VAZ-21061 & 2106

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Rozdělovač s emusí točit vždycky stejně, v dané pořadí pálení jednotlivých válců. Bez ohledu na to, kde se bere pohon pro něj. pokud tedy vyřešíš mechanickou kompatibilitu, jsou záměnné. Ale je to pracné a někdy může být nespolehlivé.
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

no mě jdeoto esi se ten rozdělovač u feldy kerej je na vačkovce točí stejně jak u lady.
pochopil sem že u tý feldy se otočí motor 2krát a rozdělovač jednou.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jasně, to je u všech aut stejný.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

MartasBrno píše:Jasně, to je u všech aut stejný.
u aut s motorem čtyřdobým :wink:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

vintera píše:
MartasBrno píše:Jasně, to je u všech aut stejný.
u aut s motorem čtyřdobým :wink:
ano, jistě, předpokládám, že VW nedělal jiné motory osazené MPi :D :wink:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

luboš píše:u tý feldy se otočí motor 2krát a rozdělovač jednou
MartasBrno píše:Jasně, to je u všech aut stejný
vintera píše:u aut s motorem čtyřdobým
Vidím, že obzvláště pro mladé a nerozvážné jedince s hlavou plnou ideálů bychom si měli dát trochu (vybrané) teorie z oblasti spalovací motory :P .
Takže 4-dobý spalovací motor: každá druhá otáčka je pracovní. V první fázi/půlotáčce "saje", ve třetí fázi/půlotáčce "pracuje". Na základě této rovnice se musí jak vačková hřídel, tak rozdělovač točit polovičními otáčkami klikové hřídele (a je zcela jedno, jestli to bude škoda nebo Tatra, dokonce ani Lada tento princip neporušila :lol: )
Pro úplnost 2-dobý spalovací motor: každá otáčka je pracovní proto i rozdělovač musí točit stejnými otáčkami jako klika. Krásný příklad toho jsou 2-taktní motocykly Jawa, kdy "rozdělovač" je pevně spojen s klikou.
Jo - zapomněl bych na raritu - 6-dobý spalovací motor vynalezený Járou Cimrmanem. Kromě běžných fází sání-stlačení-výbuch-výfuk obsahoval ještě fáze odpočinek a mazání :D .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

Teorii motoru jakš takš znám ale včera sem se dotoho nák zamotal....
Mám ještě jednu otázku ta už snad není tak blbá :D z jakého auta by se dalo použít palivový čerpadlo? nějaký co je mimo nádrž
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

luboš píše:z jakého auta by se dalo použít palivový čerpadlo? nějaký co je mimo nádrž
Z prvních íčkových Sierr (cca do rv 88) a myslím i nějakých Escortů. Pozdější verze již měly čerpadlo v nádrži. Určitě by se našlo plno jiných aut, ale já si nteď vzpomínám jen na tato dvě.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

felicia má čerpadlo mimo nádrž,fiat uno taky,myslím že starší auta se vstřikováním...
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

Já myslíl že felicia má v nádrži: http://www.amd-autodily.cz/nezarazeno/palivove-el-cerpadlo.html
Předpokládám že to musí bejt z auta s mpi, spi má menší tlak ne?
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Přesný tlak udržuje pokud vím přepad paliva, čerpadlo tlačí vždycky víc. Ale nevím jak je ot konkrétně tady udělaný.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

To já vím ale když vstřikování potřebuje 3bary tak čerpadlo by měo dávat o něco víc, někde na fóru sem četl že spi má menši tlak....
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Lada 1.7 SPI má seřizovací tlak 1.9 bar .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Příspěvek od luboš »

Tak už se na tom pracuje, mam všechny díly krom palivového čerpadla.
Akorát nevím kam připojit otáčkoměr RJ má vývod na otáčkoměr ale ten asi fungovat nebude někde sem tu čet že otáčkoměry u íček jsou jiný. Nevěděl by někdo jak tenhle problém vyřešit?
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

někde je tu téma, ale dokud to nevrčí, nemá to smysl.

Zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %E8kom%ECr
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“