tak ci tak je 98 000 pohravani si s osudem. i kdyz vime, ze v motoru 1.6 u feldy vydrzel rozvodak 160 000 km. pak ale bylo levnejsi dat druhy motorzelvotron píše:Česká serviska udává 60 000 pro oba motory, tak si vyber
Výměna rozvodového řemene
Moderátor: Moderátoři
Re: Výměna rozvodového řemene
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Výměna rozvodového řemene
No tak aspoň bychom se konečně s jistotou dozvěděli, jestli se 16v potká nebo ne
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Výměna rozvodového řemene
Díky za rady chlapci,no tak sa budem musieť do toho v dohľadnej dobe pustiť,ešte zistím čo u nás vyjde nová vodná pumpa a pôjdem na to! Rozvody už mám doma pol roka,takže už sa do toho len pustiť.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
- marian2110
- Příspěvky: 132
- Registrován: ned dub 24, 2011 10:14
- Bydliště: Dubnica nad Váhom
Re: Výměna rozvodového řemene
To je jedno len nech sa vymení včas!
LADA 2107 r.v. 89 od 1998-2002
LADA 2110 16v 3.b r.v. 02 od 2002-2014
PEUGEOT 301 1,6 vti 16v 2014
LADA VESTA CROSS 1,6 16v 2021
LADA 2110 16v 3.b r.v. 02 od 2002-2014
PEUGEOT 301 1,6 vti 16v 2014
LADA VESTA CROSS 1,6 16v 2021
Re: Výměna rozvodového řemene
to je pravda,ináč na pohľad a sluchovo to vyzerá v poriadku...ináč neviem prečo tomu dali taký malý interval výmeny,lebo oproti SAMARE je širší a pevnejší a 16v by sa mal otáčať ľahšie ako 8v nie?marian2110 píše: To je jedno len nech sa vymení včas!
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Výměna rozvodového řemene
Mozes nejak odvovodnit preco by sa mal 16V otacat lahsie? ber to tak, ze mas 2 vacky a viac ohybov a otvara sa ti 2x viac ventilov...a mozno je ten remen z ineho materialu ako samaracky...a mozno to vyrobca preto urcil tak, aby znizil pravdepodobnost moznej "havarie" a predisiel tak vymene vacsieho poctu ventilov ako pri 8V.stano112 píše:to je pravda,ináč na pohľad a sluchovo to vyzerá v poriadku...ináč neviem prečo tomu dali taký malý interval výmeny,lebo oproti SAMARE je širší a pevnejší a 16v by sa mal otáčať ľahšie ako 8v nie?marian2110 píše: To je jedno len nech sa vymení včas!
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodového řemene
= 2x více ventilových pružin . L.Cory píše:.. 2x viac ventilov....
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Výměna rozvodového řemene
Ano,logicky by to tak malo byť aj podľa mňa 2 krát viac všetkého ako píšeš...len kedysi dávnejšie som čítal taký článok,že 16v by mal údajne menej namáhať rozvody...ale ruku do ohňa za to tak isto nedám
________________________
2101..........1998-2007
2108..........2007-doteraz
2112..........2010-doteraz
________________________
2101..........1998-2007
2108..........2007-doteraz
2112..........2010-doteraz
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Výměna rozvodového řemene
Něco na tom může být. Pokusím se zauvažovat: Jednak se síla k překonání slabších (to je dáno rozměry a hmotností ventilů) ventilových pružin rozloží na dvě vačkové hřídele (dvojnásobný počet vaček) a poněvadž hmotnost jednotlivých ventilů je cca poloviční, sníží se i dynamické namahání (vratný pohyb a "odskakování" ventilů) celé soustavy ve vysokých otáčkách. Svou roli hraje také tlumení vůle a zpětného pohybu ventilů vlivem vrstvičky oleje v samostavech ventilů. Navíc pro stejný průřez otvoru pro průtok paliva a spalin (proti dvouventilové technice) zřejmě stačí menší zdvih ventilů. Berte to ale opravdu jen jako úvahu elektrotechnika. Možná se mýlím. Co na to experti motoráři ? Marku?stano112 píše:Ano,logicky by to tak malo byť aj podľa mňa 2 krát viac všetkého ako píšeš...len kedysi dávnejšie som čítal taký článok,že 16v by mal údajne menej namáhať rozvody...ale ruku do ohňa za to tak isto nedám.
