tak ci tak je 98 000 pohravani si s osudem. i kdyz vime, ze v motoru 1.6 u feldy vydrzel rozvodak 160 000 km. pak ale bylo levnejsi dat druhy motorzelvotron píše:Česká serviska udává 60 000 pro oba motory, tak si vyber

Moderátor: Moderátoři
tak ci tak je 98 000 pohravani si s osudem. i kdyz vime, ze v motoru 1.6 u feldy vydrzel rozvodak 160 000 km. pak ale bylo levnejsi dat druhy motorzelvotron píše:Česká serviska udává 60 000 pro oba motory, tak si vyber
to je pravda,ináč na pohľad a sluchovo to vyzerá v poriadku...ináč neviem prečo tomu dali taký malý interval výmeny,lebo oproti SAMARE je širší a pevnejší a 16v by sa mal otáčať ľahšie ako 8v nie?marian2110 píše:To je jedno len nech sa vymení včas!
Mozes nejak odvovodnit preco by sa mal 16V otacat lahsie?stano112 píše:to je pravda,ináč na pohľad a sluchovo to vyzerá v poriadku...ináč neviem prečo tomu dali taký malý interval výmeny,lebo oproti SAMARE je širší a pevnejší a 16v by sa mal otáčať ľahšie ako 8v nie?marian2110 píše:To je jedno len nech sa vymení včas!
= 2x více ventilových pružinCory píše:.. 2x viac ventilov....
Něco na tom může být. Pokusím se zauvažovat: Jednak se síla k překonání slabších (to je dáno rozměry a hmotností ventilů) ventilových pružin rozloží na dvě vačkové hřídele (dvojnásobný počet vaček) a poněvadž hmotnost jednotlivých ventilů je cca poloviční, sníží se i dynamické namahání (vratný pohyb a "odskakování" ventilů) celé soustavy ve vysokých otáčkách. Svou roli hraje také tlumení vůle a zpětného pohybu ventilů vlivem vrstvičky oleje v samostavech ventilů. Navíc pro stejný průřez otvoru pro průtok paliva a spalin (proti dvouventilové technice) zřejmě stačí menší zdvih ventilů. Berte to ale opravdu jen jako úvahu elektrotechnika. Možná se mýlím. Co na to experti motoráři ? Marku?stano112 píše:Ano,logicky by to tak malo byť aj podľa mňa 2 krát viac všetkého ako píšeš...len kedysi dávnejšie som čítal taký článok,že 16v by mal údajne menej namáhať rozvody...ale ruku do ohňa za to tak isto nedám.
Jen na okraj - Usirew má 16v a tam je těch šroubů 6 a kryt nedostaneš dolů (a zpátky už určitě ne) bez demontáže řemenu alternátoru. Ale to je detail.tavri píše:zřejmě si to nesprávně sedlo, doporučuji rozdělat plastový kryt rozvodů, jsou to 3 šrouby M6 a prohlédnout stav. Na servis to určitě je. Napiš jestli je namletý řemen uvnitř krytu.