Stránka 7 z 8
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon úno 03, 2014 07:33
od Majo
spatnu bat by som vylucil kedze aj po dvoch dnoch je stale nabita.
Takze bud mas niekde skrat(zrejme az po otoceni klucikov, takze na nejakom obvode spinanom zapalovanim)
Alebo ten alternator opravili zle.
Rozhodne by to chcelo ampermeter, najlepsie kliestovy a zmerat kolko to zerie po otoceni klucov/nastartovani.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon úno 03, 2014 10:39
od Beny1
Mam len do 10 A. To asi nedam. Idem kupit silnejsi. Dam vediet. Inak nejde mi sem dat ta fotka,stale pise ze mam nespravny format a je to jpg. Ozaj a aky ampermeter si mam zohnat aby to moc nestalo a pritom by stacil, pripadne by sa dal pouzit v domacnosti.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon úno 03, 2014 10:52
od valda1971
stale pise ze mam nespravny format a je to jpg.
Máš SZ
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon úno 03, 2014 13:32
od Majo
ten ampermeter je lepsie pozicat, ale ak nemas od koho, tak je to blbe
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon úno 03, 2014 13:43
od Petr HC
Majo píše:ten ampermeter je lepsie pozicat, ale ak nemas od koho, tak je to blbe
Nebo lépe k tomu svému A-metru do 10 A přikoupit nebo vypůjčit bočník do 100, 300, ev. 1000 A (cena bude zlomkem ceny přístroje).
Ten se alespoň tak snadno nezničí.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon úno 03, 2014 14:48
od valda1971
Dávám fotku za "Beny1" (Byla o kousek větší, než fórum pro nás dovoluje)
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pon úno 03, 2014 21:33
od Beny1
Ešte raz dik Valdo. No nakoniec som zohnal tentok
http://www.gme.sk/multimetr-klestovy-tr ... t-p722-449 už som ho aj testol. Tak ten odber robí takí ružový kabel čo ide z baterky na alternátor,cca 7 A . Inak to iste a trošku viac ukazuje aj kostra. Zatial len zapnutý klúčik bez naštartovania.. Zajtra pomeram aj naštartovane. Inak ten kabel som už asi pred mesiacom preočkovával bo bol upečený a pri očku bola dosť velká teplota, takže som zostal stáť. Stačí vymeniť kabel a bude to v pohode? a akú hrúbku kábla? Tie kable su na tej svorke alternatora dva, tento jeden ide z baterie na svorku a ten další ide neviem kam zo svorky. ? Ešte je tam tretí, čo sa len nasúva ale ten tuším ide na kontrolku v palubovke a je tam samostatne.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: úte úno 04, 2014 12:48
od Beny1
Takže, kedže na maximum sa dostáva altik po cca 5 tich min. budem uvádzať len hodnoty po zahriati motora:
Merané klieštovým ampérmetrom na ružovom kábli od batérie na svorku alternátora.
Vypnutý klúč 0,55 A
prvá poloha bez naštartovania, všetko vypnuté 7,15 A
naštartované po zohriati 15,5 A
naštartované + stretávacie svetlá 14,6 A
naštartované +str. svetlá + prvá poloha ventilátora 11,2 A
naštartované + str. svetlá + druhá poloha ventilátora 6,0 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor prvá poloha 9,5 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor druhá poloha 14,6 A
Pomôže to k niečomu alebo treba hladať ďalej?
Jo a na ten jeden šroub na alternátore idú celkovo 3 vodiče, dva sú spojené do jedného očka a jeden je na tom istom šroube pod samostatným očkom a ešte je tam faston alebo ako sa mu nadáva a tam je tenký káblik ktorý sa len nasúva.
ten čo meriam je podla všetkého dobíjanie batérie a tie ďalšie dva hrubé sú načo? ten tenký je asi kontrolka na prístrojovke či nie?
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: úte úno 04, 2014 19:02
od Beny1
Ahojte. Takže tu svorku na altíku s troma hrubými červenými káblami som rozpojil, tak že aj tie dva čo mali spoločné očko som dal od seba, aby sa dali merať.Na tom so samostatným očkom som nameral 12,5 V to je ten čo ide od baterie. ten trochu tenší červený nemal proti kostre ani ťuk a ten tretí hrubý červený mal proti kostre 9,5V čo dosť nechápem. Keď som spojil ten tenší červený bez napetia s tým od baterky tak sa po otočení klúča rozsvietila prístrojovka ale naštartovať nešlo. Pri kontrole hornej poistkovej krabičky som zisťil že poistka č 9 a 10 sú enormne prehriate ale fest, neviete čo je na nich napojené?
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: úte úno 04, 2014 19:22
od Raduz
Luděk Ondrůch píše:Pojistky:
1). 16 A - Stropní osvětlení, houkačky, zásuvka, zapalovač,brzdová světla.
