Stránka 7 z 7
Napsal: stř dub 01, 2009 14:29
od Marek
Mirek999 píše:Hlavne klasicke rotacky mely vyhody v tom,ze tam na tom neni skoro zadna eletrika a mohl jsi si to seridit sam,pokud jsi do toho videl.Dnes je PD a CR rizeno samou elektronikou a uz je to vse o penezich.
Ale moje rotačka je naprosto stejná elektronika jako PD nebo CR, není v tom rozdíl.
Napsal: stř dub 01, 2009 14:31
od Mirek999
Mel jsem na mysli klasickou 66kw od koncernu.
Napsal: stř dub 01, 2009 14:31
od Marek
Mirek999 píše:Mel jsem na mysli klasickou 66kw od koncernu.
Já taky... Akorát že mám 81kW, ale principově je to totéž.
Napsal: stř dub 01, 2009 14:40
od Mirek999
Principove ano,ale vstrikovac uz je ovladany elektronicky,snimac atmosferickeho tlaku a je to komplet plne elektronicky.Ta klasika byla z vetsi casti mechanicka.
Napsal: stř dub 01, 2009 14:45
od holmer83
Marek píše:Já taky... Akorát že mám 81kW, ale principově je to totéž.
Ano, je to to samé, jenom 81kW verze má proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla.
To Mirek999: nevím jestli si zrovna rotační čerpadlo seřídíš sám, tahle možnost zkončila s řadovými čerpadly, u rotačky je to už všechno řízené elektronikou, ale oproti CR nebo PD je tam méně snímačů a akčních členů a taky je motor s rotačkou méně citlivý na kvalitu nafty.
Napsal: stř dub 01, 2009 14:47
od Marek
holmer83 píše:
Ano, je to to samé, jenom 81kW verze má proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla.
Některé 66kW (třeba ALH) mají už také VTG turbo jako 81kW.
holmer83 píše:... a taky je motor s rotačkou méně citlivý na kvalitu nafty.
Což jsem moc rád.
Nehledě k tomu, že motory PD a PPD by měly používat naftu cetanového čísla 54 a vyšší, což u nás plní pouze VERVA od Benziny a SHELL. Nám rotačkářům stačí "pouze" 49 cetanů.
Mirek999 píše:Principove ano,ale vstrikovac uz je ovladany elektronicky,snimac atmosferickeho tlaku a je to komplet plne elektronicky.Ta klasika byla z vetsi casti mechanicka.
Ty elektromagnety nebo piezoelementy jsou právě to největší zlo u CR a PD systémů. Zlatá mechanika. I když počátek vstřiku, regulace předvstřiku, plnicí tlak, vše je řízeno i u rotačky - má to snímačů jako naseto (váha jsou dva snímače, teplota motoru, teplota za turbem, tlak za turbem, teplota nafty, nadmořská výška) - no milion věcí to potřebuje, dehťák jeden
. Ale fakt je, že ve srovnání s těmi "novinkami" je to bezporuchové a i kdyby k něčemu došlo, je to laciná oprava.
Napsal: stř dub 01, 2009 14:49
od Mirek999
Hodne velky problem,ze PD a CR je nachylny na kvalitu nafty.Uz jsem slysel,jak nekdo na CR menil vstrikovac za nejake hodne velke castky,ze kterych mi nebylo do smichu.
Napsal: stř dub 01, 2009 14:53
od Marek
Mirek999 píše:Hodne velky problem,ze PD a CR je nachylny na kvalitu nafty.Uz jsem slysel,jak nekdo na CR menil vstrikovac za nejake hodne velke castky,ze kterych mi nebylo do smichu.
... a zapomněl vypláchnout nádrž, načež ten humus zničil po chvíli i ty nové vstřikovače.
Takových lidí znám...
Napsal: stř dub 01, 2009 15:54
od Veverka
Čím novejší tím je sic vyspělejší ale náročnější.Zlatá Multikára
.
Víte něco o kombi 04 s diesel motorem 1.5?
Napsal: stř dub 01, 2009 17:56
od Marek
Veverka píše:Víte něco o kombi 04 s diesel motorem 1.5?
Onehdá jsem to někde viděl, myslím, že to byl nějaký německý e-bazar.