Stránka 57 z 109

Napsal: úte zář 19, 2006 11:59
od Pavel04
a ja si rikal co t mas za zvalstni auto - neco mezi volvem v40 a subaru ipreza kombi...

Napsal: úte zář 19, 2006 12:07
od Teepee
TL_unicorn píše:Na suzuki baleno sa nic take nevyskytuje. Aka vaha vzduchu? Ake brzdy? Ake cidlo detonacie, lambda sonda...Po 11 rokoch a 185 000km je auto stale v perfektnom stave a jedine co ziada vymenu je predny zvisly cap...Chladiaca sustava, riadiaca jednotka? Ja neviem, ze to mam v aute...
No to musí být parádní auto, takovouhle dobu bez výměny chladící kapaliny, bez výměny akumulátoru (řídí jednotka se při tom zpravidla vyresetuje), bez výměny lambda sondy, která je stejně konzumní věcí jako svíčky, olej, nemrznoucí směs.
Chtěl bych vidět auto, na kterém se za 11 let a 185 000km musí věnovat pozornost pouze přednímu svislému čepu.

Napsal: úte zář 19, 2006 12:19
od Jiri
no nevim kde se bere chut a odvaha srovnavat auto ktere je velikosti nekde mezi felici a 2111 s V40 nebo imprezou... :roll:
tomu ze to jezdi bez problemu verim, nicmene vymena svicek a oleje je neco jineho nez vymena lambdy, vahy vzduchu, vsech moznych cidel, serva volnoběhu atd.
Teepee a cemu vadi reset ridici jednotky pri vymene baterky? normalni uzivatel to na nicem nepozna... sand jen prvnich 100km bude spotreba mozna o 0,5l vetsi...
U R19 jsem menil baterku po 9 letech .... sem tam se i baterka povede:-))

Napsal: úte zář 19, 2006 12:24
od Wolf
Jiri píše:...tomu ze to jezdi bez problemu verim
To ja take, nicmene jak naznacil Teepee - celozivotni naplne = cca 5-6 let a pak se musi vymenit, pokud vuz jeste jezdi (ale ono mnohdy neni kudy :) ). W.

Napsal: úte zář 19, 2006 12:35
od Pavel04
ja to myslel designove - predni kapota a la volvo, kufr ala impreza

Napsal: úte zář 19, 2006 13:22
od Jiri
Pavel04 píše:ja to myslel designove - predni kapota a la volvo, kufr ala impreza
budiž..ale nejsem příznivce tohoto přirovnávání :-)))

Wolfe : (ale ono mnohdy neni kudy ). tohle je zavádějící 2111 ma vypouštěcí šroub chladici kapaliny,e umístěný pod blokem zapalovacích cívek a když se odšroubuje tak ta kapalina teče všude.. je lepší sundat hadici z chladiče.
Taková s100 mela dva kohoutky - proste maximální komfort udržby:-))
Na prelejvani kapaliny je rychlovarna konvice nebo kavovar. Auto je na jezdeni....
btw jeden rok si lada rekla o 20 litru chaldici kapaliny- neustale netesnosti, vicko expanzky a nekolikrat praskle hadice a jednou taky chladic......
To same prevodovka.. ta moje mela zivotnost 72000km vcetne spojky. Vymena prevodoveho oleje nebo hledani kudy olej vypustit je proti tomu banalita:-))
to je starost servisu....
Btw o tom jak je lada skvele opravitelna jsem se presvedcil když mi praskla hadice od topeni - servisy v okolí od toho daly ruce pryc a v meliniku me to stalo 1000kc bez papiru....( material 20kc) + cesta + cas + 3litry fridexu ( bylo léto tak do doplnili vodou)

Napsal: úte zář 19, 2006 13:39
od Teepee
Psal jsem se s příspěvkem, při odesílání mi zmizel, nechce se mi to smolit znovu.

Napsal: stř zář 20, 2006 09:29
od TL_unicorn
Jasne, ze aj na balene sa olej, naplne a filtre menia tak, ako je predpisane. Ale napriklad sa na nom nemenia rozvody. A ak uz je remen opotrebovany, tak sa vymeni za novy len ten. Kladka je dozivotna. Sviecky som menil raz a a tie boli po 120 000km stale dobre. Akumulator vymenim asi teraz pred zimou, dalsiu zimu uz riskovat nebudem. No a samozrejme pneumatiky. Ono to auto skutocne vyzera ako krizenec volva v40 a subaru impreza (impreza a baleno maju totiz vela spolocneho). Ak by ste videli zadok, tak je od v40-ky na nerozoznanie. Je to take velmi jednoduche a podcenovane auto, ale ja som nadmieru spokojny.

Napsal: stř zář 20, 2006 11:14
od tavri
Desing 2110: s trochou nadsázky, zepředu Toledo, zezadu Cordoba, jedničkové řady, říkal jsem si tehdy...
Další, když viděli Hyundaye Lantru, ten první polohranatej krám, tak říkali že viděli Ladu 2110...
Jiri: Spotřebu chladící kapaliny mám 1-2 decky za rok. A jak olej v převodovce? Mám ho na 71 tis. km vyměnit? Je tam pořád ten původní. Díval jsem se na něj a je pořád čistej..., žádné zbarvení nebo piliny...