2). 8 A - Stěrače, elektromotor topení, ostřikovač čelního skla, relé stěračů a ostřikovačů světel, stěrače světel.
3). 8 A - Levé dálkové světlo, kontrolka zapnutí dálkových světel.
4). 8 A - Pravé dálkové světlo.
5). 8 A - Levé potkávací světlo.
6). 8 A - Pravé potkávací světlo.
7). 8 A - Levé přední obrysové světlo, pravé zadní obrysové světlo, kontrolka obrysových světel, pravá svítilna osvětlení RZ.
. 8 A - Pravé přední obrysové světlo, levé zadní obrysové světlo, levá svítilna osvětlení RZ, osvětlení zapalovače, osvětlení přístrojů.
9). 8 A - Kontrolka a ukazatel stavu oleje, ukazatel teploty chladicí kapaliny, kontrolka a ukazatel stavu paliva, kontrolka ruční brzdy, kontrolka stavu brzdové kapaliny, směrová světla, kontrolka dobíjení akumulátoru, otáčkoměr, zpětné světlomety, kontrolka uzávěrky mezinápravového diferenciálu.
10). 8 A - budící vinutí alternátoru, regulační relé.
12). 8 A - stěrače a ostřikovač čelního skla, stěrače a ostřikovače světel (spínací impuls).
16). 8 A - Směrová světla a spínač v režimu havarijní signalizace.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 42#p232442
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: stř úno 05, 2014 07:30
od jiri.k
Beny1 píše:Takže, kedže na maximum sa dostáva altik po cca 5 tich min. budem uvádzať len hodnoty po zahriati motora:
Merané klieštovým ampérmetrom na ružovom kábli od batérie na svorku alternátora.
Vypnutý klúč 0,55 A
prvá poloha bez naštartovania, všetko vypnuté 7,15 A
naštartované po zohriati 15,5 A
naštartované + stretávacie svetlá 14,6 A
naštartované +str. svetlá + prvá poloha ventilátora 11,2 A
naštartované + str. svetlá + druhá poloha ventilátora 6,0 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor prvá poloha 9,5 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor druhá poloha 14,6 A
Pomôže to k niečomu alebo treba hladať ďalej?
Jo a na ten jeden šroub na alternátore idú celkovo 3 vodiče, dva sú spojené do jedného očka a jeden je na tom istom šroube pod samostatným očkom a ešte je tam faston alebo ako sa mu nadáva a tam je tenký káblik ktorý sa len nasúva.
ten čo meriam je podla všetkého dobíjanie batérie a tie ďalšie dva hrubé sú načo? ten tenký je asi kontrolka na prístrojovke či nie?
Pokud měříš dobře, tak je někde pěkná čihošť. S vypnutým klíčkem odebírat z baterky 0,55A to je vyloženě špatné. Nesvítila žárovka otevřených dveří? Jak se chová kontrolka nabíjení? kdy zhasne? přes tuto žárovku se alternátor nabuzuje, pokud dobře pamatuju..
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: stř úno 05, 2014 08:27
od Beny1
Dík za odpoveď. Kontrolka sa chová štandardne. Keď motor stojí, tak svieti a keď naskočí, tak zhasne. Ono momentálne by mi najviac pomohlo keby som z istotou vedel odkial kam idú tie 3 káble čo som popisoval. Stiahol som si aj manuál odtialto a neviem sa z toho vysomáriť. Pri tom meraní a manypulácii, mi tie dva čo boli v kope doslova vypadli z očka, takže tam bol asi špatný spoj. Skúsil by som ich nahradiť vonkajškom a odmeral tak. Tých 9,5V mi tam proste nepasuje.
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: stř úno 05, 2014 09:19
od Raduz
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: čtv úno 06, 2014 15:09
od jiri.k
Beny1 píše:Dík za odpoveď. Kontrolka sa chová štandardne. Keď motor stojí, tak svieti a keď naskočí, tak zhasne. Ono momentálne by mi najviac pomohlo keby som z istotou vedel odkial kam idú tie 3 káble čo som popisoval. Stiahol som si aj manuál odtialto a neviem sa z toho vysomáriť. Pri tom meraní a manypulácii, mi tie dva čo boli v kope doslova vypadli z očka, takže tam bol asi špatný spoj. Skúsil by som ich nahradiť vonkajškom a odmeral tak. Tých 9,5V mi tam proste nepasuje.
kde je 9,5 V? nepleteš volty a ampery? 9,5V by odpovídalo jednomu vadnému článku v baterce..
Re: Niva-nedobiji.
Napsal: pát úno 07, 2014 12:59
od Beny1
Nepletem. V článku vyššie to popisujem. Baterka má stále cca 12,5 V.