Mix otázek a odpovědí III
Moderátor: Moderátoři
Pánové děkuji za odpovědi .http://rapidshare.com/#!download|260tl| ... .pdf|54087
tento návod je super.
tento návod je super.
mám zasa blbú otázku, viac menej ako vždy
Ide mi o elektrické palivové čerpadlo - niečo externé. Neviete niekto nejakú stránku, čo to nemá predražené? hľadám, ale zatiaľ som nenašiel a dosť to ponáhľa lepšie sk stránku, ale ak nebude na výber, objednám aj z česka
ps. druhá blbá otázka: tuším by to problém byť nemal, ale istota - mohlo by sa to čerpadlo dať kľudne na miesto klasického? nemusí byť hneď pri nádrži...? Ja si myslím že to je fuk, ale pre istotu sa pýtam, ak by to náhodou niečomu vadilo, čo mi nedoplo
Ide mi o elektrické palivové čerpadlo - niečo externé. Neviete niekto nejakú stránku, čo to nemá predražené? hľadám, ale zatiaľ som nenašiel a dosť to ponáhľa lepšie sk stránku, ale ak nebude na výber, objednám aj z česka
ps. druhá blbá otázka: tuším by to problém byť nemal, ale istota - mohlo by sa to čerpadlo dať kľudne na miesto klasického? nemusí byť hneď pri nádrži...? Ja si myslím že to je fuk, ale pre istotu sa pýtam, ak by to náhodou niečomu vadilo, čo mi nedoplo
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
obávám se, že nepředražené těžko seženeš, já chvíli něco hledal u nás a výsledek je ten, že sem našel velký kulový s vekslem.
Buďto jsou to stříkačkové čerpadla (a potřebují vracečku kvůli chlazení), nebo jsou to méně běžná = dražší karbecová (taz1203) (a taky potřebují vracečku kvůli chlazení), nebo ji nepotřebují, je jich jako šafránu a jsou drahá.
No, ale nehledal jsme dlouho demotivace přišla brzo, takže možná je můj pohled silně zkreslený. Hodně štěstí. Su zvědavej, co zjistíš.
Na umístění čerpadla myslím nezáleží, spíš bych se orientoval podle hlučnosti, aby nerušilo.
Prakticky by mělo jít na karbecy použít čerpadlo z š1203/taz 1500. Typ Pierburg 7.21440.51.0, který je prý jediný spolehlivý. Škodovkáři to tak dělaj. Ale vyžaduje zpátečku a stojí tak 2000,-.
http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... koda-1203/
Buďto jsou to stříkačkové čerpadla (a potřebují vracečku kvůli chlazení), nebo jsou to méně běžná = dražší karbecová (taz1203) (a taky potřebují vracečku kvůli chlazení), nebo ji nepotřebují, je jich jako šafránu a jsou drahá.
No, ale nehledal jsme dlouho demotivace přišla brzo, takže možná je můj pohled silně zkreslený. Hodně štěstí. Su zvědavej, co zjistíš.
Na umístění čerpadla myslím nezáleží, spíš bych se orientoval podle hlučnosti, aby nerušilo.
Prakticky by mělo jít na karbecy použít čerpadlo z š1203/taz 1500. Typ Pierburg 7.21440.51.0, který je prý jediný spolehlivý. Škodovkáři to tak dělaj. Ale vyžaduje zpátečku a stojí tak 2000,-.
http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... koda-1203/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
dobre, nikto nechce poradiť tak budem experimentovať zrejme vezmem toto, aj ked to nieje najlacnejsie, ale budiš... http://www.highperformanceparts.cz/pali ... 113lh.2509
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tady http://www.facet-purolator.com/index.ph ... &Itemid=31 je web výrobce (teda doufám, že je to výrobce.)
Neber to jako radu, ale jako konstatování faktů. Se Š1203/1500 jsem jel jen jednou trasu Hradec Králové - Bratislava a zpět. Podle zvuku čerpadla nejde o čerpadlo s motorkem ale o jakýsi "pulsující" elektromagnetický systém, jehož frekvence je úměrná množstvi spotřebovaného paliva. Proto se domnívám, že "zpátečka" do nádrže je nesmysl, poněvadž čerpadlo je konstruováno tak, aby jeho tlak spolehlivě udržela jehla plováku - tedy cca 0,25 Bar, při max. odběru dokonce okolo 0,08. Čerpadla s elmotorkem pro "stříkačky"mají zhruba více než 20x vyšší tlak. Mohu se mýlit, byla to jedna z prvních Š 1203/1500 a "brala" cca 10 - 12 l /100km, takže pro Ladu by to mělo stačit.Puhi píše:dobre, nikto nechce poradiť tak budem experimentovať zrejme vezmem toto, aj ked to nieje najlacnejsie, ale budiš... http://www.highperformanceparts.cz/pali ... 113lh.2509
dobre, Dostal som info, že Myšo jazdí s tým čerpadlom zo Š1203, takže použiť zrejme pôjde. ale objednal som už to čerpadlo (ten odkaz) a má takmer dvojnásobne vyšší prietok, tak by to problém s vracačkou byť nemal. Aby som sa vyhol otázkam vracačku nechcem zaslepovať, chvíľu som to tak mal a slzilo mi to cez blend, viem že som to neurobil dokonale, ale takýmto blendom ja neverím. A momentálne to mám napojené tak, že vracačka je napojená rovno pred paiv. čerpadlo. Videl som to tak napojené na istých ruských stránkach. A mna to vtedy hneď nenapadlo, ale je to poriadna blbosť Pretože akonáhle sa do sústavy dostane vzduch (a to verte že po pár km sa dostane), začne čerpadlo čerpať vzduch dookola z vracačky späť do karburátora a zase do vracačky.... Aj keď mám na vracačke vo veľkej miere obmedzený prietok (do hadičky vsadená medená trubka na jednom konci takmer úplne stlačená), tak aj napriek tomu v istých momentoch je komora karb. úplne prázdna a ja ostávam nadávať a visieť s autom niekde na ceste A ako narokom posledné 2 "odstávky" pri vjazde nakruháč. A aby nebolo málo, cez čerpadlo, ak je vracačka úplne uzavretá a dvihne sa v ňom tlak, uniká benzín... Takže nebudem kupovať membránovú klasiku, už som objednal to elektrické, dá sa 8ka hadička na prívod, 6ka až do nádrže a chcem s tým mať navždy pokoj prípadne ak sa niekedy rozhodnem pre 2x horizont. webre, budem mať o starosť menej.... Ufff
Tyhle čerpadla se používají i v UL letedlech . Jsou spolehlivá ale značně hlučná , doporučuji připevnit přes silentbloky .Puhi píše:http://www.highperformanc...acet-113lh.2509
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
K čemu je dobré přisávání vody do sání? Má to nějak zvyšovat výkon?
viz. http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=288
viz. http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=288
Ano. Malé množství vody dokáže trošku zvýšit výkon. Je to způsobeno expanzí vody na páru, což zvýší tlak ve válci.
Když mě prasklo těsnění pod hlavou, tak po určitou krátkou dobu jsem také zpozoroval lehký nárůst výkonu. Jakmile se ale průsak zvětšil, tak se zvýšení výkonu změnilo na jeho dramatické snížení.
Když mě prasklo těsnění pod hlavou, tak po určitou krátkou dobu jsem také zpozoroval lehký nárůst výkonu. Jakmile se ale průsak zvětšil, tak se zvýšení výkonu změnilo na jeho dramatické snížení.