spojka

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Dobrá lamela by s přispěním řidiče mněla vydržet minimálně 150 000 km . Vydřené drážky od nýtů nejsou až tak na závadu , nová si sice bude sedat déle , ale na funkci to nemá vliv .
Pokud před opotřebením lamely vše fungovalo jak má - tak vyměnit pouze lamelu ! Jezdím deně Ladou už 26 let napřed 02 potom 043 (cca 1 000 000 km) a přítlačák jsem měnil jen dvakrát . U 02 nikdy a u 043 při koupi což byla osudná chyba protože vydržel necelý rok (Sachs) a rozletěl se . Sehnal jsem starý z nějaké 01 a drží dodnes .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Záleží jaký jsou drážky - já tam mám jen jednu, je trošku hlubší, pravda. Ale když jsem to teď z Laďky sundaval, zaujalo mě, že na obložení ani po nějakých 15 tisících od výměny není ani škrábaneček, vypadá jako nová.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Fišer Jiří
Příspěvky: 312
Registrován: čtv dub 09, 2009 06:06
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Fišer Jiří »

tavri napsal:
Aktuálně najeto 105 tis km. Spojka je stále původní. Každodenní provoz po městě.


Kalina 75000, taky původní. Doufám, že se dožije hodně přes sto, já většinu najezdil po dálnici.
na desítce s původní spojkou najeto 215000km
Lada 2171

LADA JE Můj Život
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

FJ: Nevěřím :mrgreen:
Saša píše:Na dvorku doma nebo v garáži či zapůjčené dílně ale hlavně sám . Vidím to skoro každý den . Dnešní výměnkáří (čehokoli) zalevno nakoupit draze namontovat . A co si nedělají samy pro sebe "potom potopa" . Tolik stržených šroubů a nepoctivé práce (a nemyslím jen opravy aut) jsem dlouho neviděl .
Jiná věc je to s díly to už člověk až tak neovlivní .
nj, to je sice fakt, ale spojku si asi sám nelajsnu :(
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Na tom nic není, stačí mít dostatečnou nosnost a pevný ruce a nervy :mrgreen:

Na Laďce (2101) jsme to s MZ zvládli za víkend na parkovišti na špalkách.
Teda nic jsme nennýtovali, měnil se celej kotouč.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Na desítce s původní spojkou 160 tisíc.Ale už byla skoro KO.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Kvůli takto vydřeným dílům jako na obrázku jsme dvakrát rozebírali auto, já už bych nic z toho zpátky nedal, ani sobě.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kvůli takto vydřeným dílům jako na obrázku jsme dvakrát rozebírali auto, já už bych nic z toho zpátky nedal, ani sobě.
Předpokládám, že máš na mysli ty na předchozí stránce. Mno, mezi těmi vydřenými a popraskanými komponentami byla zánovní lamela. Inu, předchozí majitel toho vraku to viděl trošku jinak :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Na přítlačáku (na obr.) již chybí odhadem 1mm materiálu, spojka nebude dobře vystavovat.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ten přítlačák je již rok nezvěstný, asi hutě :mrgreen: . Nicméně do poslední chvíle to chodilo normálně, kdyby se neměnila převodovka, tak by mne ani nenapadlo se tam dívat :) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

ano, chodilo to normálně do poslední chvíle. Majitel zaké takhle uvažoval. :idea: Při výměně převodovky jsme dali novou lamelu a už to nechodilo jak mělo, znovu rozebrat, :evil: přítlačák do hutí, lamelu zpět a už to chodilo normálně. :hello1:
Uživatelský avatar
marian2110
Příspěvky: 132
Registrován: ned dub 24, 2011 10:14
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od marian2110 »

Mne vydržala spojka na lade 2110 75.000 km :cry: Praskla lamela , na tej spojke som ešte najazdil zhruba 1.500 km jazdilo to bez problémov akurát poskočil v polovici chodu pedál pri vypínani spojky :( Nakonec som dal spojku urobiť do servisu LADA v Pov. Bystrici " autopovažan " 8) Vymena spojky trvala 5 hod. a cena originál setu spojky , pritlačak , lamela , ložisko , gufero + robota stálo 113 € :D
Přílohy
spojka originál.JPG
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Tak dneska mě Laděna vypekla.V klidu si jedu,chci přeřadit z a3 na 4 a pedál se propadl na podlahu.Říkám si,že to je v pohodě,zřejmě vypadl konec lanka z toho úchytu.Bohužel jsme se mýlil,urval se konec lanka,tam kde to přechází do závitu. Takže musel přijet Štěpán,odtáhnout mě (čímž mu ještě jednou děkuji).Volal jsem panu Nedbalovi do Sadské.Byl ochotný,šel se mrknout do skladu ND, aby mě oznámil,že bohužel to spojkové lanko skladem nemá.
Čili,chci se zeptat,zda už někdo spojkové lanko měnil,jestli je to pakárna nebo pohoda a jestli mě čeká nějaká záludnost anebo jestli je potřeba nějaký zvláštní fígl.
P.S. Na druhou stranu, dobře,že se to urvalo teď a ne při cestě na dovolenou uprostřed Polska.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

edělal jsem to, ale fígl v tom snad není, k uchycení lanka na pedál se dostaneš z motoru po demontáži koberce za expanzkou, je tam takovej gumovej trojhranej kryt a ten sundáš a jseš na pedálu svrchu.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

zelvotron píše:k uchycení lanka na pedál se dostaneš z motoru po demontáži koberce za expanzkou,
No mě se zdálo,že zevnitř to asi nepůjde :| Díky za radu :idea:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“