Stránka 7 z 80

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 09:24
od mceza
Ne, ani Felicie ani ta Jawa není moje, ale kamaráda. Já mám červenou mazdu (možno zahlédnout v pozadí na některých fotkách v toto vlákně) a pak služebního Superba. Oboje to jsou skvělá auta, ale největší zážitek mám z jízdy se žigulem se špatnými čepy řízení. Udržet to auto v 60 rovně na silnici byl dobrý zápas. Teď jsou čepy nové a už to (bohužel? :D ) drží na silnici skvěle.

Ale přecijen to je stále zadohrab bez posilovačů čehokoli (leda snad dát láhev chlastu do kaslíku na posílení sebevědomí :D ). Ale i po 31 letech to jezdí pořád svižně. Postupně se snažím vyjet ten 6-8 let starý benzín (je zázrak, že to na to vůbec jede) a těším se, až tam dám normální. Už teď je vidět, že motor by chtěl, auto by chtělo, ale ta tekutina, která byla kdysi benzínem toho moc nedovolí...

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 11:22
od Cory
Ludku, moja felicia ma dokonca 40kw, to je niečo :D Vďaka tomu autu som sa naučil nepoužívať brzdy :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 12:24
od mayo456
Lada zvláda všeličo. mne sa minule prepálil káblik od kladivka v rozdeľovači a ten motor dokázal na voľnobehu normálne fungovať štartovať, až jak sa pridal plyn bol problém! a to bol prepálený kábel. Lada celkove toho vydrží dosť. minule som videl video jak rusi za Ladou ťahali vlečku od traktora. Čo sa týka jazdenia Lada na ceste je skutočný zážitok, chce to trošku citu, uvedomiť si že máš zadný náhon, tuhú zadnú nápravu a motor ktorý sa rád nechá vytáčať a páči sa mu to a motor v otáčkach ma zaujímavy zvuk. :) a sranda začína tak od 120 km/h. vyskúšaj si rýchlosti okolo 130-140 km/h ak máš dosť odvahy a garantujem ti, že nič podobné si ešte nezažil. od tých 80-90 km/h keď tomu dáš na štvorke podlahu má celkom zaujímavý záťah :) nezabudni tiež poriadne nahustiť gumy. Je lepšie dať dopredu 2,2 bar a dozadu ja dávam 2,1 bar. ak dáš dopredu tých 2,2 pôjde ľahšie volant a menej namáhať riadenie.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 12:38
od mceza
Vzhledem k tomu, že aktuálně jsem s SPZ v depozitu, mám poměrně málo možností, kde rychlost vyzkoušet. Na to bude čas, až zas bude auto přihlášené :-)

Navíc než si troufnu na 130-140, chci se s tím trochu seznámit. Už jsem jel tak 90 a jelo to skvěle, jen jsem se já a spolujezdec hodně báli :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 14:11
od mayo456
a čoho ste sa báli? veď pri 90tke to auto ani envieš že ide. som písal že adrenalím sa začína od 120 a vyššie :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 14:18
od mceza
On kamarád je spíš na motorky a auta nemá rád a nevěří jim. Navíc nemá rád, když jede v něčem, co nemůže řídit :D

Já to bral s klidem, ale do těch zatáček jsem brzdil hodně s předstihem (brzdí dobře, ale jak píšu - jsem zvyklý na posilovač)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 14:34
od mayo456
brzdy vôbec nejdu ťažko (jazdím na rôznych aj nových autách) a čo tam chceš brzdiť. takých 90% zákrut na Lade nebrzdim jazdim furt pod plynom :)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 15:45
od Hurikán
Mayo má co se týče jízdy a jízdního stylu sice obecně pravdu, ale tady mi to nedá a musím reagovat. U jízdy s Ladou (nebo jiným starým autem) je zcela bezpodmínečné si uvědomit, že řidič skutečně musí umět řídit! A to aspoň trochu. Jinak se to brzy dotyčnému, v horším případě i někomu dalšímu, šeredně vymstí. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale ten, kdo jezdí jen s novýma šunkama a myslí si, kdoví jak dobře umí řídit, brzy po přesednutí do skutečného auta zjistí, že vlastně neumí skoro nic. V Ladě řidič není obklopený všemožnými elektronickými nesmysly, které sice skutečného řidiče jen a pouze omezují, ale drtivé většině lidí (bohužel asi tak 90%) "pomáhají", tedy korigují jejich neschopnost či špatné/nevhodné reakce. Stará auta sice dávají člověku absolutní svobodu tím, že jej v ničem neomezují a nic nezastírají, takže jízda s nimi je naprosto bezprostřední, ale na druhou stranu po řidiči nutně vyžadují značnou odpovědnost a jistou úroveň dovedností.

