Stránka 57 z 124

Napsal: pon led 24, 2011 11:23
od Laďuša
Oázu jsem viděl minulej tejden na Železnej Rudě. Vypadala dost hrozně - špinavá, ohnilá a sedělo to snad na dorazech a to byla prázdná. Nebejt toho místa, kde byla, normálně bych řek, že to je vrak, co už to má za sebou :mrgreen:

Napsal: pon led 24, 2011 23:32
od dmatej
Na to, že jim je bezmála 20 let, bylo jich pár, nebylo kde reklamovat a najezdily toho hafo, je skoro zázrak, že ještě nějaký jsou. Zvlášť když to tak rezlo.

Napsal: úte led 25, 2011 08:14
od Cory
Ja som siel na jednej do Polska, dedinka s nazvom Spyczyn - zaujimavy nazov :mrgreen: Zaujimave zvezenie, 2x TV, reproduktory v opierkach hlavy..aj som si lahol do tej "rakvy" pre druheho vodica...a ten bytovy telefon, ktory mal druhy koniec u vodica...celkom som cumel :)

Napsal: úte led 25, 2011 19:33
od dmatej
Jojo, na to jsem úplně zapomněl :2:
A taky pamatuju, jak s tím tetka jezdila 140 km/h :D - ale na to byla stejně lepší 736 :)

Napsal: úte led 25, 2011 19:57
od plavec
http://www.youtube.com/watch?v=9XkHNymJ ... re=related Hračičkové s těma elektronickejma cedulema :)

Napsal: čtv led 27, 2011 00:47
od Michal Pokorný

Napsal: pát led 28, 2011 21:25
od jacek
dmatej píše:http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_LC_957 - tím jsem se párkrát vezl z Plané do Plzně, jelo to pěkně, aj celkem "civilizovaně" :)

Jj, 957 byly docela fajn a pohodlné, čest a sláva jim.


Skandál, na Wikipedii není vůbec OASA Čáslav! Přesměrovává to na Pragu, ale tam o autobusech nic nejni :-(
...Oasy měly pár základních vad:
1) Cestující - plastové WC bylo propálené během pár cest.
2) Koroze - že je dneska záruka na prorezivění na nic, ví asi každej. Tak Oasa je výjimka - 2 roky a v boku byla díra :D
Třetí vada byla, že když ty busy začaly cestovky reklamovat, Čáslav zavřela krám, složila se - a po ní i ty cestovky, protože banky jsou neoblomné ... (jinak moje první lekce, proč být pesimistou, než začnu podnikat - v rodině samí optimisti a takhle to dopadlo :-/ ).
No a čtvrtá - bylo to vysoký - na některý benzínky se nedalo vjet - první to schytala klimatizace.
Pátá - vysoký a těžký - Rakušáci to prý nechtěli pouštět za hranice ...

Ale jelo to jako ďas :-)

Roztahovací sedačky do uličky - na to jsem tehdy koukal dost zmateně :D
Ložnice pro řidiče - to bylo jako kdyby byl zavřenej ve skříni, ale zjevně to fungovalo :)
No tak to na wiki prostě doplň, vidím, že máš zajímavých poznatků dost. Jen pár dotazů:
Ad 1) To bývali cestující tak rozpálení? Asi z toho fofru, ne?
"Roztahovací sedačky do uličky - na to jsem tehdy koukal dost zmateně :D" Proč, to bylo myslím i u Karos v dálkové verzi (LC?) běžné. Zato stará RTO měla kdysi zase dokonce "zahušťovací" zařízení - závěsná sedadla s popruhem na záda v uličce. Mám to osobně odzkoušené. Ledacos už tady bylo... :)
No a ložnice "rakvička" pro řidiče, to byl (taky) západní vynález. Jen se nesměly šprajcnout dvířka :) a dotyčný nesměl trpět klaustrofóbií. Taky případný požár byl fatální situací, taková zkouška na kremaci. Ale nějak si nejsem jist, zda tato "kóje" směla být obsazena i během jízdy, o čemž hodně pochybuji. :help: Já bych tam tedy nevlezl ani na parkovišti. Brrrr... Jinak oasa ve mně nikdy nebudila důvěru, ani trochu.

