Stránka 6 z 7

Napsal: pon lis 05, 2007 13:08
od Pája
Základ zvyšování výkonu není snižování hlavy a měnění pérek v rozdělovači a trysek v karburátoru, ale právě tebou zmiňované písty, ojnice a kliková hřídel. To okolo je jen bižuterie, která ten základ dokresluje.

Napsal: pon lis 05, 2007 14:20
od dusin
Pája píše:Základ zvyšování výkonu není snižování hlavy a měnění pérek v rozdělovači a trysek v karburátoru, ale právě tebou zmiňované písty, ojnice a kliková hřídel. To okolo je jen bižuterie, která ten základ dokresluje.
No,já bych řek,že i tohle je omáčka.U Lady celkově(pro 2101-2107)je alfa omega krmení=zvětšit kanály(a objem :mrgreen: )

Napsal: pon lis 05, 2007 16:19
od Yellow01
Pája píše:Základ zvyšování výkonu není snižování hlavy a měnění pérek v rozdělovači a trysek v karburátoru, ale právě tebou zmiňované písty, ojnice a kliková hřídel. To okolo je jen bižuterie, která ten základ dokresluje.
Tím chceš říct, že zvětšení kompresního poměru ti nezvedne výkon a krouťák?
Jinak o pérkách v rozdělovači jsem nic neřekl. Já psal zapalování, tím jsem myslel např. bezkontakt z fava nebo imfsoft. Ale nechme slovíčkaření... A povíš mi, co uděláš s žiguláckými písty a ojnicemi?

Napsal: úte lis 06, 2007 06:31
od Pája
Všechny vámi popisované úpravy zvednou výkon nebo krouťák, ale jen sem chtěl říct, že základem upravenýho motoru je to, co se ukrývá v bloku. Teprve potom se na to nabalují další úpravy, jako je hlava, příprava směsi, výfuk plynů, zapalování atd. S tím už si může doma hrát každej, když má základ s velkým výkonovým potenciálem. Ale bez toho to bude vždy jen hraní a jemné dolaďování sovětského humpoláckého výtvoru.

Napsal: stř lis 07, 2007 19:01
od Stanley__001x
Pája píše:Ale bez toho to bude vždy jen hraní a jemné dolaďování sovětského humpoláckého výtvoru.
to s tebou nemůžu moc sohlasit, je sice pravda že s origo pístama, ojnicema .... při hodně zvětšíní výkonu asi moc dlouho počítat nemůžeš, ale pak nemůžeš taky počítat s origo převodovkou, hardinama nebo třeba s diferákem... To je docela nutné si uvědomit. Taky jsem nějak moc neslišel o nějakých zesílených ojnicích, nějakých pístech a vlastně celým zesíleným motoru :D . Takže bych asi zůstal u nějakých klasických :twisted: uprav než chtít laborovat o něčem za desetitisíce.... :cry:

Napsal: stř lis 07, 2007 20:14
od Vašátor
I úpravou stávajících dílů BA3 se dá dostat na solidní výkon. Stačí jen pořádně zamakat. Např. odlehčení a vyleštění ojnic taky udělá svoje ...

Napsal: pát lis 09, 2007 10:36
od Ondra 07
Vašátor píše:Stačí jen pořádně zamakat.
To mas pravdu,ale taky to stoji ty desetitisice jak pise Stanley. Proto se to skoro az nevyplati, je to pracne a vysledek neni zarucen. Pripadaji mi jednodussi a levnejsi jine moznosti jak se dostat pres 100Hp.

Napsal: sob pro 29, 2007 22:39
od VAZoun
heh.. jeste jsem nikdy neslysel, ze pisty, ojnice a klika zvysuje vykon motoru.. :D Maximalne dovoli vyssi otacky a vhodnymi pisty zvysite kompresy.. Kdyz chcete vykon u zazehoveho motoru musite resit zejmena dodavku paliva, pripravu smesy a pak odvod spalin..

Tudiz doporucuji opravdu 2x Webber nebo jine karburatory.. treba levnejsi verzi DelOrto.. ty mam ja.. :)

PS: samozrejme po poradnem zvyseni vykonu je potreba resit zejmena trvanlivost dilu jako jsou zminovane ojnice, klika a pisty.. :) zakladni upravou pro omezeni lomu je vylesteni..