Když se vrátím na začátek, tak Mayovy poznámky jsou sice obecně správné, ale pro člověka bez zkušeností se skutečnými auty poněkud zavádějící, či možná dokonce i nebezpečné. Doufám, že to mceza nevezme špatně, ale z toho co jsem zde vyčetl, jsem usoudil, že je poměrně dost mladý a zatím řídil jen pár nových šunek. Proto Ti opravdu vřele doporučuju se s autem, jeho vlastnostmi, ale zejména se svými schopnostmi, seznamovat postupně a pomalu. Teprve až získáš pár prvotních znalostí (po min. několika tisících najetých km), můžeš postupně zkoušet přidávat a začít se učit ovládat vozidlo v náročnějších režimech. Věř, že moc dobře vím, o čem píšu! Sám mám jenom s žigulíky najeto pár set tisíc km za všelimožného počasí, jezdím s nimi na různá školení (nejen školy smyku), ale přesto se sám rozhodně nepovažuju za mistra světa, neboť vím, že k opravdu dokonalému ovládání vazidla mě ještě pořád kus chybí. Čili to, že se někde dočteš o tom, jak jsem já, mayo, či někdo jiný rozdovádil žigulíka na 170 km/č, o jízdě zatáčkama pod plynem v lehkém táhlém smyku, apod., ještě zdaleka neznamená, že se k tomuto stavu dopracuješ za dva týdny ježdění.

Neber tedy toto pojednání jako nějaké shazování, zesměšňování a pod., ale jako holé konstatování faktu a snahu pomoct dobrou radou. ;)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 15:59
od mceza
Hurikán: To je přesně to, co jsem psal (nebo alespoň myslel výše). Mám najeto hodně a s auty různých značek a typů, ale opravdu jde převážně o poměrně nová auta. On je velký rozdíl i mezi novým Superbem, kde mezi mnou a silnicí je velkej počítač, kterej mi do všeho kecá (což mě někdy dost štve) a mou Mazdou (kde je sice také spousta techniky, ale už mnohem méně). Pak sednu do žigula, kde je sedačka, volant a tři pedály a starej se...

I přes můj věk (nejsem 18 leté ucho, ale zas tak daleko od toho věku ještě nejsem) si myslím, že vím, co si mohu u auta dovolit a co nemohu. S 2101 nemám najeto téměř nic, takže opravdu není ještě čas na nějaké blbnutí. Nejdřív si musím pořádně osahat a zvyknout si na to řízení.

Jezdí se mi s tím velmi dobře, nemám s řízením žádný problém, ale opravdu se nechci pouštět do nějakého blbnutí. Navíc je rozdílné i zacházení s vozem a údržba. Tohle je pro mne všechno nové a když už si dávám takovou práci s opravou, tak chci, aby ještě chvíli VAZ sloužil. V rodině se ho chtěli zbavit, nejlépe sešrotovat. To mi bylo líto, takže (jak píšu v prvním příspěvku) je na čase se o těch autech něco dozvědět. Za ty dva měsíce, co na něm dělám jsem se toho hodně dozvěděl a naučil. Ale bude to ještě dlouhá cesta :-)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 17:20
od Panthymaeus (Honza)
Já v 21044 (1,7SPI | 62kW) jsem problém měl (jinak jezdím občas s Octavií 1,9TDI PD | 96kW), problém se týkal, že žigul má na můj styl jízdy děsně citlivý pedál plynu :) - prostě má to moc síly už na kraji pedálu a nikoliv jako u Octavie, kde výkon je počítačem "posunut" hlouběji. Jinak jak jsme jeli s Ladou 140km/h začalo se nám sklápět jedno zrcátko :)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 17:26
od mceza
Jo, zrcátko se mi hnulo už v 80 :D A jedno, protože jich víc nevedu :D

