Stránka 58 z 106

Napsal: čtv bře 01, 2007 16:27
od George_M!
Čau lidi, jen jsem chtel dodat, že v Mělníku jsou fakt borci... V Praze se vyhněte servisu v Průběžné...

Napsal: čtv bře 01, 2007 16:56
od Skalouš
Průběžná na mě taky 2x neudělala dojem, ale zavařená páčka spojky, která upadla v 54tkm (shodou okolností skoro u nich před barákem) už drží i se spojkou dalších 50tkm.
Takže bych je zcela nezatracoval. Ale Mělník je Mělník.

Napsal: pát bře 02, 2007 08:31
od Jiri
zavarit packu spojky neni až zas takový projev dovednosti aby před tím člověk musel smeknout.
Moje zkušenosti z průběžné - děs a hrůza, ono už stačí to prostředí kam zákazník vejde, když jim tam voláte tak nikdo nic neví nebo tam zaměstnanec už není a přijímací technik vypadal jak po vopici.
Když se mi vyšrotovala převodovka chtěl jsem dojet do mělníka i za cenu použití odtahovky... to že by ch svěřil auto do průběžné mě jaksi ani nenapadlo

Napsal: pát bře 02, 2007 15:52
od rudo.
Olejový filter, keď som auto kúpil bol tam najlacnejší do Škodovky, teraz som tam dal filter do Žigulákov, zrejme ten čo spomína Tavri. Ano tých filtrov je naozaj viac a zdá sa, že by mali spĺňať aj náročnejšie požiadavky, myslím si, že táto Lada aj potrebuje niečo lepšie. V Košiciach som bol na nákup nejakých súčiastok, ale výpredaj nebol a za ich ceny som tam nič nekúpil. Je mi naozaj lúto ľudí, ktorí musia platiť takéto nehanebné ceny za súčiastky, ktoré im niekedy ani kvalitou vôbec nezodpovedajú. Je to všetko na veľkú škodu značky, ale pri tom množstve predaných áut, to asi iné nemôže byť, ale aj toto sa tu už riešilo. Naspäť ku problémom k mojmu motoru. Tak ako si mi Jiří poradil, odpojil som čidlo váhy vzduchu, vtedy má činnosť váhy vzduchu prevziať na seba čidlo polohy škrtiacej klapky. Vtedy motor na voľnobeh išiel, nie skoro ideálne, ale ideálne. Znamená, že rozvody sú nastavené správne, remeň správne napnutý, tak isto správne napnutý aj remeň od alternátora. Tak som zapojil naspeť čidlo váhy vzduchu a odpojil som čidlo polohy škrtiacej klapky. Vtedy, preberá na seba činnosť škrtiacej klapky váha vzduchu, vtedy to bolo skoro tiež v poriadku. Chvíľu po mojich testoch samozrejme po vašej rade a rade z múdrej knižky svietilo žlté prasiatko, ale prestalo. Treraz mám v pláne na UA kúpiť počítač s plnou profesionálnou diagnostikou, ako napr. Prestiž ako má Jakub. Potom uvidím, ostatné ak to nie je nevyhnutne nutné, tak to už neriešim. Som presvedčený, že toto auto, tak ako Tavria pri mne, okrem pneuservisu nebude potrebovať žiadny iný servis. Toto ma veľmi teší. Kým žijem život aký žijem, toto auto je naozaj velˇmi dobrá hračka. Aź teraz dávam za pravdu Jiřímu, ktorý nechápal moje tvrdenie, že si tým autom chcem zmeniť život od Tavrie. Naozaj mal si pravdu Jiŕí. Lada je len ďalší a náročnejší level. Tuning, hlavne styling dokončujem pomaly. Na jar to tu dám. To čo robím na tom aute nie je veľmi o peniazoch, ale o mojom koníčku. :)

Napsal: pát bře 02, 2007 15:56
od rudo.
Prepáčte, toto som chcel dať ku poruchám.

Napsal: pon bře 05, 2007 11:13
od zelvotron
Jiri píše:Moje zkušenosti z průběžné - děs a hrůza,
Plně souhlasim :D

Olej
Tak výměna oleje proběhla v pohodě až na to že výpustní šroub byl utaženej jak prase. Filtr sem povolil rukou, čidlo sem neurval :D . Filtr sem nakonec pořídil v Koněvce za 75kč, je to něco z Polska a je to použitelný podle krabičky na všechny Lady od 2101 po 16ventil, takže obavy byly zbytečný. Olej sem dal Mogul GX PRO 15W-40, za pět stovek (4 litry), samozřějmě že sem ho pak viděl o stovku levnějc... .
(Jo a dokonce měly v Koněvce 2 Kaliny , tak sem se pokochal, ale to sem nepatří.)

Napsal: pon bře 05, 2007 19:08
od rudo.
Zelvotron, 15W znamená, že je to olej minerálny a ten 16 V chce aspoň 10W-polosyntetický a najlepšie 5W-syntetický olej ak sa nemýlim, rád sa nechám poučiť. Olejový filter je potrebné utiahnuť špec.kľúčom od momentu, keď už to neide ručne asi o 3/4 otáčky, keď sme pred tým namastili tesnenie filtra olejom. Znamená to, že s kľúčom s citom trošku viac, ako s rukami. Z 15W, ale nesmieme prejsť naraz na 5W.