That's it.. :)

Napsal: sob pro 29, 2007 22:58
od Štěpán
VAZoun píše:heh.. jeste jsem nikdy neslysel, ze pisty, ojnice a klika zvysuje vykon
Nic ve zlým, ale podle tvý reakce je tím pádem jedno, jestli máš lehký kovaný písty s hliníku nebo těžký ocelový?! Totéž asi podle tebe platí i o ojnicích.

Základem výkonného motoru je mít ho co nejlehčí a zároveň co nejspolehlivější. A o pohyblivých součástech to platí dvojnásob...

Jinak to že se musí zajistit dostatečná ventiace válcu ( sání/výfuk ) je samo sebou a souhlasím s tebou ...

That´s it... :P

Napsal: ned pro 30, 2007 17:59
od VAZoun
Štěpán Getsko píše:
Nic ve zlým, ale podle tvý reakce je tím pádem jedno, jestli máš lehký kovaný písty s hliníku nebo těžký ocelový?! Totéž asi podle tebe platí i o ojnicích.

That´s it... :P
V ramci upravy celeho motoru to jedno neni.. Ale v ramci zvyseni vykonu vcelku ano!
Po odlehceni ojnic a pistu se Ti motor bude lepe vytacet, ale to Ti vykonu moc neprida.. Asi nejaky trosek z duvodu ubytku setrvacnych sil, ale to je vse..

Paklize chces vykon, tak musis krmit.. je to jasne z thermodynamickeho deje, ktery ve spalovacim prostoru probiha.. ne? :D

Navic odlehcovani setrvacnych sil motoru a setrvacniku take zalezi na co motor stavim.. prece si na rallye nepostavim motor ktery bude mit max vykon nekde kolem 8tis otacek.. :P

And that's it :!: :)

Napsal: ned pro 30, 2007 18:06
od VAZoun
Štěpán Getsko píše: Základem výkonného motoru je mít ho co nejlehčí a zároveň co nejspolehlivější. A o pohyblivých součástech to platí dvojnásob...
Jo a s timhle rozhodne nemohu souhlasit.. :)

Napsal: ned pro 30, 2007 18:12
od Miči
Myslím si, že nejlepší úprava lady na výkon přes 100HP je prodej a nákup některé z Hond CRX (dnes již celkem dostupné zboží v bazarech - jj stav na prd..). Jiný typ úprav je diskutabilní k čemu vlastně to auto chcem že? Já to zkoušel udělat z Lady, ale nakonec vás stejně podrazí podvozek a vlastní koncepce auta.. Řekl bych, že Lada spíš dominuje tím, že se bude "pořád" točit, což se třeba o Felicii říct nedá (stačí chybička v zapalovací liště 1,3mpi 97 a nejedete a doma nespravíte, protože bez testeru normy obd II na to nepřijdete). Chcete z Lady dostat 70kw? JJ řekl bych, že Štěpán G. to vyřešil suprově, ale je na zvážení, jestli se to vyplatilo že? Asi tím musíme žít jinak se to nevyplatí... Jinak jestli tu někdo máte nějaký info o Ladě 1600 MTX (myslím postup jak a z čeho to v podmínkách líp vybavený garáže dát dohromady) bylo by fain sem něco napsat, jsem na to moc zvědavej, jelikož se mi to nepovedlo ani na podruhý postavit tak, aby to fungovalo :cry: ..

Napsal: ned pro 30, 2007 19:01
od VAZoun
Miči píše:Myslím si, že nejlepší úprava lady na výkon přes 100HP je prodej a nákup některé z Hond CRX (dnes již celkem dostupné zboží v bazarech - jj stav na prd..).
nope.. predni nahon.. nebrat.. :P

Napsal: ned pro 30, 2007 22:51
od Maysner
VAZoun píše:
Miči píše:Myslím si, že nejlepší úprava lady na výkon přes 100HP je prodej a nákup některé z Hond CRX (dnes již celkem dostupné zboží v bazarech - jj stav na prd..).
nope.. predni nahon.. nebrat.. :P
kdyz umim dobre jezdit se zadohrabem(coz je podle plno lidi tu jedinej spravgnej nahon) a nechci vrazet statisice do lady tak si koupim bawora. zadnou hondu

Napsal: ned pro 30, 2007 22:53
od Tommel
Až CRX bude mít samosvor a projede celou zatačku řizenym driftem jako seriove BMW 2,5i tak to auto budu uznavat :lol: takle je to jen kram kterej se dá vytačet do omezovače ale to mužu Ladu taky :mrgreen: