Stránka 6 z 9
Napsal: pon srp 03, 2009 12:56
od Drobek81
vůle vodní pumpy (problém i u mne, to bych ale nesměl být línej to vyměnit), případně špatné těsnění pod vodní pumpou (myslím od bloku). S vodní pumpou jsi dělal co?
Napsal: pon srp 03, 2009 19:28
od Vašátor
Drobek81 píše: S vodní pumpou jsi dělal co?
Vašátor píše:
- skontrolována vodní pumpa, lopatky celé, bez usazenin, vůle nastavena správně
Pumpu jsem vymontoval (komplet), celou jsem ji prohlídnul ale nerozebíral, skontroloval jestli není nějaká lopatka uražená, jestli nejsou lopatky zanesené rzí, skontroloval vůli na ložisku a skontroloval vůli mezi lopatkami a tělesem. Vůli jsem měřil trošku prapodivně: bohužel jsem neměl měrky, ale pouze šupleru, takže jsem si změřil pilový plát - měl 1mm a jím jsem pak měřil vůli. Vůle má být dle Tůmy 0,9-1,3mm, já naměřil z kraje 1mm, přičemž směrem k ložisku se vůle lehounce zvětšovala. Potom jsem přiložil nové těsnění mezi pumpu a blok, namázl ho vazelínou a namontoval.
Jo, jak jsem sundal hlavu, těsnění bylo v pořádku, ale spalovací prostor byl hodně zanesený karbonem. Na sacích ventilech byla brutální vrstva bílého karbonu, na výfukových ventilech jen černá vrtsvička oleje. Ovšem olej mi to nežere - cca 1dc/1000km
Napsal: pon srp 03, 2009 20:24
od Jelen
Zkus mu dát léčbu vodní párou, to by mělo hodně pomoci na ty usazeniny.
Napsal: pon srp 03, 2009 21:17
od Nemo
To je už docela zoufalé, toto. Tak snad jen pár dalších námětů.
1, Když jde rafička do červeného, a zastavíš, hicuje chladič citelně (sálá teplo)?
2, Ty, nebo někdo v tvém okolí určitě bude mít měřák s teplotním čidlem. Připevni čidlo a zaizoluj proti vnějším vlivům na hadici, co jde od spodu chladiče do termostatu. A hyn sa vokáže, esli to moc hřeje, nebo málo chladí... ...duchařina....
Napsal: pon srp 03, 2009 22:00
od Jelen
Ještě jedna věc, máš tam elektrickou saharu, nebo vrtuli na řemen?
Pokud si matně pamatuju, tak na loňském jarním srazu se hřála Sašovi Trabolada a bylo to tím, že přepóloval vrtuli a ta se točila obráceně a tím pádem tlačila vzduch proti směru jízdy, tudíž to chladilo o dost hůře. Pokud máš na řemenu,tak nevím, leda že by tam byla špatná vrtule na opačnou stranu, což je blbost.
Napsal: pon srp 03, 2009 22:09
od Maysner
ma vrtulu na vodni pumpe. udrzuje to v originalnim stavu
Napsal: pon srp 03, 2009 22:12
od Jelen
No pozdější už měly saharu a jestli má rok 78, tak je dost možné, že tam je sahara.
edit: takže sahara tam není, takže nic no, ale snaha byla. Alespoň to naznačuje tato fotka:
Napsal: úte srp 04, 2009 08:16
od Teepee
Přemýšlel jsem taky, a nejní možný. Buď se to moc hřeje a nebo málo chladí. Když chladící médium obíhat může (kanály v motoru nejsou zarostlé) a obíhá (vodní pumpa je zcela v pořádku), tak zbývá špatný přestup tepla u chladiče. Já bych jako další krok zkusil další chladič, nebo to co popisuje NEMO.
Systém už máš čistý, tak další funkční chladič se už nemá čím zanést. Přijde mi, jestli se ten Tvůj funkční z LADÁtora v Oranžádě nezanesl, než se systém definitivně (resp. zase o něco více) vyčistil.
Marně tápu v paměti, že bych slyšel o autě, které se přehřívá a neustále vaří, kvůli špatně seřízenému motoru, navíc ty máš seřízeno, ale v chladícím systému nebylo všechno jak má být. A třeba u Modrého, s tunovým přívěsem, kopec sotva na dvojku a nikdy jsem s tím nevařil.
Nicméně je to všechno jen hádání z křišťálové koule.
