Stránka 60 z 106

Napsal: ned bře 18, 2007 13:40
od Lubka320
Jiri píše: Cim je tosol tak zazracny??? ze se vyplati ho tam lit misto normalnich kapalin fridexu /sheronu nebo divinolu?
tedy je fakt zže jsem slysšl že nektery tosol snese i -60st celsia:-) ale to v česku nehrozí:-)))
:idea: Já vím, ale dokud tam je tosol tak by jsem rád dával tosol. Zatím s ním nejsou problémy, tak proč to měnit

Napsal: pon bře 19, 2007 22:05
od Jarda
rudo. píše:Jardo, neurazil som sa. Teraz so si to pozrel ešte raz. Máš pravdu. To 5W atď. označuje zimnú triedu. Teraz som sa rozpametal, že o tej synt., polosynt. podľa tých prvých čísel mi tak vysvetlil jeden predavač. Preto som tak mylne, tie oleje rozdelil. No ale naozaj už neviem ako tu vysveliť, že okrem toho, že je to zimná trieda, tak je to aj viskozita oleja, ktorá má vplyv nielen na štarty a chod motora v zimnom počasí, ale aj veľa iných vplyvov pri chode motora.
To jsem rád. Prodavači hold také nemohou vědět vše. S viskozitou to samozřejmě souvisí, to je jasné. A viskozita je závislá na teplotě. Střelím čísla od boku, jen jako příklad:
5W-40 může vít při -20°C stejnou viskozitu, jako 15W-40 při -10°C
5W-40 může vít při +30°C stejnou viskozitu, jako 15W-40 při +40°C
Problém je v tom, že nejlěpší viskozita je tak akorát. Neplatí čím řidší tím lepší. Řidší olej při nízkých teplotách je jistě dobrý, ale ten samý olej může být při vysokých teplotách moc řidký. Je-li 5W-40 předepsaný do +30°C znamená to, že při 35°C již nebude dobře mazat, bude moc řidký, nevytvoří pevný film, bude rychle stékat, více prolínat - vzroste jeho spotřeba atp.
Je tedy dobré posoudit, jestli často jezdíme při teplotách pod 20°C (pak volit 5W-40), nebo při teplotách vyšších než 30°C (pak volit 15W-40). Jako obvykle se kompromis (10W-40) jeví ideálním, ale na dovolenou do Řecka s tím radši nejezdit.

Napsal: stř bře 21, 2007 20:48
od rudo.
Po výmene 15W za 10W som si hneď všimol, že pri studených štartoch ventily už tak nehrkocú. Keď som pre tým uvažoval o 5W, tak teraz ma to zatiaľ prešlo. :)

Napsal: pon bře 26, 2007 09:29
od rudo.
Jardo, zabudol som sa ti poďakovať, takže vďaka.

že by prudke zvyseni kvality?

Napsal: stř bře 28, 2007 10:46
od Jiri
http://auto.mail.ru/article?id=21513

tedy nové modely mají mit zaáruku 3 roky nebo 50 000km
pro staré modely vše při "starém" :-) 2 roky nebo 35 000km

Napsal: stř bře 28, 2007 20:51
od Jarda
rudo. píše:Jardo, zabudol som sa ti poďakovať, takže vďaka.
Opravdu není zač.

Napsal: pon dub 02, 2007 06:05
od honzat
tak mám po druhé garanční prohlídce (2500,-) a asi to byla ta poslední.Prosím o radu jestli se při výměně oleje musí vyndavat ten plech pod motorem, jestli ho tam dáváte zpět, a co se myslí tím dotažením spojů přední nápravy.

Napsal: pon dub 02, 2007 07:59
od Jiri
Honzo, stím plechem se při normální výměně oleje nic dělat nemusí

kdykoliv jsem něco dělal neco jineho, tak jsem ho dal zpatky...asi jsem konzervativní a neměl jsem důvod odlehčovat auto.:-)
Dotažení spojů se provádí na spojích které jsou volněné.:-) U lady to paltí taky.
Měl jsem kuriozni zavadu se kterou mě řekli na Průběžný i v Akaru že je to divný a že nevědí a že to není vůbec podstatný.
Při prudkém brždění dřelo levé i pravé kolo o přední zástěrky a zatáčelo doleva ,
při normálním brždění auto jelo rovně.....
nakonec na to přišel garážník, že je povolená přední náprava a že když se za to zabere tak to v jednom spoji jezdilo sem a tam .. chtel jsem ze zvědavosti vědět co to přesně bylo ale tenkát byla zima a na jámě bylo už jiný auto...

Napsal: pon dub 02, 2007 08:16
od Wolf
Na krytovani jsem asi take konzervativni. Kdo ma 1,7 tak vi, ze je dole zakrytovano mnohem vic, nez u predchozich modelu a k tomu mam jednu perlicku. Kdyz mi pred casem menili v jednom znackovem servisu loziska v prevodovce, proteze jsem byl tehdy liny, tak jsem po prijezdu domu zjistil, ze ze spodnich krytu tam mam jenom ten zakladni pod motorem. Jel jsem znovu do servisu (cca 30 km jedna cesta) a tam na mne hledeli, co to po nich chci. Tak jsem musel projit vsechny dilny a krytovani si sam najit :!: . To mi pak jeden mechanik namontoval, ale pri pohledu na jeho chut k praci bych si to nejradeji odvezl jenom domu a udelal si to sam (ostatne unik oleje z prevodovky z teto opravy jsem tak dlouho reklamoval, az jsem si ji pretesnil sam a byl klid). A tak mam stale zakrytovany spodek, nicmene pokud bych nevedel jak to ma dole vypadat (bezny uzivatel), dnes uz by bylo krytovani davno pretaveno k dalsimu pouziti. W.

Napsal: ned čer 03, 2007 19:13
od radek mb
tak jsem dneska implantoval mlhovky,který jsem koupil na srazu od Vašenkova...myslim,že vypadaj dobře :thumbleft:

Napsal: ned čer 03, 2007 19:18
od Marcel
opravdu supeeer

Napsal: ned čer 03, 2007 19:21
od tavri
Pěkný, taky jsem tam chtěl dát mlhovky... Ale moje Lada si už nezaslouží žádné investice, protože příští rok plánuju obměnu. dmatej nalákal :-)

Napsal: ned čer 03, 2007 19:31
od radek mb
tak oni stáli 400 korun,takže to neni tak hrozný...spíš mě vyděsili na Mělníku,musim to tam hodit do servisu :pale: ,ta kurva furt topí na plno a teď v létě je to docela nepříjemný

Napsal: ned čer 03, 2007 19:34
od tavri
To bude nějaká volovina... zkus odpojit ten regulátor...
V tomhle autě je narozdíl od Tavrie "tepelný" okruh stále zapojen.
Někde v minulosti jsme to už řešili... Jiri s tím měl taky problém...

Napsal: ned čer 03, 2007 19:38
od radek mb
to abych se přesunul do té sekce poruchy,co? :D
bývalý majitel mi řek,že tam je stále otevřená jakási klapka topení,ale nevim jak to vypadá ani kde to je... :sad1: