze ist prakticky cokolvek 10W/40 ci 15W/40 len nech to ma normu minimalne SF, optimalne tak SJ, moze byt aj vyssia. Prejst na olej vyssej triedy sa da aj bez GO, je to vsak taka mala veda narocna na penazenku. Olej vyssej kvality skutocne rozpusta usady a preto ho treba vymenit ovela skor nez je normalny interval. Nehovoriac o filtri, ktory sa pri rapidnom zvyseni normy(napr.z API SD ci horsej na normu SL) zanesie skutocne po par kilometroch...
Tie doporucenia od Parama zneju celkom dobre.
Zopakujem tu na fore po x-ty krat: Do diferencialu musi ist hypoidny olej, nakolko je to hypoidne sukolie a iny olej by ho znicil! Do prevodovky moze, ale nemusi ist hypoidny olej. Urcite to neublizi ani jej ani synchronom. Ja davam do prevodovky i do diferaku rovnaky olej(kupim 3l a rozdelim im to na polovicu).
Do motora moze ist prakticky cokolvek 10W/40 ci 15W/40 len nech to ma normu minimalne SF, optimalne tak SJ, moze byt aj vyssia. Prejst na olej vyssej triedy sa da aj bez GO, je to vsak taka mala veda narocna na penazenku. Olej vyssej kvality skutocne rozpusta usady a preto ho treba vymenit ovela skor nez je normalny interval. Nehovoriac o filtri, ktory sa pri rapidnom zvyseni normy(napr.z API SD ci horsej na normu SL) zanesie skutocne po par kilometroch...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
A proč to tak děláš?Dusan píše:No ja poslednych par km zacinam do motora liat to co brat spusti z novych aut...po 15tkm, 30tkm...dokonca to zmaklo uz aj nejaky ten olej z naftaka.
Tak ze prvych 1000km na zmes olejov ma zasebou..potom napisem kedy to odislo do vecny lovist..
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lebo motor zere 1l oleja na 400km....vole medzi valcom a piestom su v priemere 0.25-0.30....a ked ze motor nesiel ani po 0.15 na prvu generalku tak teraz urcite nepojde na druhu ...tlaky su nejakych 14atmpo znizeni o 2mm. Zachvilku bude mat 100tkm na lpg a 60tkm na bengal, ale olej to zralo uz aj pretym. Motor uz je po nejakej oprave a su tam piesty 76,6 tak ze len prevrtat a to radsej novy motor... Ono vsetko by sa dalo opravit ale kasna uz je troska shnita .. po 29 rokoch asi uz pojde auticko na odpocinok....