Napsal: úte srp 04, 2009 08:22
od Patrac
asi tak nějak uvažoval jsem nad tím. a i když mi teplota vylezla tak se to všdy ( sice s elektrickou saharou) stíhalo uchladit. tady jestli je sahara hnána řemenicí tak nevím ale jediný co mne napadá že buď neotvírá termostat a nebo prostě je závada v chladiči jedině zkusit motor " uhřát" a pak otestovat jestli výstup na chladiči je opravdu studenější a pokud ne tak je zanesený chladič a pokud ano tak je asi v háji termostat. Osobně se mi auto přihřívalo a ani opětovné pročištění chladiče nepomohlo. po výměně se to zdálo lepší ale za 14 dní to bylo tam jak dřív a zjistil jsem že se "nový" chladič opět zanáší. Tak jsem dal třetí a od tý doby o.k. a nenech se mýlit tím že ti voda chladičem ( při proplachování) volně protéká musel by si mít přísun vody stejný jako u chladiče. Ne rychlost ale množství... porovnej si průměr hadice co ti jde nahoře do chladiče s průměrem, který máš na vodovodu..
Napsal: úte srp 04, 2009 09:32
od Cenek
V téhle zoufalé situaci, kdy je již téměř vše ostatní vyloučeno, bych ještě dříve než nový chladič zkusil další NOVÝ a ODZKOUŠENÝ termostat. Kvalita LADA dílů je taková jaká je...
Napsal: úte srp 04, 2009 12:18
od Křečík Barbuška
Osobně bych se též klonil k další výměně termostatu. Mechanická vrtule není tak mocná jak se o ní traduje.
Napsal: úte srp 04, 2009 12:38
od Vašátor
Díky moc za rady
Vrtuli mám opravdu mechanickou, hnanou řemenem. Ještě mě napadlo tu problém trošku více popsat. Jistě jsem to už někde psal, ale jelikož se jedná o problém dlouhodobý, radši to zde zopakuji:
Když jedu/stojím v koloně a je vedro, motor se nemá šanci uchladit. Rafička leze do červeného políčka a jediné co pomůže (krom zapnutí topení) je zvýšení otáček motoru. Potom jde rafička lehce dolů.
Rovněž když přijde kopec, rafička jde nahoru. Po výjezdu na kopec, vyřazení rychlosti a jeho sjíždění na neutrál, teplota výrazně neklesá. Klesne až když zařadím rychlost a zvýším tak otáčky motoru / vodní pumpy.
Mno, uvidím co se stane až složím motor (normálně by uiž byl v kupě, ale když ž jsme to rozebral, tak jsem si hazky natřel výfukové svody a do toho jsme ještě zachraňoval souseda, páč nemohl nastartovat auto
). S Pátračem jsem domluven, že mi kdyžtak zapůjčí sondu s teploměrem, takže vyzkouším ještě to co psal Nemo. Rovněž mi Pátrač ochotně přislíbil i zapůjčení nového termostatu
. Kurník to by v tom byl čert, abysme na to nepřišli
. Bohužel už mi do odjezdu směr Rumunsko/Bulharsko zbývají jen 3 volné dny
No nic, jdu skládat
Jo, ještě k tomu mému chladiči. Také mě napadlo, že se mohl opět přicpat. Ovšem po jeho výměně nenastala víceméně žádná změna. Lehké zlepšení nastalo, ale původní chladič byl ucpaný jako hovado.
Napsal: úte srp 04, 2009 14:06
od Teepee
Vašátor píše:Rovněž když přijde kopec, rafička jde nahoru. Po výjezdu na kopec, vyřazení rychlosti a jeho sjíždění na neutrál, teplota výrazně neklesá. Klesne až když zařadím rychlost a zvýším tak otáčky motoru / vodní pumpy.
Není náhodou toto odpověď? Voda prostě nechce cirkulovat v okruhu a teprve otáčkami se začne hýbat.
Napsal: úte srp 04, 2009 14:27
od Jelen
A nebo je odpověď v chladiči? Zkus ho dole ucpat a nalít do něho vodu, kolik se do něj vejde. Pak to změř s objemem chladiče v tabulkách (pokud jsou), nebo udělej tentýž pokus u jiného, nejlépe nového chladiče.
Napsal: úte srp 04, 2009 14:59
od Pája
Já bych si tipnul na pumpu. Prostě ji vyměň a hotovo. Eště bych omrk vzdálenost mezi vrtulí a chladičem. Kdybys jí moch snížit nějakejma podložkama možná by to trochu pomohlo.