Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za ani týden je LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Tak jsem zpět ze srazu, byl super, i nějaký ten pohár jsem získal. Realizuji asi to, čím mě inspiroval tuším Luděk? Sundám vanu, ponořím čerpadlo do sklenice s olejem a bez svíček budu točit startérem - a uvidíme... :D


Všechny problémy začaly až po výměně hlavy, zeptám se čistě teoreticky - hlavou vede 1 mazací kanál (ten prasklý není, olej by byl ve vodě nebo ve válci a ani jedno z toho se neprojevuje) - kdybych čistě teoreticky nastartoval sériového žigula bez domku vačky (TEORIETICKY!!! :D) , tj. by ten olej "volně" utíkal horem, jaký tlak myslíte, že by mi ukazoval budík při 4000 ot/min?
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od MartasBrno »

No nejspíš žádný, když ten kanál je jak malíček, kdežto "trysky" ve vačce jak špendlíková hlavička.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Dusan »

Tu vacku si mal rozhodenu ? je mozne ze uz ma taku volu ze tecie okolo lozisk, skus nahodit inu vacku z obalom (najlepsie dobru :D), nieje to praca na dlho...
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Vačku jsem měl venku asi 10x, všechny vůle naprosto ok. Vačka je od Krejbicha, byla dávaná současně do snižovaného domečku, tj. přišlo to všechno "nové" s hlavou. Opět musít teď trochu pracovat, takže se k tomu dostanu někdy v týdnu tak uvidíme, musim na tuhle závadu už konečně přijít nebo se nevyspím!! :D
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Opět jsem se vrátil k mému "záhadnému" závodnímu motoru, neboť jsem byl trochu zaměstnán prací a pak povodněmi.

Řeším konkrétně to, že mi motor nemaže, resp. po nějaké době ztrácí tlak mazání.

Opět jsem vyndal vanu, cvičně rozebral čerpadlo, vše ok, ventil funkční, pružina podložená, sundal jsem olej. filtr a profoukl zdali je cesta DO filtru ok, pak jsem foukal DO motoru a všude dával ruku, zdali neucítím výrazně vyšší tlak vzduchu. Nic. vše se zdálo být v normě. Pro jistotu jsem vrátil původní vačku se kterou jsem cca 3 roky jezdil i s původním domkem (tudíž je na motoru od doby kdy to začalo zlobit už jen ta jiná hlava) a natočil jsem to. Opět jsem s hrůzou zjistil, že mi to maže max 3 bary :( nechápu to. Šály jsou nové, motor má na ně najeto cca 30km... :(

Přitom na startér se mi olej během chvilky dostane do hlavy a i zhasne kontrolku.

Je to záhada, už u mě byl i kamarád motorář ale taky ho už nic nenapadlo....
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Yellow01 »

Asi ti nezbyde než zkusit vyměnit olejový čerpadlo za jiný, i když jsi přesvědčený že je v pořádku. Nebo mě ještě napadá, vzít čidla oleje a dát je na jiný motor a zkusit, co to bude dělat.
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Yellow01 píše:Asi ti nezbyde než zkusit vyměnit olejový čerpadlo za jiný, i když jsi přesvědčený že je v pořádku. Nebo mě ještě napadá, vzít čidla oleje a dát je na jiný motor a zkusit, co to bude dělat.
- olejové čerpadlo vyměněno cca 3x (pro jistotu i zkompletováno i jiným člověkem)
- večer zkusím ještě mechanický budík od kamaráda motoráře, chápu, že pravděpodobnost, že jsou tři čidla špatné je velice malá, ale existuje :D
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Cory »

A ešte to klepe, alebo klepanie ustalo?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Nene to už jsem psal, že to bylo totálně vymletým lágrem na 1. ojnici, trvalo mi to tak dlouho, jsem měl smůlu, že jsem poprve namátkově sundal 2. a 4. lágr a ty vypadali dobře. Na prvním se zlomil zámeček a protáčel se kolem ojnice...

Nakonec jsem v tom motoru vyměnil i kliku páč byla od toho lágru ohoblovaná :D

Tu "novou" kliku jsem pro jistotu důkladně přeměřil a všude jsem byl prakticky ve středu tolerance dle Tůmy (klika originál). Dal jsem na ní nové lágry. Jen na nich nebyly díry pro mazání pístního čepu, tak jsem volal Markovi a nakonec jsme se shodli na tom, že je tam odborně navrtám (samozřejmě jsem to dělal pečlivě, dírka je zahlazená a přímo naproti tomu kanálu, v tom by problém snad být neměl ne?)
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Yellow01 »