Napsal: pon bře 05, 2007 19:34
od Michal Pokorný
No, už se to tu hodně krát probíralo, že ten údaj 15W-40 apod. není v žádném případě kvalitativní ukazatel. Důležitější jsou třeba normy API a ACEA. Tak že MOGUL GX-PRO 15W-40 API SL/CF ACEA A3/B3, no a MOGUL GX-FE PRO 10W-40 API SL/CF ACEA A3/B3. Tak že vidíte nějaký větší rozdíl? - mimo toho cenového? Samozřejmě, že ten 10W-40 bude asi lepší do mrazů - ale do kterých,že? Pro klimatické podmínky v ČR je 15W-40 celoročně vyhovující.

Napsal: pon bře 05, 2007 20:26
od rudo.
Podľa toho čo som načítal o olejoch tak to nie je len o mrazoch, ale hlavne o viskozite oleja a keďže 16 V má hydraulické zdvihátka ventilov, tak tá viskozita je dôležitá vec, takže podľa mňa minimálne 10W-40, ak nie 5W-40 a s tými istými písmenami ako tu uvádzate. Práve preto, že sa to tu už riešilo... :) Čo sa týka tej ceny, tak sú oleje 15W-40 aj drahšie ako 10W-40, samozrejme pri zachovaní tých písmen, ktoré majú každé jedno svoj význam trochu iný v Americkej a trochu iný v európskej norme. Žeby som sa zasa mýlil? :) Rád sa nechám poučiť, ale toto neboli argumenty, možno pre teba áno.

Napsal: pon bře 05, 2007 20:41
od Michal Pokorný
No, jo dohadovat se o tom můžeme pořád dokola, ale namá to smysl, prostě nejdůležitější je co doporučuje výrobce. Výrobce ten motor konstruoval a tak ví nejlépe čím se to má mazat, všechny dohady okolo jsou opravdu jen dohady. V každém případě když se dá do Lady ať 8-mi nebo 16-ti ventilové Mogul GX PRO tak to tomu motoru v žádném případě nijak neublíží

Napsal: pon bře 05, 2007 21:01
od rudo.
8V-mechanické nastavenie ventilov za pomoci prípravku, 16V-hydraulické zdvíhatka ventilov a to je rozdiel a nie dohad. Prečítaj si najprv všetko o olejoch a tak sa tu dohaduj, ale argumentami, alebo hoci aj rozdielom z praxe, ktorý zrejme nemáš, lebo ak ten 10W neskúsiš, tak ho ani mať nebudeš. Ale ak si vodičom autobusu, tak všetko čo som napísal odvolávam a dávam ti za pravdu. Lebo si určite lepší šofér ako ja, tak to musíš aj lepšie vedieť. :)

Napsal: pon bře 05, 2007 21:17
od Michal Pokorný
No, jo jak jsem řekl, dohadovat se nebudu, ať si tam naleje každý co chce. A tu polosyntetiku 10W-40 jsem také používal, ale v jiném motoru - to jsem tak trochu házel perly sviním. Jen jsem chtěl říci, že ten konkrétní olej Mogul GX PRO 15W-40 je doporučovaný i do mnoha fajnovějších motorů - tak též 16-ti ventilových, tak proč zrovna Lada by ho nezkousla? Ale dohadovat se nebudu, vyzkoušeno to nemám, protože 16-ti ventilový motor nemám.

Napsal: pon bře 05, 2007 22:08
od Jarda
rudo. - Asi nejsi na oleje zas takový odborník, za jakého se vydáváš. 5W, 10W, 15W neznamená syntetický, polosyntetický, minerální. Stačí se mrknout na nabídku prodejců - 5W může být polosyntetika, 10W může být plná syntetika. Jde o teplotní rozsah, pro který jsou oleje určeny, ve kterém si zachovají potřebné mazací schopnosti (což souvisí s onou viskozitou, která souvisí s teplotou). Tebou doporučovaný 5W-40 je určen pro teploty -30 až +30°C. Je tedy vhodný na zimu, nebo v severských oblastech Evropy. U nás v letních vedrech teplota často přesahuje 30°C.

Napsal: úte bře 06, 2007 10:13
od zelvotron
Pro mě bylo podstatný doporučení výrobce z manuálu k autu a taky to že tam před tím 15W-40 bylo, jinak rozsah teplot neni u 15W-40 a 10W-40 zas tak jinej. Minimální nároky na API a ACEA sem splnil, ba i překročil :D . Co se týče životnosti hydraulickejch zdvihátek tak je předevšim důležitý nepřejíždět intervaly výměny (což se mi o cca 1700km povedlo ale snad to nebude tak hrozný). Při výběru oleje hrála roli taky cena, a myslim že nemá smysl kupovat něco výrazně lepšího než doporučuje výrobce, nejsem jako jeden známej kterej do 105-ky lil syntetickej olej nejlepší kvality za bůhví kolik. To samý si myslim i filtru - proč kupovat něco za dvě kila - kdybych si nechal udělat servisní interval např. v Mělníku tak by mi tam stejně daly ten Polskej Frad či jak se to menovalo (taky že tam byl ten samej). Co se týče utažení filtru netřeba žádnej momenťák, utáhne se na dosednutí a pak ještě o 1/4 až o 1 otáčku - dle výrobce filtru - je to přímo ne něm nakreslený. Navíc se obávám že limitujícím faktorem životnosti nebude motor, ale karoserie :( .

Napsal: úte bře 06, 2007 10:32
od Wolf
zelvotron píše:... Co se týče životnosti hydraulickejch zdvihátek tak je předevšim důležitý nepřejíždět intervaly výměny...
Ono jde spise o cistici schopnosti oleje a rychlost s jakou se zdvihatka po startu zaplni, nicmene to se s dodrzenim intervalu vymen nevylucuje a motory Lada jsou povestne tim, ze jim mnohdy postaci i olej s oblibou pouzivany ve stavebnich strojich :) . W.