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 18:44
od mayo456
Hurikán áno máš pravdu o mojich príspevkoch v tejto téme. ja som sa len nechcel rozpisovať až takto o jazdných vlastnostiach auta. mczea osobne by som doporučil aby si zo zaciatku jazdil kľudne rozvážne, nerobil prudké manévre a tiež musíš počitať s tým že máš o niečo citlivejší plyn než v nových autách. nechceme ťa strašiť, ale Lada pre toho kto s ňou nevie zachádzať môže byť naozaj ale naozaj zradná. bolo mnoho vodičov v minulosti ( aj môj krstný) ktorý svojou nerozvážnosťou, minimálnymi skúsenosťami a frajerinou zbytočne rozbili ladu. ja síce jazdím s ladami celý život, učil som sa na nich jazdiť ( na iných nie na svojej som si vyskúšal aj jazdenie štýlom rally zákruty bokom a podobne veci) svojej len občas pridám tak že idem dajme tomu tých 150 km/h ale fakt som si to dovolil až vtedy keď som to auto už trochu poznal. U mňa bola výhoda že som jazdil s všelijakymi autami, od škodoviek, avii, cez lady favority až po nové auta. ešte raz opakujem to aj ja. neber to z našej strany ako strašenie, nechceme ťa ani zenchutit a už vôbec nechcem dosiahnuť to, aby si mal z toho auta do istje miery strach. chceme ti len priblížiť to čo máš v garáži a aby si k jazdeniu s týmto autom pristupoval hlavne s rozvahou a nie zbrklo lebo by to nemuselo dopadnúť dobre.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 18:58
od Cory
Mne sa sklopilo zrcátko pri 195 km/h....ale to som mal už tie veľké moderné :mrgreen:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned zář 30, 2012 19:51
od Laďuša
Cory píše:Ludku, moja felicia ma dokonca 40kw, to je niečo :D Vďaka tomu autu som sa naučil nepoužívať brzdy :D
Kecá, jel jsem s nim v tom a brzdil :mrgreen:

Jinak teda nevim, něco víc mam najeto vpodstatě jenom v Žigulíku a fóbii a zase mi to nepříde až tak děsný, už od začátku jsem s Ladou jezdil tak, že jsem brzdou provozu (většinou) nebyl. To auto je fakt zábavný a ten požitek je úplně na jiný úrovni, nicméně určitě jsem se k tomu neprojížděl tisíce kilometrů. :) Sama první jízda s Ladnou od starýho pána do Klatov byl zážitek, křížky na kardanu nadranc, rachot, vibrace a neurekom jiných, v tu dobu neznámých a děsivých zvuků. Jo a taky nefunkční tachometr. Prehistorický tvrdý OR34. Svítící rezerva benzínu. Boha nostalgie.
Za ňákýho řidiče se ale teda nepovažuju, prostě jedu s tim, co mam pod zadkem.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Napsal: ned říj 28, 2012 11:16
od mceza
Chudák Vasil viděl po spoustě let opět sníh. Auto je už odhlášené na mě, takže mám SPZ a dnes se mi snad povede převézt od kamaráda ke mě domů.

Obrázek

Ještě týden si postojí venku a pak ho čeká projížďka cca 70 km a konečně střecha na zimu.

Papíry se nepovedly pořádně vyřešit, nakonec to dopadne tak, že jsem se rozhodl zaplatit EKO poplatek. Štve mě to, ale co se dá dělat. Těch 10 tis. bych radši vrazil do auta samotného - určitě by to bezpečnosti provozu a podobně prospělo daleko více. Navíc o to víc bych projezdil v dani za benzín... Jo, když náš stát vedou ****, nedá se nic dělat...

Ještě nevím kdy ho budu mít čas přihlásit. Studuji v Brně, takže se na magistrát v MB hned tak nedostanu. Dle ohlasů není s překročením 10 denní lhůty pro přepis žádný větší problém. Chci tam jít osobně, protože za svých 10 tis. budu chtít alespoň uprosit (případně uhádat) i původní SPZ.