P.S. A pokud jde o "potkání se" ventilů s písty při prasknutí rozvodového řemenu, asi zde reálné nebezpečí je.
P.S.1. Podle dodatečně nalezeného řezu motorem však mají písty vybrání - takže ???
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Výměna rozvodového řemene
NO k tomu intrvalu len tolko minuly tyzden islo WV auto do servisu... opadali zuby na rozvodaku... druhy krat po ma nejakych 120tkm, priblizne na 60ti tak isto ocesalo zuby daval sa novy motor v zaruke... Auto je naftak jazdi na kratke trasy 2-3km denen nabeha caa 50km beha cely rok nonstop. Tak že rozhodne by som povedal ze remenu nesedia starty a zastavenia.... pravidelne namahanie remena tak že je asi rozdiel najazdit 100tkm stm ze denne 100km alebo len5km...
Re: Výměna rozvodového řemene
u 1,6 16V hrozi stretnutie piestu s ventilom, aj ked je tam vybranie...videl som to na ruskom fore.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Výměna rozvodového řemene
Mám 112,16v, r.2002 59tis km proběhla výměna rozvodů: pumpa, kladky, řemen...a po ujetí 220km se začalo ozývat ze strany rozvodů podivné drnčení, které s rostoucími otáčkami sílí. Co podle vás muže být příčina a je to na servis, když se v tom nevyznám radši na to ani nemáknu...ujel jsem s tím cca 30km...jízdně to nijak nešlo poznat. Projevuje se to jen tou nepříjemnou zvukovou kulisou, která zní jak starý TurboDiesel
Kdo se v tom má vyznat o_O
Re: Výměna rozvodového řemene
zřejmě si to nesprávně sedlo, doporučuji rozdělat plastový kryt rozvodů, jsou to 3 šrouby M6 a prohlédnout stav. Na servis to určitě je. Napiš jestli je namletý řemen uvnitř krytu.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Výměna rozvodového řemene
Jen na okraj - Usirew má 16v a tam je těch šroubů 6 a kryt nedostaneš dolů (a zpátky už určitě ne) bez demontáže řemenu alternátoru. Ale to je detail.tavri píše:zřejmě si to nesprávně sedlo, doporučuji rozdělat plastový kryt rozvodů, jsou to 3 šrouby M6 a prohlédnout stav. Na servis to určitě je. Napiš jestli je namletý řemen uvnitř krytu.
Pokud tam nebude "namletý" řemen pak bych už s motorem nehýbal, nebo když, tak vyšroubovat svíčky a otáčet motorem za šroub rozvodového kola (lepší je za oba šrouby současně). Pokud se pak bude znatelně měnit kroutící moment, budou "hnuté" rozvody a písty se lehce (zatím) střetávají s ventily.
To Usirew -dělal jsi to sám nebo nějaký "odborník" ? Teď si zahraju na Sibylu (a raději ať nemám pravdu). Třeba zapoměl dát klínek do vačkové hřídele (při výměně řemenu ale není nutno kolo demontovat) nebo nechal volný řemen a ten"přeskočil" nebo nenastavil správně
polohu klikové hřídele (to je poměrně obtížné pokud nevidíš na spojku, ale dá se to nastavit podle vynechaných zubů na setrvačníku),nebo, nebo, nebo ...
V každém případě to chce zkontrolovat ODBORNÍKEM MOTORÁŘEM a vůz tam odtahnout. (motor ani zkusmo nastartovat).
Prohlédni si http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -2112.html
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodového řemene
Schéma rozvodov 16V. (Je to v tom odkaze, čo dával PetrHC len mi ho neche zobraziť)