Já měl se svojí 1,7 taky problémy s tlakem oleje, ale narozdíl od tebe s vysokým. Spodek je sériová 1,7 + hlava unifikovaná snížená o 1,5 mm. Čerpadlo sériové, nepodložené. Blok jsem jenom obrousil, vyčistil, nalakoval a seskládal to všechno dohromady. Hlavu, sací potrubí, karbec, AC pumpu, veškerý čidla, bezkontakt, prostě úplně všechno jsem použil z původní 1500, kde nebyl žádný problém. Po složení 1,7 mi to Marek komplet seřídil. Od začátku mi to ukazovalo hrozně vysoký tlak oleje. Už při 3500-4000 ot. byla rafička na budíku zaražená na konci v červeným poli. Zjišťoval jsem od minulýho majitele bloku, jestli nepodkládal čerpadlo. Všechno bylo původní, motor měl najeto asi 65 tisíc. Tak jsem usoudil, že to bude asi čidlo tlaku, objednal jsem nový, namontoval a ty samý hodnoty. Tak jsem vzal normální tlakovej budík z kompresoru, vyrobil mezikus do závitu na bloku a šel měřit. Když to shrnu, tak tlak byl průměrně co 1000 otáček 1 bar. Při 6000 ot. to ukazovalo asi 6,5 baru. Tak jsem tam vrátil to nové čidlo a začal s tím jezdit. Budík pořád lezl už při středních otáčkách do červenýho pole. Už ani nevím kdy, ale po nějaké době to postupně začalo ukazovat tlak nižší. Teď s tím mám najeto asi 8 tisíc km a už to ukazuje normálně, při 6000 ot. je rafička v oblasti červenýho pole. Dodneška nevím, čím to bylo.
Další problém jsem měl s čidlem chladiče. Chladič byl vypuštěný asi 2 měsíce, než jsem to dal všechno dohromady a po zkompletování motoru nechtěla spínat sahara. Relátko v pořádku, při spojení kontaktů na čidle se normálně rozběhla. Asi 2x jsem to lehce uvařil. Potom jsem udělal do palubky spínač, abych mohl saharu v případě potřeby zapnout ručně. Asi po měsíci ježdění se čidlo samo od sebe probralo a začalo spolehlivě spínat. Prostě jsou holt věci mezi nebem a zemí, který se nedaří nějak logicky vysvětlit.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Vašátor »

Než měnit budík a čidlo do stávající elektroinstalace, doporučil bych to zapojit napřímo - prostě těch pár drátů si natáhnout extra a vyzkoušet. A možná bych to připojil na samostatný zdroj, aby se eliminovalo veškeré případné rušení. Od doby, kdy indukční cívka způsobovala takový bordel, že nešlo seřídit dobíjení, se na elektroinstalaci dívám z jiného pohledu.
Ovšem nejjednodušší bude připojit mechanický tlakoměr :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Marek »

U ruského origo tlakoměru je nutné dodržet svislou polohu budíku, jinak to neskonale kecá - na to pozor !!!

Jinak souhlas - klasický manometr napřímo do mazacího kanálku, to je to nejlepší řešení. Samozřejmě nějaký trochu slušný manometr, nikoli něco sundaného z nožní pumpy na foukání bazénů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Takže všechny tlakoměry (i profi mechanické přímo k tomu určené) ukazují to samé. Za studena max 3 bary, za tepla max 1-1,5 !!

Opět jsem sundal vanu, domek vačky, a do všeho ze všech stran strčil kompresor a foukal, ale bez úspěchu, všechno je pruchozí jak má, a nikde necítím že by to foukalo, snad jen lehounce kolem kliky, nedokážu posoudit jak "moc" to tam má fičet...

Chci se ještě zeptat, na co je ta horní díra (na schématu označená číslem 3), co je pod olejovým filtrem?

Zde schéma - pohled na blok po sundání olej. filtru:
1) vstup oleje z vany od čerpadla
2) vstup do motoru
3) co to je a kam to vede?

Obrázek

Divné je, že za studeného motoru při točení startérem po pár vteřinách vidím olej na vačce, a ted, když jsem sundal domek vačky a motor byl ještě vlažný tak jsem točil startérem jak divej, pozoroval tu direčku ale nevylezla z ní ani kapka :( už mi to asi hlava nebere...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Celou sobotu jsem špekuloval, celé jsem to opět rozebral, profukoval kompresorem ze všech stran, volal Markovi div se chudák ani nevyspal :-) a nakonec jsem udělal tyto kroky:


1) vyndal to perfektní olejové čerpadlo, které jsem tam skládal z těch NEJ dílu a místo něj jsem složit čerpadlo z těch nejhnusnějších dílu, mělo trošku vakl do všech stran, a redukčák jsem NEPODLOŽIL -> bylo jak sériovka vytažená po 30 letech provozu (ale zas nejsem blázen, zuby byly OK, koš neměl drážky od ničeho co by jím prošlo, takže i tak vypadalo relativně slušně)

2) z jetého motoru jsem vyšrouboval použitý olejový filtr jiné značky (cca 2 roky neměněn)

3) hladinu oleje jsem přelil lehce přes risku MAX


A světe div se - ikdyž je to zahřáté, tak to při otáčkách ukazuje 4 bary, což je správná hodnota sériového motoru... Dnes vyměním vačku opět za tu novou a pojedu udělat "velké testování" za les, kde tomu dám pořádně zabrat, tak jsem zvědav jesli to byla jen náhoda, nebo se to skutečně některým z těch tří kroků spravilo :D
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Yellow01 »

Vždyť 4 bary je pořád málo ne? Mě motor maže při 6000 ot. se sériovým nepodloženým čerpadlem 6,5 baru.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“