Napsal: stř zář 20, 2006 11:27
od Skalouš
Tavri: Měnil jsem při 90tkm preventivně, dle doporučení výrobce.
Nenechávej si to měnit na Mělníce, dají ti tam cosi (tvrdí že PP80), co v zimě neřadí....
Musel jsem to nechat znovu vyměnit.

Napsal: stř zář 20, 2006 11:42
od TL_unicorn
tavri píše:Desing 2110: s trochou nadsázky, zepředu Toledo, zezadu Cordoba, jedničkové řady, říkal jsem si tehdy...
Další, když viděli Hyundaye Lantru, ten první polohranatej krám, tak říkali že viděli Ladu 2110...
Jiri: Spotřebu chladící kapaliny mám 1-2 decky za rok. A jak olej v převodovce? Mám ho na 71 tis. km vyměnit? Je tam pořád ten původní. Díval jsem se na něj a je pořád čistej..., žádné zbarvení nebo piliny...
S tym toledom suhlasim.Nieco tam z neho predsa je. Povedal by som, ze design 2110 a 2112 je az na ten zadny blatnik (preco ho nevykrojili viac?) docela sikovny, dokonca sa mi na nej paci aj interier (az na zastarale budiky pripominajuce tie z moskvica aleko).Akurat to kombi 2111 mi pride designovo kapanek zmrsene, neda sa na to divat (co je ovsem len moj nazor). A ked som asi tyzden jazdil na kamaratovej 2110 1.5GLI 16V, tak ma prekvapila aj spotreba. V prevazne mestskej prevadzke som auto s lahsou nohou ukociroval na 6,8-7,0L na 100km. Dynamika vozu je niekde medzi balenom 1.3 a 1.6. Akurat frajerka sa stazovala vtedy na absenciu posilnovaca.

Co sa tyka oleja v prevodovke, tak ja ho na balene menim kazdych 40 000km, pricom tam musim dat ten najdrahsi, lebo baleno je na to haklive.

Napsal: stř zář 20, 2006 11:57
od Skalouš
On je vykrojen dostatečně, jen je pro dovoz do Evropy o cca 7,5cm snížen zadek, takže to kolo zaleze. Po montáži podložek pod tlumiče (které jsou nutné pro přepravu 5 lidí a plného kufru, aby nedřeli kola) to kolo zase vyleze. :-)

Napsal: stř zář 20, 2006 12:01
od Jiri
TAvri me olej v prevodovce neubyval, byl stale cisty (piliny v nem by byly videt jen kdybys ho zacal vypoustet dole sroubem:-))

no asi takhle.. je otazka jak dlouho ten autak chces mit.. ciste pragmaticky:-) tech dalsic 30 to urcite vydrzi:-)))

jenze kdysi jsem se docetl ze lada dava do prevodovek ve fabrice motorovy olej- duvod je jednoduchy - nehorzi zamena pri ktere by cela serie aut dostala do motoru prevodovy olej (prevodovy olej v motoru udela dobrou paseku, obsahuje totiz aditiva ktera jsou pri spalovani nestabilni (obsahuji chlor) a nici pistni krouzky a steny valce, loziska) a i jinak ten olej dokaze motor znicit.
Motorovy olej v prevodovce zas takove zlo neni. udajne zpusobi jen 2nasobne opotrebeni oproti prevodovemu. hlavni plus je cena:-)
aby prevodovka chodila i v zime chce to 75W-80! to je syntetika s cenou 200kc/litr
LAda deklaruje na svych strankach projektovanou zivotnost u desitkove rady 150 000km.
(to znamena pri slusnem zachazeni 200 000- 300 000km)

Ja ted taky premyslim jestli u laguny ma cenu vymenit olej v prevodovce i kdyz se pise ze je celozivotni -prece jen ma to dost najeto, nazory na netu jsou protichudne - bud se tvrdosine ridit tim ze co rika vyrobce to je svaty (olej se nemeni) nebo zdravy rozum -po x letech olej preci jen ztrati cast svych dobrych vlastnosti, nehlede na castice vznikle oterem....protoze ten autak pocitam na dalsich cca 5 let tedy 120-150tis km tak si myslim ze ta vymena neuskodi- chci mit klid:-)

převodovka

Napsal: stř zář 20, 2006 12:02
od JakubN
... tak jsem nějak neodhadl nerovnost na cestě vůči charakteristikám 2111 a nabořil jsem si lehce přední nárazník (odspodu) a spodní ochrný kryt motoru - to by nebylo tragické, ale bohužel jsem škrtl i převodovkou a po pár dnech mi začal kapat převodovkový olej. Odhaduji to v lepším případě na přetěsnění převodovky, v horším případě někde praskl plášť převodovky a budu ho muset nechat vyměnit. Nemáte někdo zkušenosti na kolik asi jedna i druhá varinaty řádově vychází?
Díky J.

Napsal: stř zář 20, 2006 12:03
od tavri
Skalouš: No vzpomínam si, jak jsi něco popisoval. Vyměním si ho sám, mám k dispozici rampu. A myslel jsem si koupit právě tu levnou PP80 :roll: Kolik to má objem? Nekoukal jsem ještě do knížky...