A: Dočkají se cestující v Ústí nad Labem nových trolejbusů? Odpověď: Pokud trajfly radnice "prozíravě" nezruší, tak určitě. Ale zatím ať jsou hodně rádi, že mají ty staré.

Napsal: pát led 28, 2011 21:28
od jacek
Laďuša píše:
MartasBrno píše:Hmm, takový VAZ s retardérem...
...by tě při užití narval hlavu do čelního skla. :P Na žigulí váhu bohatě stačí podřadit a brzdí to stejně jako retardér Karosu :lol: Ale chápu, že čtyřpáčka už by byla machrovská 8)
Jen bys nesměl o tu čtvrtou nechtěně brnkout.

No a když už jste u těch odkazů: http://www.youtube.com/watch?v=Jq57ksvoP3k

Napsal: ned led 30, 2011 14:35
od dmatej
Kdepak, cestující jen byli zvyklí "hulit na hajzlu".
Na doplňování na wiki bych toho musel mít víc, ideálně ten bus. Vzpomínky tehdy cca 15 letýho kluka jsou na to trošku málo, sebelepší paměť můžu mít, je to málo.

Zmateně jsem na to roztahování sedaček koukal, pro mě to normální nebylo a tady jsem to viděl prvně :lol:
Ložnice vím, že na západě byly, obzvlášť u kamionů je to prostě obyč. věc ... ale zase, já to tu viděl prvně. Jestli se tam smělo za jízdy ti nepovim, ale optám se tetky, až s ní budu mluvit :)

Napsal: ned led 30, 2011 14:55
od Laďuša
No, normálně řidičí v tom za jízdy spí.

Napsal: pon led 31, 2011 18:35
od Michal Pokorný

Napsal: pon led 31, 2011 18:54
od Křečík Barbuška
Viva la Revolucia! :D

Napsal: pon led 31, 2011 19:04
od Laďuša
Ha, tuto téma mi teď připomnělo ranní jízdu linkou 24 plzeňský MHD, spoj obsluhovala Karosa řady 700. Jedeme si to takhle mezi zastávkama a najednou slyšim: pssssssssssssssssss. Řikam si, že to je úplně jako zvuk otvírání/zavírání dveří. Tak jsem se otočil a taky že jo :mrgreen: Prostřední dveře byly úplně dokořán :lol: Pana řidiče, jestli si toho vůbec všimnul, to nijak nevzrušilo a nezměněnou rychlostí dovalil do zastávky. No, bejt to někdy v období, kdy to jezdí narvaný, mohlo by to bejt i zajímavý.

Napsal: pon led 31, 2011 23:11
od dmatej
K-L - pěkný :)

Laďušo, já pamatuju cesty 30 Karosou 734 od ZČU na konečnou 4 - občas se stávalo v tej zatáčce za benzinou, že někdo vypadnul :D . Mě se to stálo málem jednou, u tohohle busu je na ty zobáky vidět, v zatáčce se dveře vyvěsily, ze zobáku to vyskočilo, tož jsem se chytil tyče a za zatáčkou se to zase vrátilo zpátky :D - připadal jsem si jako když se kdysi jezdil motokros se sajdkárou :twisted:

A tady z Vinic občas v 5:20 ráno jezdí 41 Karosa 734 s manuální převodovkou a slušným motorem. Krása. Myslim, že už jsem to sem psal, ale což :)

Napsal: úte úno 01, 2011 17:31
od Honza 21061
Ložnice pro řidiče je právě poto, aby si tam druhý řidič mohl v klidu lehnout za jízdy a nemusel předvádět abstraktní skládačky s vlastním tělem na sklápěcí sesličce vedle šoférujícího kolegy. :D

O jisté nevýhodě toho, že pauzující řidič není v blízkosti volantu. :? http://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds
----------------------------
Karosa roztahovací sedačky do uličky měla tuším až od typu LC936 od roku 1996. Jestli to měl i předchozí model "lepeňák" LC737 nevím, ale vsadil bych že ne.
Už po pár letech se to většinou zadřelo, jak se to moc nepoužívá. Například Scania Irizar, nebo Neoplan, to měly už v té době vyřešené jinak a nezadíralo se to.
Naopak, když se někdo špatně zašoupnul a zámek nedocvaknul, v zatáčce se trochu projel ven do uličky. :lol: